Gå til innhold

skrive brev trenger hjelp..


Gjest flo

Anbefalte innlegg

vi har bestemt oss for å skrive til bvtj ang ventetiden. Hva bør vi ha med i tillegg til at vi synes vi har ventet lenge uten å høre et kvekk? vi er nå i vår 8.ventemnd...har en tendens til å bli usakelig når jeg er irritert, derfor jeg spør om hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

brilleslangen

Mitt råd i forbindelse med brevskrivingen er at dere starter brevet med å fortelle at dere ønsker å søke om adopsjon.

Deretter kan du nevne at dere har vært i kontakt med sosialkontoret tidligere ang saken. Henvis til dato eller mnd for første henvendelse hvis du husker det.Og hvis dere har vært i kontakt med dem senere henviser du også til det.

Fortell at du har forståelse for at de kan ha mye å gjøre i perioder, men at dere nå har ventet i hele 8 mnd uten at det har skjedd noe som helst i forhold til deres sak, og at dere derfor ikke synes det er urimelig at dere nå etterlyser en oversikt/plan for når deres hjemmebesøk og arbeidet med sosialrapporten skal startes. Fortell gjerne at dere ønsker arbeidet skal starte så fort som mulig.

Avslutt med at dere håper på en snarlig tilbakemelding.Skriv gjerne et tlf nr dere kan nås på i tilfelle de ønsker å ringe dere for avtale.

Lykke til med brevskrivingen og tiden framover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brilleslangen

Mitt råd i forbindelse med brevskrivingen er at dere starter brevet med å fortelle at dere ønsker å søke om adopsjon.

Deretter kan du nevne at dere har vært i kontakt med sosialkontoret tidligere ang saken. Henvis til dato eller mnd for første henvendelse hvis du husker det.Og hvis dere har vært i kontakt med dem senere henviser du også til det.

Fortell at du har forståelse for at de kan ha mye å gjøre i perioder, men at dere nå har ventet i hele 8 mnd uten at det har skjedd noe som helst i forhold til deres sak, og at dere derfor ikke synes det er urimelig at dere nå etterlyser en oversikt/plan for når deres hjemmebesøk og arbeidet med sosialrapporten skal startes. Fortell gjerne at dere ønsker arbeidet skal starte så fort som mulig.

Avslutt med at dere håper på en snarlig tilbakemelding.Skriv gjerne et tlf nr dere kan nås på i tilfelle de ønsker å ringe dere for avtale.

Lykke til med brevskrivingen og tiden framover

Hvis du føler at du trenger å få utløp for irritasjonen kan du jo prøve deg på å skrive et "brev" der du forteller hvordan du føler det og hva du mener om at det at de er så trege, og hva de mener de bør gjøre o.l. Skriv ting akkurat slik du mener det. Etterpå kan du bare lese gjenom brevet og kaste det/evt gjemme det for moro skyld.

Det å skrive ned ting man slik kan være sunt for både kropp og sjel.

En gang hørte jeg på radioen. Da var det en som anbefalte alle å skrive ned hva de følte på en slik måte og således få det ut istedet for å bare bære irritasjonen inni seg.

Jeg prøvde det faktisk selv engang.

Jeg hadde røket uklar med en person og mente både det ene og andre om personen. Satte meg ned og skrev et brev til personen der jeg fortalte hva jeg virkelig mente om den. Jeg ble sintere og sintere mens jeg skrev,og skrev hardere og hardere og ble tilslutt brakk blyantblyet.

Det ble et forskrekkelig brev. Jeg leste gjennom det etterpå og ble nesten skremt over hvilke usakligheter jeg hadde lirt utav meg. Jeg sendte aldri brevet, det endte sine dager som en flamme i ovnen, men du og du så godt jeg fikk det etterpå. Det hjalp for meg iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd i forbindelse med brevskrivingen er at dere starter brevet med å fortelle at dere ønsker å søke om adopsjon.

Deretter kan du nevne at dere har vært i kontakt med sosialkontoret tidligere ang saken. Henvis til dato eller mnd for første henvendelse hvis du husker det.Og hvis dere har vært i kontakt med dem senere henviser du også til det.

Fortell at du har forståelse for at de kan ha mye å gjøre i perioder, men at dere nå har ventet i hele 8 mnd uten at det har skjedd noe som helst i forhold til deres sak, og at dere derfor ikke synes det er urimelig at dere nå etterlyser en oversikt/plan for når deres hjemmebesøk og arbeidet med sosialrapporten skal startes. Fortell gjerne at dere ønsker arbeidet skal starte så fort som mulig.

Avslutt med at dere håper på en snarlig tilbakemelding.Skriv gjerne et tlf nr dere kan nås på i tilfelle de ønsker å ringe dere for avtale.

Lykke til med brevskrivingen og tiden framover

takk for gode råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at 'brilleslangen' gir deg gode råd om brevskriving ang. saken deres i barnevernet. Jeg vil bare i tillegg si at man godt kan ta med egen opplevelse av saken, hvordan det føles å vente så lenge, hvilket tidsperspektiv dere ser for dere med tanke på den uvisse ventetiden hos barnevernet mm.

Som 'brilleslangen' skriver, vil det lureste være å skrive av seg _frustrasjonene_ i et eget brev som kastes etterpå. MEN en redigert versjon av FØLELSENE syns jeg godt man kan ta med i et brev til barnevernet ang. deres sak og ventetiden.

Ønsker deg lykke til og håper at dere snart kan komme skikkelig igang!

Hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Amba 99

til fylkesmannen(=anke på vedtak). Som dere, kom bvt aldri i gang med saken vår. Etter 6 mnd venting ringte vi fylkesmannen og fikk råd om hva vi skulle ta med i et ankebrev. I anken viste vi adopsjonslov og forvaltningsloven. Kommunen er lovpålagt gjennom ad.lov. å behandle søknaden deres innen rimelig tid (et relativt begrep, men dog). Dere har krav på å få vite når saken deres kan forventes å være ferdig behandlet (forv.l).

Fylkesmannen brukte ca. 3 uker på å behandle anken vår. Svar gikk tilbake fra Fylkesmannen til kommunen hvor de sterkt ble anbefalt å løse saken vår. Det endte med at bvt. leide inn en ekstern konsulent til å ta saken vår. Og da gikk det unna.

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...