Gå til innhold

Noen leger her??


Gjest Svært bekymret akkurat nå

Anbefalte innlegg

Gjest Svært bekymret akkurat nå

Huff, vi fikk legerapport med ultralydbilder i posten i dag.

Der har de funnet "noe" på en ultralydundersøkelse av vårt barn. Er nå svært bekymret og vet ikke hva jeg skal gjøre før jeg får ringt vår lege i morgen, derfor prøver jeg her så lenge.

"Ventricular Septal Defect, apical muscular, small"

Left Aortic arch.

Er det noen her som har peiling på hva dette kan være?? Vær så snill å svar meg!

Såpass har vi skjønt at det er noe i brystet, kan det være en liten hjertefeil?

Jeg er mega-urolig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg.

Jeg er IKKE lege men jobber på sykehus og har lang erfaring med syke barn.

Ventrikkel septum defekt som du skriver er en liten hjertefeil. Det er et lite hull mellom venstre og høyre hjertekammer.

Noen av disse hullene er så små at man ikke gjør noe med dem, andre har større hull som lukkes igjen kirurgisk i løpet av barneårene. Noen barn har symptomer andre ikke.

Synes det er fint at du har fått så god beskrivelse av helsetilstanden til barnet, det betyr at de har foretatt en grundig undersøkelse.

Det andre du beskriver har sansynligvis noe å gjøre med musklene og blodårene omkring hjertet, men det kjenner jeg ikke godt nok til.

Hvis barnet ellers har en god helserapport, utviklingsmessig, høyde, vekt og trivsel så skal du ikke være for bekymret.

Skjønner godt at du blir urolig, synes det er lurt å kontakte legen evt. ringe barnelege ved ditt sykehus.

Lykke til!

Hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke så bekymret lenger

Hei på deg.

Jeg er IKKE lege men jobber på sykehus og har lang erfaring med syke barn.

Ventrikkel septum defekt som du skriver er en liten hjertefeil. Det er et lite hull mellom venstre og høyre hjertekammer.

Noen av disse hullene er så små at man ikke gjør noe med dem, andre har større hull som lukkes igjen kirurgisk i løpet av barneårene. Noen barn har symptomer andre ikke.

Synes det er fint at du har fått så god beskrivelse av helsetilstanden til barnet, det betyr at de har foretatt en grundig undersøkelse.

Det andre du beskriver har sansynligvis noe å gjøre med musklene og blodårene omkring hjertet, men det kjenner jeg ikke godt nok til.

Hvis barnet ellers har en god helserapport, utviklingsmessig, høyde, vekt og trivsel så skal du ikke være for bekymret.

Skjønner godt at du blir urolig, synes det er lurt å kontakte legen evt. ringe barnelege ved ditt sykehus.

Lykke til!

Hilsen fra

Tusen, tusen takk for svaret ditt! Jeg er utrolig takknemlig og kommer til å sove bedre i natt etter svaret ditt. Det er utrolig hvor bekymret man blir - særlig da man ikke har peiling på hva det kan være.

Det står jo også i papirene at det er en "small" feil - så da ordner det seg nok sikkert av seg selv etter hvert får vi håpe!

Takk igjen og god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...