Gå til innhold

Aldersforskjell - 16 - 22 år?


Gjest olaus

Anbefalte innlegg

Gjest olaus

Hei!

Traff ei jente tidl. i sommer - riktig søt og koselig, og vi har mye felles.. "problemet" er at hun er 16 og jeg 22.. 6 år..

Før har jeg på en måte tenkt at 3-4 år yngre er maks.. nå er jeg litt i tvil..

I tillegg må det vel nevnes at jeg studerer i en helt annen by..

Er det i det hele tatt realistisk å prøve å bygge noe? Ta kontakt og foreslå litt brevveksling el. lign, som en start? Eller bør det legges på is?

Hadde jeg spurt meg selv som uforelsket, ville jeg nok svart at det hele er uaktuelt - men som kjent har forelskelsens rosenrøde skyer en tendens til i stor grad å tilsløre fornuften.

Tenker ikke på å starte noe forhold på rappen - men spør om hvorvidt det blir patetisk å ta kontakt med henne, og prøve å bli bedre kjent, på tross av avstand og forskjell i alder.

Vil tross alt ikke la fornuften gjøre at jeg unnlater å ta kontakt med en person, som kanskje er riktig for meg..

Er det noen her med lignende erfaringer, eller generelle synspunkter, så mottas de med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest xpert

Ta kontakt med henne.

-----------------------

"Alder er bare tall...... Og tall er bare tull......."

"det eneste du kommer til å angre på er det du aldri gjorde"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motisaz

syns ikke det er stor aldersforskjell jeg,det er vel vanskeligere at dere bor så langt fra hverandre, syns du skal ta kontakt med henne og bli bedre kjent. Å se om du fortsatt føler det samme.

Hva som skjer videre får du heller ta når den tid kommer

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest olaus

syns ikke det er stor aldersforskjell jeg,det er vel vanskeligere at dere bor så langt fra hverandre, syns du skal ta kontakt med henne og bli bedre kjent. Å se om du fortsatt føler det samme.

Hva som skjer videre får du heller ta når den tid kommer

Lykke til

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei - her kommer det et knippe skeptiske spørsmål fra en eldre fyr (38):

- Hva er det egentlig dere har felles? Hva i all verden kan en gutt på 22 og ei jente på 16 egentlig ha felles? Gidder du forklare?

- Hva slags føleser er det du primært har for henne? Er hun sexy, føler du omsorg, imponerer hun deg (hvorfor? fordi hun er mer moden enn sine jevnalderende?), er hun "morsom", er hun "snill"...?

Du behøver ikke svare her, og selvsagt ikke ta hensyn til det jeg spør om heller, men jeg synes vel at du bør få litt mer motstand enn bare å høre meningen til jevnaldrende (unge) mennesker, som har en tendens til bare å "jatte med". Det kan nemlig være lurt å støtte andre i deres "tåpelige" handlinger: Da støtter man nemlig indirekte seg selv i de tilfellene man SELV gjør like tåpelige ting...

Hehe... Håper ikke dere som leser dette blir alt for fornærmet av det jeg skriver - det er ikke så vondt ment som det kanskje virker. Jeg vet at verden ser nokså forskjellig ut når du er 19 i forhold til når du er 2 x 19. :)

Fortsatt god sommer alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest olaus

Okei - her kommer det et knippe skeptiske spørsmål fra en eldre fyr (38):

- Hva er det egentlig dere har felles? Hva i all verden kan en gutt på 22 og ei jente på 16 egentlig ha felles? Gidder du forklare?

- Hva slags føleser er det du primært har for henne? Er hun sexy, føler du omsorg, imponerer hun deg (hvorfor? fordi hun er mer moden enn sine jevnalderende?), er hun "morsom", er hun "snill"...?

Du behøver ikke svare her, og selvsagt ikke ta hensyn til det jeg spør om heller, men jeg synes vel at du bør få litt mer motstand enn bare å høre meningen til jevnaldrende (unge) mennesker, som har en tendens til bare å "jatte med". Det kan nemlig være lurt å støtte andre i deres "tåpelige" handlinger: Da støtter man nemlig indirekte seg selv i de tilfellene man SELV gjør like tåpelige ting...

Hehe... Håper ikke dere som leser dette blir alt for fornærmet av det jeg skriver - det er ikke så vondt ment som det kanskje virker. Jeg vet at verden ser nokså forskjellig ut når du er 19 i forhold til når du er 2 x 19. :)

Fortsatt god sommer alle sammen! :)

Fint med spm til ettertanke - takk takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest olaus

Si meg Olaus, hvem er du?? Hvor kommer du fra?? Ble bare litt nyskjerrig....

Hvem er det som spør..? :) - blir jo litt nysgjerrig selv, når noen spør om slikt, vet du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alven

Syns ikke det var stor aldersforskjell. Hvis ikke jenta er ultrafjortis da.

Var selv 16 når jeg ble sammen med gutt på 21, det gikk helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Hvem er det som spør..? :) - blir jo litt nysgjerrig selv, når noen spør om slikt, vet du

Du høres nesten ut som han jeg møtte tidlig i sommer...? Hvor bor du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det vil funke fint! Jeg har rota med en som var 31, da jeg sjøl var 18(det er noe jeg ikke anbefaler noen andre å gjøre). Og han jeg har rota med i det siste er 24 nå(snart 25) og jeg er 19, sanrt 20.

6 år aldersforskjell er ikke så mye, det er når det går over 10-11 år at jeg syns grensen begynner å bli passert..

Som en annen her sa til meg en gang, jeg spurte om noe av det samme; "hvorfor ikke? funker det ikke, var det heller ikke meningen..."

Lykke til!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vesle mig

Jeg er 18 år. Jeg har to venninner som er like gamle som meg som begge ble sammen med hver sin gutt på 22 og 21 da vi var 16... Begge er fortsatt sammen med dem....

Selv er jeg 18, og min store kjærlighet er dobbelt så gammel som meg.... Grunnen til at vi ikke er sammen, men bare er venner, er ikke aldersforskjellen, men fordi vi bor i hvert vårt land (men bare vent til jeg flytter tilbake til Norge...) :-)

Jeg synes forøvrig ikke du skal høre så mye på hva Bård sier... Han er frytelig konservativ av seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest olaus

Du høres nesten ut som han jeg møtte tidlig i sommer...? Hvor bor du?

hehe.. hvem vet..

med mindre du har vært dommer en lørdag i sommer, så er det ikke deg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...