Gå til innhold

Til Xiao


Vente-Bente

Anbefalte innlegg

Vente-Bente

Hei!

Takk for svaret på innlegget mitt 5.7. Jeg har ikke hatt mulighet til å svare deg før nå. Fint å få tilbakemelding fra andre som er i septembergruppen. Jeg regner med at våre papirer gikk til Kina samtidig. Vi bruker også AF. Har dere fått noen bekreftelse på at de har mottatt papirene hos CCAA? Vi har ingen registreringsdato der, men fikk en bekreftelse fra AF på at papirene var sendt.

Vi skal ha med oss vår 5 år gamle sønn på reisen til Kina. Vi tror det er viktig å ha ham med på denne begivenheten slik at dette blir noe hele familien får oppleve sammen. Det hadde vært artig om vi skulle reise sammen, så kunne våre små håpefulle hatt litt selskap i hverandre. Det blir nok en VELDIG lang reise for en 5 åring.

Vi venter også med lengsel og smerte på tildeling. Når tipper du at vi får tildeling?

Det var gøy å høre om tildelingene denne uken, men det var ikke mange som informerte oss på DOL om tildelingene. Vet du hvor mange som fikk tildeling denne gangen? Var det hele maigruppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hyggelig at du fant meg tilslutt!

Ad vår CCAA dato: Jeg sendte mail til AF og spurte. Jeg fikk hyggelig svar tilbake om datoen og at de hadde sendt ca.10 søknader til forskjellige tidspunkter i løpet av måneden til Kina. De vet ikke hvor stor ”september-gruppen” (det vil si "vår-gruppe") vil bli, om alle som ble registrert i sep. får barn samtidig, eller om det blir tildeling i to puljer.

Det hadde vært artig om vi skulle reise sammen når vi begge skal ha med søsken. Jeg er redd mye ikke blir på deres premisser de 14 dagene, så en lekekamerat hadde vært midt i blinken. Er ambivalent til å ta henne med for hun er en aktiv dame, men har kommet til at selv om det blir slitsomt for både henne og oss, er dette noe vi ikke kan stenge henne ute fra. Vil være for traumatisk om hun skulle oppleve at vi var borte fra henne i 2 uker, for så å komme hjem med en som hadde tatt plassen hennes. Også fint for den lille nye tror jeg, når den nye livssituasjonen inkluderer et barn med velkjent utseende og at familie settingen blir som den skal være fra første stund. Vi vurderer å ta med en ekstra voksen person for avlastning.

Jeg har innstilt meg på tildeling i oktober, og krysser fingre og tær for at vi får hente i løpet av desember. Har innstilt meg på 2002, så det blir nedtur om vi må vente til 2003. I VBs årsrapport (inkludert i siste VB bladet) står det faktisk at CCAA har lovet at alle som sendt søknad til Kina i 2001 skal få tildeling i 2002. Hvis de skal klare det betyr det at behandlingstiden må krype nedover til 12 måneder i løpet av høsten!

Jeg har ikke sett så mange her inne i mai-gruppen. Vi får tro at hele gruppen fikk tildeling nå. Er ikke av de mest ivrige på amerikanske nettsider, men blir nok mer gira til høsten. Mange av dem som ga oss info om ”ståa” har jo fått tildelingene sine, og da går nok motivasjonen drastisk ned for å følge med. Noen må ta opp tråden. Merker at jeg har et snikende ønske om å være on-line hele tiden for å følge med på tildelingene. Får en avvenningsperiode uten internett nå når vi skal på ferie.

Håper sommerværet bedrer seg. God sommer!

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vente-Bente

Hyggelig at du fant meg tilslutt!

Ad vår CCAA dato: Jeg sendte mail til AF og spurte. Jeg fikk hyggelig svar tilbake om datoen og at de hadde sendt ca.10 søknader til forskjellige tidspunkter i løpet av måneden til Kina. De vet ikke hvor stor ”september-gruppen” (det vil si "vår-gruppe") vil bli, om alle som ble registrert i sep. får barn samtidig, eller om det blir tildeling i to puljer.

Det hadde vært artig om vi skulle reise sammen når vi begge skal ha med søsken. Jeg er redd mye ikke blir på deres premisser de 14 dagene, så en lekekamerat hadde vært midt i blinken. Er ambivalent til å ta henne med for hun er en aktiv dame, men har kommet til at selv om det blir slitsomt for både henne og oss, er dette noe vi ikke kan stenge henne ute fra. Vil være for traumatisk om hun skulle oppleve at vi var borte fra henne i 2 uker, for så å komme hjem med en som hadde tatt plassen hennes. Også fint for den lille nye tror jeg, når den nye livssituasjonen inkluderer et barn med velkjent utseende og at familie settingen blir som den skal være fra første stund. Vi vurderer å ta med en ekstra voksen person for avlastning.

Jeg har innstilt meg på tildeling i oktober, og krysser fingre og tær for at vi får hente i løpet av desember. Har innstilt meg på 2002, så det blir nedtur om vi må vente til 2003. I VBs årsrapport (inkludert i siste VB bladet) står det faktisk at CCAA har lovet at alle som sendt søknad til Kina i 2001 skal få tildeling i 2002. Hvis de skal klare det betyr det at behandlingstiden må krype nedover til 12 måneder i løpet av høsten!

Jeg har ikke sett så mange her inne i mai-gruppen. Vi får tro at hele gruppen fikk tildeling nå. Er ikke av de mest ivrige på amerikanske nettsider, men blir nok mer gira til høsten. Mange av dem som ga oss info om ”ståa” har jo fått tildelingene sine, og da går nok motivasjonen drastisk ned for å følge med. Noen må ta opp tråden. Merker at jeg har et snikende ønske om å være on-line hele tiden for å følge med på tildelingene. Får en avvenningsperiode uten internett nå når vi skal på ferie.

Håper sommerværet bedrer seg. God sommer!

Hilsen

Det er godt å høre at dere har en aktiv liten dame i familien, det passer bra for vi har en aktiv liten gutt. Dersom vi skulle reise sammen til Kina er det alltid greit at det er andre som lager litt liv og røre på veien enn bare ett barn. Vi skal ha med oss mine foreldre til Kina. Dette tror vi vil være en verdifull avlastning for oss når vi skal ta imot vårt nye barn. Vi vet jo ikke hvordan vår sønn vil takle å måtte "dele oss med sin søster".

Nå ser det ut som sommeren nærmer seg. Vi bor på Vestlandet, og skal til skjærgården i Østfold når vi har ferie. Regner med at sansynligheten for et stabilt varmt vær med sol er større der borte enn her. Vi er mer vant med stabilt nedbør med gradestokken rundt 10 C.

Vi har ennå en uke igjen før vi tar ferie men vi gleder oss stort til 4 uker med ferie, sommer og sol!!!!!

Og deretter satser vi alt på tildeling i oktober og Kinatur i desember!!!!

God sommer til deg og din familie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...