Gå til innhold

Vesla river og sliter i puppen


Gjest bergensis

Anbefalte innlegg

Gjest bergensis

Har nett byrja amme igjen etter ein slitsom brystbetennelse. Har pumpa heile vegen, men da eg var som sjukast måtte jenta ha litt tillegg. Eg låg 4 dagar på sjukehus og fekk antibiotika intravanøst. No går eg på ein relativt sterk tablett-kur som varar ei veke.

Amminga går ganske greit. Men vesla river og sliter i puppen, og det er vondt! Det virkar som om ho strekker og vrir seg, men nektar å sleppe puppen!

Nokon som har erfaring og råd?

Vesla er 4 veker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenta mi var også sånn. Det varte noen måneder, så sluttet hun igjen.

Det er flere grunner til at de gjør dette, blant annet kan det være forstyrrende elementer rundt dem, prøv å amme på et mørkt og stille rom.

Det andre kan være at hun er litt utålmodig, prøv å få satt i gang utdrivningsrefleksen selv før du legger henne til.

Masser brystet, trill brystknoppen mellom fingrene.

Det går seg som oftest til etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dakota1365380353

Hei! Det er slitsomt når ammingen gir problemer som dette. Det kan hende at melken ikke kommer fort nok for vesla og at hun blir litt overivrig av den grunn. Det kan også hende at hun ikke ligger riktig ved brystet, ikke har riktig tak. -Når baby åpner munnen for å ta brystet så sørg for å få så mye som mulig av det brune området rundt brystvorten inn i munnen. Det er ikke for ingenting at amming på engelsk heter "breast feeding"!!:-) For å motivirke flere brystbetennelser er det Veldig viktig at du ammer riktig, at vesla får godt tak slik at hun kan melke brystet ordentlig. Sjekk om det er noen ammespesialist i nærheten av deg som kan gi deg råd og hjelp. Det er en god ide å kjøpe ammeinnlegg av ull da disse hjelper mot betennelse. Hvis du merker at en betennelse er i anmarsj så er det aller beste du kan gjøre å amme MASSE fra det brystet som gjør vondt, i forskjellige posisjoner (stående, liggende, sittende) slik at baby kan drenere brystet ordentlig. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg hjalp det med ammepute. Da ble hun liggende stødigere og det var ikke så lett å følge med på alt annet. En annen ting som er viktig er at du også slapper av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...