Gå til innhold

Dag væting


Kjetil1365380352

Anbefalte innlegg

Kjetil1365380352

Min datter på 5 år sluttet med bleier når hun var 3 år og var veldig flink til å holde seg. Da hun var 3,5 år fikk vi nummer 2. Da begynte hun å tisse seg ut om dagen. dette holder hun på med enda. Hun kjenner når hun må på do men venter i det lengste før hun går. Da er det ofte for sent. Hun må sendes på do regelmessig for ikke å tisse seg ut. Ellers kan hun tisse seg ut opptil 5 ganger for dagen! Hun skal begynne på skolen om en mnd. Hva kan vi gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tobba

Har hun holdt på med å tisse på seg så lenge da er det på tide å la henne få bleie på stumpen.

Forhåpentligvis vil hun syndtes at dette er flaut og anstrenge seg for å holde seg tørr og passe på å gå på do. Tipper hun vil være lite innstilt på å møte opp på skolen med bleie i buksa. Så mitt råd er å sett på henne bleie nå, si at nok er nok om hun ikke viser at hun kan være stor, og la henne få tiden frem til skolestart på å bevise at hun ikke trenger å ha bleie på seg.

Hvordan klarer hun seg forresten om natten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil1365380352

Har hun holdt på med å tisse på seg så lenge da er det på tide å la henne få bleie på stumpen.

Forhåpentligvis vil hun syndtes at dette er flaut og anstrenge seg for å holde seg tørr og passe på å gå på do. Tipper hun vil være lite innstilt på å møte opp på skolen med bleie i buksa. Så mitt råd er å sett på henne bleie nå, si at nok er nok om hun ikke viser at hun kan være stor, og la henne få tiden frem til skolestart på å bevise at hun ikke trenger å ha bleie på seg.

Hvordan klarer hun seg forresten om natten?

Om natten er hun helt tørr!

Det har hun alltid vert. Kan ikke huske hun har tisset en eneste gang i sengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tobba

Om natten er hun helt tørr!

Det har hun alltid vert. Kan ikke huske hun har tisset en eneste gang i sengen.

Vel, da er det jo ingentvil om at dette skyldes ren latskap fra hennes side. Hun gidder rett og slett ikke gå på do og da bør konsekvensen for å henne bli at hun må ha bleie på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SirenMerete

Hmm....siden hun ikke tisser på seg om natten kan man vel utelate mulig urinveisinfeksjon?

Hva sier hun selv da? Gir hun noen forklaring på hvorfor hun ikke kan holde seg? og føler hun i det hele tatt at det er et problem at hun tisser på seg, eller gir hun blaffen i at hun blir våt?

Hva sier hun selv til å eventuelt måtte begynne med bleier igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil1365380352

Hmm....siden hun ikke tisser på seg om natten kan man vel utelate mulig urinveisinfeksjon?

Hva sier hun selv da? Gir hun noen forklaring på hvorfor hun ikke kan holde seg? og føler hun i det hele tatt at det er et problem at hun tisser på seg, eller gir hun blaffen i at hun blir våt?

Hva sier hun selv til å eventuelt måtte begynne med bleier igjen?

Har vert hos lege og sjekket for urinveis infeksjon. Det var det ikke.

Hun forsøker å skjule at hun har tisset i buksa , hun blånekter og sier hun ble våt ute.

Hun lover at hun skal bli flinkere til å gå på do. Men det holder ikke lenge. Selv om vi ser at hun må! nekter hun å gå på do. Må nermest trues på do regelmessig for å unngå uhell.

Når vi har sagt at hun må begynne med bleier igjen er hun helt enig og sier at da kan jeg jo bare tisse i buksa. Det var jo ikke svaret vi ønska oss men vi har ikke prøvd å bruke bleie på henne enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SirenMerete

Har vert hos lege og sjekket for urinveis infeksjon. Det var det ikke.

Hun forsøker å skjule at hun har tisset i buksa , hun blånekter og sier hun ble våt ute.

Hun lover at hun skal bli flinkere til å gå på do. Men det holder ikke lenge. Selv om vi ser at hun må! nekter hun å gå på do. Må nermest trues på do regelmessig for å unngå uhell.

Når vi har sagt at hun må begynne med bleier igjen er hun helt enig og sier at da kan jeg jo bare tisse i buksa. Det var jo ikke svaret vi ønska oss men vi har ikke prøvd å bruke bleie på henne enda.

vel, hvis hun ikke er syk, og det ikke hjelper med en form for belønning, og hun heller ikke ser ut til å plages med å være våt ja da blir det vanskelig.

Hun har rett og slett bestemt seg for å ikke være stor å gå på do tror jeg da, og syns hun det høres greit ut med bleie også er vel det et tegn på at hun ønsker å få være liten en stund. Kanskje er dette en reaksjon og en slags protest på at hun skal begynne på skolen? At hun rett og slett gruer seg og syns at skolen bare er for store barn liksom. Hun prøver kanskje på denne måten å fortelle dere at hun syns hun er for liten til å begynne på skolen.

Vet ikke jeg, det er vanskelig med med disse små når de først sliter med noe.

Uansett kan hun jo ikke fortsette å gå rundt å være våt, da kan hun jo fort bli mobbet også av andre barn når hun tisser på seg. Barn kan være grusomme mot hverandre vet du, så jeg vil nok si meg enig med Tobba her om at dere bør la henne få på bleie igjen. Men kanskje det ikke er nok med bleie heller, kanskje dere bør strekke det enda litt lengre? Behandle henne som om hun var mindr enn hun er liksom. Tenker da på å legge henne tidligere, ikke få spise selv osv. Ting som gjør det kjedelig å være liten, at hun ikke får gjøre ting som store barn kan.

Jeg er sikker på at dette bare er en liten fase hun går igjennom, at det å oppføre seg og bli behandlet som en liten baby, med bleieskift og alt ikke er så morsomt allikevel og at hun snart vil ombestemme seg og finne ut at det er greit å være stor *S*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil1365380352

vel, hvis hun ikke er syk, og det ikke hjelper med en form for belønning, og hun heller ikke ser ut til å plages med å være våt ja da blir det vanskelig.

Hun har rett og slett bestemt seg for å ikke være stor å gå på do tror jeg da, og syns hun det høres greit ut med bleie også er vel det et tegn på at hun ønsker å få være liten en stund. Kanskje er dette en reaksjon og en slags protest på at hun skal begynne på skolen? At hun rett og slett gruer seg og syns at skolen bare er for store barn liksom. Hun prøver kanskje på denne måten å fortelle dere at hun syns hun er for liten til å begynne på skolen.

Vet ikke jeg, det er vanskelig med med disse små når de først sliter med noe.

Uansett kan hun jo ikke fortsette å gå rundt å være våt, da kan hun jo fort bli mobbet også av andre barn når hun tisser på seg. Barn kan være grusomme mot hverandre vet du, så jeg vil nok si meg enig med Tobba her om at dere bør la henne få på bleie igjen. Men kanskje det ikke er nok med bleie heller, kanskje dere bør strekke det enda litt lengre? Behandle henne som om hun var mindr enn hun er liksom. Tenker da på å legge henne tidligere, ikke få spise selv osv. Ting som gjør det kjedelig å være liten, at hun ikke får gjøre ting som store barn kan.

Jeg er sikker på at dette bare er en liten fase hun går igjennom, at det å oppføre seg og bli behandlet som en liten baby, med bleieskift og alt ikke er så morsomt allikevel og at hun snart vil ombestemme seg og finne ut at det er greit å være stor *S*.

Du har kansje rett når det gjelder å behandle henne som liten. Hun har holdt på med dette siden vi fikk nummer to for 2,5 år siden. Så det er nok ikke skolen hun gruer seg til.

Jeg er også redd for at hun kan bli mobbet på skolen for dette. Kommer nok til å snakke med lærerene om dette problemet når hun begynner på skolen.

Vurderer å prøve dette med bleie.

Takk for gode tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SirenMerete

Du har kansje rett når det gjelder å behandle henne som liten. Hun har holdt på med dette siden vi fikk nummer to for 2,5 år siden. Så det er nok ikke skolen hun gruer seg til.

Jeg er også redd for at hun kan bli mobbet på skolen for dette. Kommer nok til å snakke med lærerene om dette problemet når hun begynner på skolen.

Vurderer å prøve dette med bleie.

Takk for gode tips

Hei Kjetil

Det er jo en kjent reaksjon at en del barn begynner å tisse på seg igjen når de får mindre søsken, men jeg har aldri hørt før at det har pågått så lenge som med deres datter.

Håper det ordner seg for dere før skolestart, med eller uten bleiebruk.

Hold oss oppdatert da er du snill *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...