Gå til innhold

Samtale i natten


Hugmee

Anbefalte innlegg

I natt herjet torden og lyn her på østlandet, noe som gjør at døgnrytmen ikke blir helt som vanlig. Men i natt opplevde jeg en spesiell stund med min kjære som jeg vil dele med dere. Dette har vært noen rare og triste dager for oss - for litt siden mistet vi en av besteforeldrene våre. Begravelsen var denne uken, og dagen etter var min svigermor på sykehuset og fikk (desverre) bekreftet kreft diagnosen som det var mistanke om. Slike ting starter mange tanker og vi skulle ønske hele denne prosessen gikk raskere så flest mulig fikk oppleve å bli besteforeldre/oldeforeldre.

I natt fikk vi ikke sove pga tordenværet. Da sto vi opp og satte oss i vinduet for å se på lynene som flerret himmelen. Slike nattstunder gir ro til å prate og samtalen tok en annen venning enn det jeg på forhånd ville trodd. Vi snakket om hvor utrolig heldige vi er, vi har et sted å bo, vi har bra økonomi, vi har familier som er glade i oss, men nesten det viktigste er at vi har hverandre. Og det er virkelig sant som de sier at delt glede er dobbelt glede og delt sorg blir halvert.

Så selv i alt det triste er det viktig å huske på at de fleste av oss tross alt er priviligerte.

Så når jeg kommer hjem i ettermiddag skal jeg først innom min gamle farfar og så skal jeg lage en bedre middag til min kjære.

Akkurat i dag er faktisk livet godt og leve...

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kinabarn

Slike samtaler hjelper, det er da en kommer nærmere hverandre.

Bare pass på å ikke sitte nær vinduet når det lyner! Det er livsfarlig!

Hilsen en som sov godt i natt, uten lyn og torden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tankevekkende ord, Hugmee! Trengte sårt en påminnelse om hvor priviligert jeg faktisk er som har en god mann (feirer faktisk 15 års bryllupsdag dag!) og to vidunderlige barn! Så får det være som det vil med alle jobbene jeg ikke fikk...(depper litt for det, da)

Ha en deilig dag med dine kjære!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de vandrer tilhope. Slik er livet! Som dagen er skal din styrke være, er det også noe som heter. Det er helt sant. Når det "stormer" som verst får man ofte uanede krefter til å komme seg gjennom motgangen.

Skulle ønske det var flere som så det fantastiske i _å ha hverandre_ både i med- og motgang, og ikke minst å fortelle den andre hvor godt det føles. I dag som fokusen er på _egoet_ er det flott å lese innlegg som ditt, Hugmee. Dere får nok mange gode år sammen du og din kjære, og ikke å forglemme de små barna som kommer etterhvert... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tankevekkende ord, Hugmee! Trengte sårt en påminnelse om hvor priviligert jeg faktisk er som har en god mann (feirer faktisk 15 års bryllupsdag dag!) og to vidunderlige barn! Så får det være som det vil med alle jobbene jeg ikke fikk...(depper litt for det, da)

Ha en deilig dag med dine kjære!

Klem fra

Fikk du ikke jobben allikevel, Mamta???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...