Gå til innhold

Hjeeeelp!!! (Bildepresentasjonen)


nedtelling

Anbefalte innlegg

Her sitter jeg foran PC`n timer etter timer og prøver å få med det meste når det gjeler presentasjonen. Har lett etter passende bilder, men feilen er at det blir for maaaange! Derfor har jeg klippet og limt på PC`n og satt flere bilder sammen, og lurer nå på om det er OK?? Har f.eks laget et bilde hvor alle i familien er med. Når man har 3-4 familier som bør være med så blir det lite igjen til intersser, familie, huset etc..... kan man ha flere enn 15-20 bilder?? Jeg vet at man må klare å begrense seg, men det er visst ike så lett :-(

Huff, dette var vanskelig!

Kan noen gi meg råd!!

I mellomtiden tror jeg at jeg hopper i loppekassa!

God natt

Hilsen en trøtt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde også med for mange bilder (26). AF spurte om vi ikke kunne redusere noen bilder. Løsningen ble for oss å sette sammen to og tre bilder i ett bilde vha PC'en. Vi fikk til slutt redusert presentasjonen til 16 bilder, så man kan om man blir litt mer kritisk. ;-)

Lykke til med utvelgelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasserfaldfelder

Hei!

Det går fint an å ha flere bilder i billedpresentasjonen. Vi hadde 28 bilder og det gikk helt fint. Jeg tror det er viktigst at det ikke blir for få, og at en ikke sender så mange som et album.

Lykke til videre med billedpresentasjonen og papirinnsamlingen!

hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde også med for mange bilder (26). AF spurte om vi ikke kunne redusere noen bilder. Løsningen ble for oss å sette sammen to og tre bilder i ett bilde vha PC'en. Vi fikk til slutt redusert presentasjonen til 16 bilder, så man kan om man blir litt mer kritisk. ;-)

Lykke til med utvelgelsen!

Så det gikk fint å klippe og lime?? Jeg laget i går to bilder, ett med to vennepar og parn, og ett med hele min familie. Skal nå lage et av min manns familie. Får da liksom presentert alle på ett bilde. Bør det stå . Dette er den og den, og de og de....??

Takk for svar: og ha en fin weekend!

PS dere har også Colombia ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det går fint an å ha flere bilder i billedpresentasjonen. Vi hadde 28 bilder og det gikk helt fint. Jeg tror det er viktigst at det ikke blir for få, og at en ikke sender så mange som et album.

Lykke til videre med billedpresentasjonen og papirinnsamlingen!

hilsen fra

Hei og takk for svar! Det er jo en tidkrevende jobb dette og man vil jo at det skal bli så bra som det kan bli:-)

zeta sa at de hadde i utgangspunktet for mange og måtte korte ned litt. De endte opp med 16 stk. Dere hadde 28 og det gikk bra! Hvilket land sendte dere albumet til?? Vi skal adoptere fra Colombia!

Ha en fin fin weekend, :-) Hilsen en trøtt teller!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det går fint an å ha flere bilder i billedpresentasjonen. Vi hadde 28 bilder og det gikk helt fint. Jeg tror det er viktigst at det ikke blir for få, og at en ikke sender så mange som et album.

Lykke til videre med billedpresentasjonen og papirinnsamlingen!

hilsen fra

Kan en lage det litt sånn album-aktig, eller må det være helt enkelt tro... (hvor mye skal en "pynte opp" liksom..)? Å lage det med sånn scrap-book look er kanskje litt i heftigste laget eller?

Hilsen en som også skal klistre og lime i helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så det gikk fint å klippe og lime?? Jeg laget i går to bilder, ett med to vennepar og parn, og ett med hele min familie. Skal nå lage et av min manns familie. Får da liksom presentert alle på ett bilde. Bør det stå . Dette er den og den, og de og de....??

Takk for svar: og ha en fin weekend!

PS dere har også Colombia ikke sant?

Vi fikk i alle fall ingen kommentarer på at vi hadde klipt sammen bilder. Poenget er at det ikke skal bli for mange sider og for mye tekst. Det er bare å skrive at den og den er de og de, men ikke skriv langt. Bare kortfattet om hva som er på bilde.

Vi har en sønn fra Colombia som vi hentet i 2000, så har vi nettopp begynt på en ny prosess. Vi håper på å bli godkjent før Jul.

God weekend til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan en lage det litt sånn album-aktig, eller må det være helt enkelt tro... (hvor mye skal en "pynte opp" liksom..)? Å lage det med sånn scrap-book look er kanskje litt i heftigste laget eller?

Hilsen en som også skal klistre og lime i helga!

Hei Mathilde!

Jeg kjørte full pakke, med tema-sider, overskifter til hver side + billedtekst og ulike farger på hverside (evt. tofarget) f.eks. på en side som het ferieminner brukte jeg grønt øverst til bilder fra en dyrepark og pyntet med rader av dyr (klistremerker) så gikk jeg over til blått i bølgeklipp :) og hadde ett par fotos fra badeferier med smilende sol-klistremerker. På siden med "lek i haven" hadde jeg kløver og marihøner som pynt. Jeg klippet masse med saks, og fikk inn litt ekstra på den måten. Vi hadde ingen bilder med "venner" bare masse familiebilder, inkl. bursdager, barnedåp etc. Jeg syntes jobben var vanskelig, men ved å gjøre den utfra hva jeg syntes presenterte oss uten å henge meg alt for mye opp i retningslinjene, ble jeg veldig fornøyd selv, og vi sklei gjennom godkjenning i Colombia på 2 mnd. så jeg tenker det var greit :) Dette ble mye om lite..... (ektemannen er på fisketur hele helga så jeg trenger vel litt voksenkontakt.....)Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mathilde!

Jeg kjørte full pakke, med tema-sider, overskifter til hver side + billedtekst og ulike farger på hverside (evt. tofarget) f.eks. på en side som het ferieminner brukte jeg grønt øverst til bilder fra en dyrepark og pyntet med rader av dyr (klistremerker) så gikk jeg over til blått i bølgeklipp :) og hadde ett par fotos fra badeferier med smilende sol-klistremerker. På siden med "lek i haven" hadde jeg kløver og marihøner som pynt. Jeg klippet masse med saks, og fikk inn litt ekstra på den måten. Vi hadde ingen bilder med "venner" bare masse familiebilder, inkl. bursdager, barnedåp etc. Jeg syntes jobben var vanskelig, men ved å gjøre den utfra hva jeg syntes presenterte oss uten å henge meg alt for mye opp i retningslinjene, ble jeg veldig fornøyd selv, og vi sklei gjennom godkjenning i Colombia på 2 mnd. så jeg tenker det var greit :) Dette ble mye om lite..... (ektemannen er på fisketur hele helga så jeg trenger vel litt voksenkontakt.....)Lykke til!!!

Takk for svar! Voksen-kontakt-klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasserfaldfelder

Hei og takk for svar! Det er jo en tidkrevende jobb dette og man vil jo at det skal bli så bra som det kan bli:-)

zeta sa at de hadde i utgangspunktet for mange og måtte korte ned litt. De endte opp med 16 stk. Dere hadde 28 og det gikk bra! Hvilket land sendte dere albumet til?? Vi skal adoptere fra Colombia!

Ha en fin fin weekend, :-) Hilsen en trøtt teller!!

Hei, igjen!

Vi skal også til Colombia. Har du peiling på om det er stor kø med søknader som skal avgårde nå? I kvartalsrapporten stod det at det var 44 stk i innsamlingsfasen og det virker litt mye. Håper ikke det sinker oss så mye og at ventetiden går opp. Lykke til videre i prosessen.

Sommerhilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, igjen!

Vi skal også til Colombia. Har du peiling på om det er stor kø med søknader som skal avgårde nå? I kvartalsrapporten stod det at det var 44 stk i innsamlingsfasen og det virker litt mye. Håper ikke det sinker oss så mye og at ventetiden går opp. Lykke til videre i prosessen.

Sommerhilsen fra

Heisann

Jeg vet eksakt ikke hvor mange som har søknaden sin i BUFA akkurat nå. Vi er ihvertfall reg. 13 juni Vi kjenner to andre par med reg. dato 11 juni. det andre paret ca 3 uker etter oss..Når ble papirene deres reg. i Bufa?

Jeg vet ikke hva man kan håpe på?? kan papirene komme til Colombia før jul?? Des. er jo ferietid der nede, så fra januar så er det bare å telle ned!!

Kveldshilsen fra oss som driver med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasserfaldfelder

Heisann

Jeg vet eksakt ikke hvor mange som har søknaden sin i BUFA akkurat nå. Vi er ihvertfall reg. 13 juni Vi kjenner to andre par med reg. dato 11 juni. det andre paret ca 3 uker etter oss..Når ble papirene deres reg. i Bufa?

Jeg vet ikke hva man kan håpe på?? kan papirene komme til Colombia før jul?? Des. er jo ferietid der nede, så fra januar så er det bare å telle ned!!

Kveldshilsen fra oss som driver med

Hei, nedtelling!

Jeg tror papirene deres kan komme ned en god tid før jul, alt etter om dere er flinke til å samle papirer o.l. i god tid. Vi fikk godkjenning i Bufa for akkurat en måned siden, og venter nå på at de skal sendes med kurèr til Colombia. Vi hadde klar billedpresentasjon, venneanbefalinger, passfotos, kopier av pass o.l. som kunne gjøres før godkjenningen. Vi hadde til og med bestillt legetime til sånn ca. 4mnd etter vi var registrert i Bufa. Derfor tok det minimalt med tid for oss med papirene når vi først var godkjente. Så hvis dere forbereder det dere kan, går det sikkert bra å få avgårde papirene i november.

Lykke til videre!

Hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, nedtelling!

Jeg tror papirene deres kan komme ned en god tid før jul, alt etter om dere er flinke til å samle papirer o.l. i god tid. Vi fikk godkjenning i Bufa for akkurat en måned siden, og venter nå på at de skal sendes med kurèr til Colombia. Vi hadde klar billedpresentasjon, venneanbefalinger, passfotos, kopier av pass o.l. som kunne gjøres før godkjenningen. Vi hadde til og med bestillt legetime til sånn ca. 4mnd etter vi var registrert i Bufa. Derfor tok det minimalt med tid for oss med papirene når vi først var godkjente. Så hvis dere forbereder det dere kan, går det sikkert bra å få avgårde papirene i november.

Lykke til videre!

Hilsen fra

Takk, det hørtes bra ut ! :-)

Skal forresten vi til felles legetime??

- når det gjelder presentasjonen så blir jeg mer og mer usikker på hvordan og hvor mange.. Var ganske sikker på ting, men nå er jeg mere usikker på om ant. bilder, sammensetningen etc..

Ja, ja - det går vel greit,..

Ha en fin dag

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wasserfaldfelder

Takk, det hørtes bra ut ! :-)

Skal forresten vi til felles legetime??

- når det gjelder presentasjonen så blir jeg mer og mer usikker på hvordan og hvor mange.. Var ganske sikker på ting, men nå er jeg mere usikker på om ant. bilder, sammensetningen etc..

Ja, ja - det går vel greit,..

Ha en fin dag

:o)

Hei igjen!

Har du snakket med AF om antall bilder? Skjønner godt at du er frustrert når du får så mange ulike svar.

Når det gjelder legetime så må dere gå sammen til den. Helseattesten for dere begge er jo på samme skjema og da kan det bli problem med to leger. Heldigvis ordnet det seg for oss, for vi hadde en veldig snill lege som strakk seg langt.

Håper du snart får billedpresentasjonen ferdig slik at du kan ta litt "ferie".

Kveldshilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...