Gå til innhold

medisinering ved ADD.Riatlin/trening


Gørild

Anbefalte innlegg

Lurte på hvordan ritalin virker på en med ADD.

Det har vært snakk om behandlig evt. medisinering med ritalin på sønnen min ,han er 14 år.

Han er veldig aktiv og surrete,hissig,konsentrerer seg dårlig,har matematiske problemer,har vanskeligheter med å holde orden og regler hjemme.

Hvordan kan slik medisin virke på han?

kanskje det varierer mye fra person til person,men jeg lurer allikevel.

Og så er det enda en ting jeg lurer på.

Er det noen som har avstått fra medisinering,og prøvd trening som behandligsmetode?

jeg og min mann jobber med rusmisbrukere,og der er der endel som har disse diagnosene.

Mannen min var på kurs om trening som beh.metode for de med disse diagnosene,og det hadde positiv effekt.

Noen som har prøvd trening/ medisinering som behandling på deres barn?

Alle erfaringer taes i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Min datter går på Ritalin.

Datteren min på 10 år begynte med Ritalin for 1,5 år siden.

Virkningen av Ritalinen hos henne er utrolig!

Fra å være surrete , ukonsentrert , aktiv og meget ekstrem jente som alltid skadet seg eller havnet i leie situasjoner , er hun nå "normal" ....

Karakterene på skolen har gått opp ca 80 % , og vi har avsluttet PPT tjenesten og ekstra lærer til henne.

Hun trenger det rett og slett ikke lenger!

Men jeg vet også at hun er en av de heldige som har god "vikning" av medisinen!

Ønsker dere lykke til med valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...