Gå til innhold

Noen som vet om et OK hotell i København?


seinfeld

Anbefalte innlegg

Heisan,

vi skal til København i august og vil gjerne ha tips om et bra og barnevennlig hotell. Helst sentralt og ikke så altfor dyrt. (Trenger pengene på Illum *LOL*).

Vi er to voksne og Gutta Boys på 3 1/2 og 6 år.

(Etter Køben og Astrid Lindgrens verden kommer vi på Calitreffet 11. august!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bodde på http://www.nebo.dk/ - ligger rett ved siden av jernbanen (Hovedbanegården) - dvs. midt i sentrum ved tivoli og div.

Vet ikke hva du legger i ordet barnevennlig ...... hotellet er helt greit , rommene ikke for store men rene - om nettene er det vakt i resepsjonen som åpner dørene som er låst da - det var stille og rolig når jeg var der.

Det finnes jo mange 'hotellsøkemotorer' hvor du kan søke både på pris , standard og beliggenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde på http://www.nebo.dk/ - ligger rett ved siden av jernbanen (Hovedbanegården) - dvs. midt i sentrum ved tivoli og div.

Vet ikke hva du legger i ordet barnevennlig ...... hotellet er helt greit , rommene ikke for store men rene - om nettene er det vakt i resepsjonen som åpner dørene som er låst da - det var stille og rolig når jeg var der.

Det finnes jo mange 'hotellsøkemotorer' hvor du kan søke både på pris , standard og beliggenhet.

Hei og takk for tipset, skal sjekke det opp litt senere.

Barnevennlig? Vanskelig å si, tenker helst på at barn er velkommen. Har erfaring fra et sted i Danmark tidligere hvor barna tydeligvis var 'i veien' hele tiden. Det var sukking & stønning fra personalet da barna sprang LITT rundt. De som kjenner oss vil raskt forstå at det var FØR vi fikk lillebror! Nå er det ikke lengre snakk om litt springing...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for tipset, skal sjekke det opp litt senere.

Barnevennlig? Vanskelig å si, tenker helst på at barn er velkommen. Har erfaring fra et sted i Danmark tidligere hvor barna tydeligvis var 'i veien' hele tiden. Det var sukking & stønning fra personalet da barna sprang LITT rundt. De som kjenner oss vil raskt forstå at det var FØR vi fikk lillebror! Nå er det ikke lengre snakk om litt springing...

ok - jeg har ikke barn selv og så vel heller ikke noen barn der. Var ikke veldig stort resepsjonsområde - ellers lange korridorer - så kanskje ikke så mye plass for barn og kjdelig plass. Det var en liten bakhave som det går an å tumle litt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for tipset, skal sjekke det opp litt senere.

Barnevennlig? Vanskelig å si, tenker helst på at barn er velkommen. Har erfaring fra et sted i Danmark tidligere hvor barna tydeligvis var 'i veien' hele tiden. Det var sukking & stønning fra personalet da barna sprang LITT rundt. De som kjenner oss vil raskt forstå at det var FØR vi fikk lillebror! Nå er det ikke lengre snakk om litt springing...

Ja, hva med DGI-hotel (nei, nå begynner jeg å lure på om jeg husker rett navn :-) ).

Hotellet ligger bakenfor Hovedbanegården, over veien. Det går trapper opp på siden av Hovedbanegården. Rommene er store og behagelige. Hotellet har tilknytning til svømmehall, sportshaller etc. Utenfor hallene er det klatrevegg (Det var ihvertfall det i 2000). Frokost er inkludert, men den blir servert i ett annet hus (kort vei over en plass). Gunstige sommerpriser til å være i en hovedstad.

Kan absolutt anbefales. Har selv vært der sammen m. familie på 4, derav 2 aktive gutter på 5 og 10 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva med DGI-hotel (nei, nå begynner jeg å lure på om jeg husker rett navn :-) ).

Hotellet ligger bakenfor Hovedbanegården, over veien. Det går trapper opp på siden av Hovedbanegården. Rommene er store og behagelige. Hotellet har tilknytning til svømmehall, sportshaller etc. Utenfor hallene er det klatrevegg (Det var ihvertfall det i 2000). Frokost er inkludert, men den blir servert i ett annet hus (kort vei over en plass). Gunstige sommerpriser til å være i en hovedstad.

Kan absolutt anbefales. Har selv vært der sammen m. familie på 4, derav 2 aktive gutter på 5 og 10 :-)

Hotellet heter DGI byen hotel og ligger i Tietgensgade 65, m.a.o. ganske så sentralt.

God reise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vanskelig å vite hva folk legger i rimelig, men vi bodde her med utsikt direkte ned på tivoli og i gangavstand til alt fra flytoget til tivoli og sentrum.

Barnevennlig nok til våre barn i 2-3 årsalderen. Og med muligheter for barnevakt fra hotellet. Vi var to par som fikk rom med dør mellom rommene, og løste det på den måten.

God tur!

http://www.radisson.com/copenhagendk_royal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...