Gå til innhold

private barnehjem Colombia


vår

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen som har litt oversikt over de ulike private barnehjemmene i Colombia?

Hvor ligger de og hva er forskjellen?

Hadde blitt glad for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

For tiden samarbeider Adopsjonsforum med fire private barnehjem i Colombia; Los Pisingos, Fana og Cran i Bogota samt Chiquitines i Cali.

Vi har adoptert to barn via ICBF, det offentlige barnevernet, vet derfor ikke så mye om de private. For meg framstår disse barnehjemmene som veldig like, men det er sikkert andre som kan svare deg mer utførlig om det.

Adopsjonsforum tar ikke i mot nye søkere på de priv. barnehjemmene nå. Grunnen er at BUFA foreløpig ikke har forlenget godkjenningen til barnehjemmene. I tillegg har AF mange søkere i kø på de private.

Vil du i stedet vite mer om ICBF, er jeg rette vedkommende å spørre!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ell1365380357

Hei!

For tiden samarbeider Adopsjonsforum med fire private barnehjem i Colombia; Los Pisingos, Fana og Cran i Bogota samt Chiquitines i Cali.

Vi har adoptert to barn via ICBF, det offentlige barnevernet, vet derfor ikke så mye om de private. For meg framstår disse barnehjemmene som veldig like, men det er sikkert andre som kan svare deg mer utførlig om det.

Adopsjonsforum tar ikke i mot nye søkere på de priv. barnehjemmene nå. Grunnen er at BUFA foreløpig ikke har forlenget godkjenningen til barnehjemmene. I tillegg har AF mange søkere i kø på de private.

Vil du i stedet vite mer om ICBF, er jeg rette vedkommende å spørre!

Lykke til!

Hei seinfeld

Jeg vil bli glad om du kan si litt generelt om Colombia, og hva som kan være greit å vite når vi kommer så langt.Vi vil ikke gå gjennom det priv.

Ell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei seinfeld

Jeg vil bli glad om du kan si litt generelt om Colombia, og hva som kan være greit å vite når vi kommer så langt.Vi vil ikke gå gjennom det priv.

Ell

Hei ell!

Nå reiser vi på ferie, har derfor ikke tid akkurat nå. Men, jeg har masse info om Colombia og ICBF, og vil veldig gjerne dele med deg! (Blir aldri lei av å snakke om Colombia, vet du....

Kan ikke du maile meg på [email protected], så skal jeg svare deg så snart jeg får anledning.

Hvis jeg ikke hører noe fra deg på mail, svarer jeg deg her på DOL i neste uke.

Lykke til med adopsjon fra Colombia, dere har noe VELDIG godt i vente!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Colombia søker

Hei!

Det er litt ulike krav til søkerne. Noen barnehjem aksepterer bare søkere som ikke er over en viss alder, andre har krav om lengre samboerskap o.s.v. Adopsjonsforum gir info om dette.Tre av barnehjemmene ligger i Bogota, det siste i Cali.

Nå er det noe ventetid, og litt usikkerhet om formidlingstillatelsen. Men det kan jo ordne seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Colombia søker

Hei!

Vil bare føye til at dere bør tenke litt over at ventetiden kan være lang. Vi har stått på en venteliste i AF for å bli søkere til et av de private i flere måneder nå, og den ventetiden kjennes tung og uforutsigbar. Enda må vi nok vente i ett år fra de tar inn søknaden til vi får tildelt barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Vil bare føye til at dere bør tenke litt over at ventetiden kan være lang. Vi har stått på en venteliste i AF for å bli søkere til et av de private i flere måneder nå, og den ventetiden kjennes tung og uforutsigbar. Enda må vi nok vente i ett år fra de tar inn søknaden til vi får tildelt barn.

Hei!

Hvorfor ønsker dere å stå i den lange køen? - Bare lurer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...