Gå til innhold

Noen leger her??


Gjest Svært bekymret akkurat nå

Anbefalte innlegg

Gjest Svært bekymret akkurat nå

Huff, vi fikk legerapport med ultralydbilder i posten i dag.

Der har de funnet "noe" på en ultralydundersøkelse av vårt barn. Er nå svært bekymret og vet ikke hva jeg skal gjøre før jeg får ringt vår lege i morgen, derfor prøver jeg her så lenge.

"Ventricular Septal Defect, apical muscular, small"

Left Aortic arch.

Er det noen her som har peiling på hva dette kan være?? Vær så snill å svar meg!

Såpass har vi skjønt at det er noe i brystet, kan det være en liten hjertefeil?

Jeg er mega-urolig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg.

Jeg er IKKE lege men jobber på sykehus og har lang erfaring med syke barn.

Ventrikkel septum defekt som du skriver er en liten hjertefeil. Det er et lite hull mellom venstre og høyre hjertekammer.

Noen av disse hullene er så små at man ikke gjør noe med dem, andre har større hull som lukkes igjen kirurgisk i løpet av barneårene. Noen barn har symptomer andre ikke.

Synes det er fint at du har fått så god beskrivelse av helsetilstanden til barnet, det betyr at de har foretatt en grundig undersøkelse.

Det andre du beskriver har sansynligvis noe å gjøre med musklene og blodårene omkring hjertet, men det kjenner jeg ikke godt nok til.

Hvis barnet ellers har en god helserapport, utviklingsmessig, høyde, vekt og trivsel så skal du ikke være for bekymret.

Skjønner godt at du blir urolig, synes det er lurt å kontakte legen evt. ringe barnelege ved ditt sykehus.

Lykke til!

Hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke så bekymret lenger

Hei på deg.

Jeg er IKKE lege men jobber på sykehus og har lang erfaring med syke barn.

Ventrikkel septum defekt som du skriver er en liten hjertefeil. Det er et lite hull mellom venstre og høyre hjertekammer.