Gå til innhold

Reisesjekker - forvirret


Gjest ViTo

Anbefalte innlegg

Er det mange typer reisesjekker og hvor kan de ulike brukes? Tar noen land en sort og andre en annen sort????? Hva med Asia (Filippinene)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei ViTo!

Jada, det finnes mange ulike reisesjekker. Min erfaring som tidligere bankansatt er at reisesjekker av typen American Express er de som er enklest å få innløst uansett hvor i hverden du skal. Selv hentet vi barn fra Colombia og hadde ingen problemer med American Express. Er noe usikker på Østen, men vil tro at banken din kan hjelpe deg!

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mbru,

Hvis du først skal bruke reisesjekker, så få dem utstedt i USD (dollar) - det er akseptert (nærmest) overalt.

Men det er vanligvis mye lettere å veksle noen få penger i kontanter før man reiser, og så ta ut resten av pengene i lokale minibanker. Det fungerer veldig bra.

Reisesjekker er det minst 12 år siden jeg har brukt! :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisesjekker trodde jeg var gammeldags og gått ut av bruk. I Kina brukte jeg visakort. Veldig greit. Det var minibanker overalt i Shanghai og jeg vekslet rett over til kinesisk valuta.

Det er sikkert det samme på Filippinene.

Hilsen en farmor med visakort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

gratulerer med tildelingen, jeg har vert på ferie, og fikk med meg nyheten, men kunne ikke gratulere da....

Da vi var på Filippinene brukte vi US$ i reise sjekker, og noen kontanter. men dette må bestilles en stund før dere reiser ( ca.14 dager før ) gjorde jeg det og etter en uke fikk vi sjekkene. det er greit å ha for det er mye mer tungvint med korttet, for man vet aldri med utroe tjenere osv.

Norfil vil også helst ha sjekker, i dollar og dere får tilbake overbetalt i peso....

Dette ble litt langt og tungvint men jeg håper du forstår, ellers får du sende en mail....

PS: hvor kommer han fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...