Gå til innhold

Besøk ved hjemmkomst


påfugl

Anbefalte innlegg

Vi reiser rundt midten av august til India for å hente jenten vår, hun er snart 2 år.

Nå er det slik at besteforeldrene er blitt lovet sengeplass hos oss pluss/minus tiden for hjemkomst. (De skal i en 70 årsdag) Er det fremdeles lurt av oss å ha de på overnatting så tett oppunder hjemkomsten? Det skal sies at besteforeldrene er beskjedne og rolige mennesker. De vil nok ikke være her om det går på bekostning av vesla. Men så mange muligheter til annen overnatting har de heller ikke, hotel blir på en måte ikke aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pirmin

Vi hadde en god del kontakt med venner og familie i tiden like etter at vi kom hjem, men vi lot h*n aldri sove borte og vi overlot h*n ikke til noen uten at minst en av oss var i umiddelbar nærhet hele tiden. Jeg tror ikke det spiller noen rolle om besteforeldre er på besøk bare dere sørger for å være veldig tydlige overfor barnet når det gjelder hvem som er mamma og pappa. Dere kommer antageligvis til å være ganske utslitt etter flyreisen, og da kan det sikkert være fristende å sende besteforeldre og barnet på en lang tur alene ut på lekeplassen eller la bestemor få lov til å skifte bleier og ta nattstellet. Det ville jeg vært ha vært forsiktig med. Likeså å la besteforeldrene få være for uhemmet overstrømmende i sin omsorg for barnet. De bør ikke overta rollen som foreldre, men heller være bevisst på at de skal tydliggjøre at det er dere som er mamma og pappa. Snakk med foreldrene dine og forklar dem hvorfor det er viktig at de holder seg litt i skinnet, så blir det bare positivt for alle parter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Slutter meg til det som pirmin skriver.

Vår erfaring fra hentereisen var at det var utrolig slitsomt, med mye folk og stadig nye steder å forholde seg til, både for oss og den lille. Så om dere har besøk av et par rolige besteforeldre når dere kommer hjem burde ikke det vippe minstemann av pinnen.

Det beste rådet i forbindelse med hentereise jeg kan gi, er at dere forsøker å hvile så mye som mulig før dere reiser og samler krefter. De får dere ganske sikkert bruk for. God tur og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du finner svaret på dette når dere treffer datteren deres. Det er vanskelig å svare generelt siden barn er veldig forskjellige - selv de på to år :) På den annen side er det _besteforeldre_ det er snakk om her, ikke en gjeng "fremmede" som flyr ut og inn. Jeg synes de har en annen prioritet enn resten av bekjentskapskretsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...