Gå til innhold

Er jeg hysterisk?


nattfugl

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å lure på om jeg er hysterisk i forhold til min 12 år gamle sønn,og vil gjerne høre andres meninger. Min sønn ble invitert med en familie vi kjenner godt på en 3 ukers bilferie til Spania. Jeg sa nei.Jeg ville ikke sende han med andre på en så lang tur.Tenkte på farten på motorveiene i Tyskland og Frankrike,og ikke minst på alle de badeulykker man har hørt om pga strømninger i vannet og bølger på Costa Brava kysten hvor de skulle være.Jeg mener fortsatt jeg gjorde et riktig valg.Jeg ville ikke hatt en rolig stund hvis jeg hadde sendt han avgårde.Men jeg har fått så mange negative tilbakemeldinger fra andre,at jeg har begynt å lure på om jeg er helt hysterisk.Spesielt en venninne regelrett mobber meg for det, og mener det er direkte skadelig for barnet å bli nektet sånne opplevelser, og at også han vil bli engstelig og pinglete når jeg oppfører meg på den måten.Hun mener dessuten at det er sterk mistillitt i forhold til familien som ba han med. Har noen meninger om dette og kan gi meg gode råd om hva jeg skal gjøre hvis situasjonen oppstår på nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

må si meg enig i mye av det venninnen din sier til deg. Jeg har kommet til å latt ungen min blitt med, med tanke på at dette er en famillie du kjenner godt og i så måte sannsynlig vis stoler helt og fullt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei du er ikke hysterisk.

Jeg hadde heller ikke sendt min jente på 13 år avgårdet på en slik tur..selv om jeg kjenner familien.Det handler ikke om å overbeskytte dem å dette punktet.

Lykke til vidre..Syntes du høres ut som er fornuftig mor:O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg vil si at noen sjangser må man ta. Ville han vært tryggere sammen med deg ? Ville ikke de voksne være litt ekstra påpasselige på grunn av at det ikke var deres barn ? Eller ville de gitt blanke av samme grunn ? Er det ikke litt trygghet i samværet mellom kompiser ? Nå regner jeg med at det er en jevnaldrende kompis i bildet. To er tryggere enn en. Den rene opplevelsen og erfaringen for gutten er vel ganske positiv i utgangspunktet. Jeg ville sendt han med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Skal ikke sønnen din få lov til noe uten at du er med? For farer finnes det overalt.

Du må vise ham litt tillit. 12-åringer kan passe litt på seg selv. Og så er han jo med en familie du stoler på.

Du risikerer at han mister venner og at forholdet til blir ødelagt. Kanskje begynner han å stikke av hjemmefra og ikke si hvor han går.

En skal passe på barna sine, men ikke overbeskytte dem. Da gjør man dem en bjørnetjeneste.

Selv om det ikke er enkelt å innse at de vokser opp. At du ikke kan passe på dem hele tiden. Du kan ikke gå rundt å være redd hele tiden. Og i alle fall ikke la det gå utover han at du er overnervøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...