Gå til innhold

Ang. barn fra Korea


korma

Anbefalte innlegg

Det kan hende at dette er et unødvendig innlegg, men jeg skriver det allikevel. Hver gang noen her på DOL har spurt hvilket land det er størst sjanse for å få babyer fra, har jeg hevet meg frempå og reklamert for Korea. Jeg har fortalt om mine to barn som vi hentet hjem da de var h.h.v. 4,5 og 3 måneder gamle. Samtidig har jeg sagt at jeg ikke kjenner noen som har fått tildelt barn over 6 måneder. Denne reklameringen har jeg gjort fordi jeg synes Korea er et fantastisk land og adoptere fra, og fordi det er sant at jeg bare kjenner folk som har fått babyer.

MEN: jeg snakkket med VB her en dag fordi vi sysler med tanken om å adoptere nr.3. Da fortalte saksbehandleren meg at de som adopterer fra Korea er så sikre på at de er "garantert" et spebarn, at de har opplevd at folk har takket nei til tildelinger av barn opp mot et år fordi de ville ha et yngre barn. Dette synes jeg er fryktelig sørgelig, for alle barn trenger foreldre, og i adopsjonssammenheng er jo alle barn under et år bittesmå.

Jeg tror jo egentlig ikke at det er mine innlegg på DOL som er årsak til at alle som adopterer fra Korea regner det som sikkert at de skal få en baby. Men for sikkerhets skyld kjente jeg et behov for å skrive til de som lurer på om de skal adoptere fra Korea at det er ganske sannsynlig at dere får tildelt et spebarn, men samtidig er det absolutt mulig å få tildelt barn opp mot et år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

koreamamma1365380166

Hei!

Er helt enig med deg at Korea er et fantastisk og ryddig land å adoptere fra. For oss gikk adopsjonen som på skinner hele veien, så vi synes vi har vært veldig heldige. Nettopp derfor reklamerer også jeg for Korea til alle som vil høre, men det er vel gjerne slik at vi alle får en forkjærlighet til "vårt" land. Tror ikke noen takker nei til et barn pga dine innlegg på DOL, du trenger sikkert ikke å bekymre deg for det. Som du sier er sannsynligheten størst for å få et spedbarn fra Korea til tross for at jeg vet om mange som har fått et litt eldre barn (inkludert oss selv). Jeg synes det du sier forteller mest om foreldrene som takker nei til et litt eldre barn, det er veldig trist om det faktisk er slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bruker ikke nick akkurat nå

Dine innlegg er nok ikke skyld i det som har skjedd, men det kan kanskje være greit å tenke over hva en bruker som argumenter for å velge land. Man kan gjerne reklamere for Korea, men *ikke* fordi de minste barna kommer derfra. Man bør heller fokusere på andre positive ting.

Syns f.eks Thaimors innlegg der hun siterer Kristin Holtedal er noe alle bør tenke mer gjennom, også de som velger et land ut fra ønsket om spedbarn. Hvis det er slik at noen takker nei til en ettåring fordi h*n er for stor syns jeg det er dypt tragisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest merkelig...

Trodde ikke dette var "akseptert" av foreningene og samarbeidslandene, jeg? Dersom da ikke årsaken er helseanmerkninger ved barnet e.l.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er helt enig med deg at Korea er et fantastisk og ryddig land å adoptere fra. For oss gikk adopsjonen som på skinner hele veien, så vi synes vi har vært veldig heldige. Nettopp derfor reklamerer også jeg for Korea til alle som vil høre, men det er vel gjerne slik at vi alle får en forkjærlighet til "vårt" land. Tror ikke noen takker nei til et barn pga dine innlegg på DOL, du trenger sikkert ikke å bekymre deg for det. Som du sier er sannsynligheten størst for å få et spedbarn fra Korea til tross for at jeg vet om mange som har fått et litt eldre barn (inkludert oss selv). Jeg synes det du sier forteller mest om foreldrene som takker nei til et litt eldre barn, det er veldig trist om det faktisk er slik.

Hei, og takk for svar. Jeg vil gjerne spørre deg om litt i forbindelse med adopsjon av litt større barn fra Korea. Kan du maile meg på følgende adresse:

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morgenstillhet

I fjor adopterte vi verdens skjønneste gutt fra Korea, han var da 19 mnd. gammel. Så det er ikke bare babyer som blir adoptert fra Korea.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...