Gå til innhold

Lusfattig..;(


Gjest edna;)

Anbefalte innlegg

Gjest edna;)

Denne sommaren jobbar eg ikkje, det for det eg hadde lyst til og bare slappe av i sommar. Mamma var ikkje så fornøgd med det, mens pappa sa at det sikkert var godt og ha litt fri ein sommar.

Så har jeg en del penger på en sperra konto, blant anna mykje av konfirmasjons pengane mine, desse sa eg til mamma at eg ville bruke i sommar. da sa ho det at eg hellre burde spare dei til bil osv... men ho overførte 3000 på konton min for 1 måned sida...

Nå har jeg brukt opp desse, på både fornuftige og ufornuftige ting..;o)

så sa jeg til mamma i går at ho kunne overføre noe meri pengar...

Men nei det kunne ho plutsleg ikkje, for ho syns eg har bruka dei pengane opp på bare vas...ikkje fekk eg låne pengar av ho heller.. "nie nå kan du vere fattigt ei beite" sa ho...

hallo?? eg må jo ha pengar, og i tilegg er det mine pengar som eg har fått og som eg kan bruke som eg vil det har ho og sagt..

vedder 1000 kr på at ho gjer dette bare for at ho vill eg skal skaffe meg ein sommar jobb...

blir sø forbanna at eg har lyst til og slå til den kjærringa.. ;o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ta deg en jobb

Jeg hadde heller ikke vært særlig fornøyd med å ha deg hengende hjemme i to måneder uten at du jobbet noenting.

Du kunne jo jobbet noen uker, ihvertfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bortkjemt

Ikke vær barnslig nå.

Skal du ha penger, må du jobbe. That's life - get used to it!

Ja ; borkjemt er ordet , håper aldri ungene mine blir slik!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest edna;)

Jeg hadde heller ikke vært særlig fornøyd med å ha deg hengende hjemme i to måneder uten at du jobbet noenting.

Du kunne jo jobbet noen uker, ihvertfall?

Skal begynde og jobbe til hausten, og har veldig lyst til og ha fri denne sommaren. Eg har pengar eg kan bruke og ser derfor ingen grunn til at mamma skal drive å mase..

Kall meg bortsjemt(??) eller det dere vil, men det er nå bare sånn det er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest motisaz

3000 kr på en måned på bare tull? da skjønner jeg at hun ikke vil overføre mer til deg.

Dessuten må man ikke alltid bruke penger for å kose seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnilleGutten

Skal begynde og jobbe til hausten, og har veldig lyst til og ha fri denne sommaren. Eg har pengar eg kan bruke og ser derfor ingen grunn til at mamma skal drive å mase..

Kall meg bortsjemt(??) eller det dere vil, men det er nå bare sånn det er..

Poenget er jo at du sier du nærmest har lyst til å kverke mor di fordi hun ikke vil gi deg penger... Da høres det ut som du er bortskjemt.

Det er helt legitimt å ikke jobbe, men da må du ikke samtidig forvente at pengene strømmer inn... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest moonlight

Jeg syns overhodet ikke at du er bortskjemt!

Du må da få lov til å bruke pengene dine på hva du vil!!

Og jeg skjønner godt at vil ta deg fri i sommer når du begynner å jobbe fra høsten av, selv har jeg jobb, men jeg kan forstå deg, spesielt n¨r du har penger som er DINE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest edna;)

Jeg syns overhodet ikke at du er bortskjemt!

Du må da få lov til å bruke pengene dine på hva du vil!!

Og jeg skjønner godt at vil ta deg fri i sommer når du begynner å jobbe fra høsten av, selv har jeg jobb, men jeg kan forstå deg, spesielt n¨r du har penger som er DINE!

takk;-)

Bra det er noen som sjønner..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars stakkars Edna!

Eller vent..... Det er ikke synd i deg i det hele tatt!

Noe vil jeg at du skal svare på;

Hvem kjøper klærne dine? (ALLE)

Hvem kjøper maten din?

Hvem får du lommepenger av?

Hva gjør du gor lommepengene dine? Om du da får lommpenger ikke alle gjør det.

Mitt syn er at ungdommen idag er alt for bortskjemt og for lite villige til å stå på egne ben.

dette gjelder selvfølgelig ikke alle, noen må faktisk gjøre et blodslit for å få lommepenger, noen foreldrer har ikke råd til å gi barna sine lommepenger!

Det er ikke synd i deg Edna, du får det du trenger, og kommer til å angre bittert når pengene til bil og "lappen" er borte, om du da ikke er så bortskjemt at mamma og pappa betaler den for deg da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest edna;)

Stakkars stakkars Edna!

Eller vent..... Det er ikke synd i deg i det hele tatt!

Noe vil jeg at du skal svare på;

Hvem kjøper klærne dine? (ALLE)

Hvem kjøper maten din?

Hvem får du lommepenger av?

Hva gjør du gor lommepengene dine? Om du da får lommpenger ikke alle gjør det.

Mitt syn er at ungdommen idag er alt for bortskjemt og for lite villige til å stå på egne ben.

dette gjelder selvfølgelig ikke alle, noen må faktisk gjøre et blodslit for å få lommepenger, noen foreldrer har ikke råd til å gi barna sine lommepenger!

Det er ikke synd i deg Edna, du får det du trenger, og kommer til å angre bittert når pengene til bil og "lappen" er borte, om du da ikke er så bortskjemt at mamma og pappa betaler den for deg da!

Nå for tiden betaler jeg mest parten av klærne mine selv.. Og jeg betaler maten selv (bor på hybel) Men når jeg er hjemme evt.i helgene så får jeg selvsagt mat av mamma.

Og jeg får ikke lommepenger,eller får jo av og til noe små penger som jeg bruker på tyggis,, godteri og sånt..

og nei, jeg må betale lappen selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnilleGutten

Jeg syns overhodet ikke at du er bortskjemt!

Du må da få lov til å bruke pengene dine på hva du vil!!

Og jeg skjønner godt at vil ta deg fri i sommer når du begynner å jobbe fra høsten av, selv har jeg jobb, men jeg kan forstå deg, spesielt n¨r du har penger som er DINE!

Selvsagt skal du få bruke DINE penger på hva du vil, men da må du først tjene dem, san? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...