Gå til innhold

Forskjell på 13-åringer


Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Sønn min som nå er 17 styrte leggetider selv fra han var 12 år. Var han trøtt la han seg 21. Andre ganger var han lenger opp enn jeg likte. Men han sa 'jeg er jo aldri trøtt om morran mamma!'. når jeg bad han skynde seg i seng. Og det stemte faktisk Så da fant jeg ut at han fikk lov til å styre det selv. Har bestandig fungert bra etter det.

Men han som er 13 nå! Glem å gi han frie leggetider. Virker som han er oppe bare på trass hvis han får lov. Ikke nødvendigvis fordi han har lyst, men han KAN jo ikke legge seg hvis han får lov å være oppe. Til hverdags tøyer og tøyer han grensene. Så han har KLARE regler og de er det vi som bestemmer. Den dagen han kommer seg opp om morran uten å forsure tilværelsen for oss (han er trøtt fordi han aldri legger seg uten å krangle litt først), skal han få lov til å bestemme selv. Tror det blir en stund til.

Han er også oppe 10 om morgenen nå i ferien. Sur når han våkner nå også. Har sagt han må legge seg senest 24, men siden vi andre sover da, så vet jeg ikke når han sovner. Det får han styre selv nå det ikke er skole. jeg har avtale om å vekke han kl 10. Frivillig for han. Han liker nemlig å ha litt tid i fred og ro til å våken. Kl 11 begynner kameratene å ringe. Så at alle sover til 12 og 13 er nok bare tull. Må jo bli sløv av det da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...