Gå til innhold

Borgerkrig i Colombia?


Gjest Wasserfaldfelder

Anbefalte innlegg

Gjest Wasserfaldfelder

Hei!

Jeg hørte på radioen at nå var det stor sjanse for at det ble borgerkrig i Colombia pga. ny president som har erklært krig mot geriljaen. Er det noen som har vært på hentereise i slik tilspisset situasjon før? Jeg vet det pleier å være slik rundt presidentvalgene. Har hørt at i de verste periodene må man bo på hotell på flyplassen hele tiden og ikke gå ut(advokater og barnet kommer ut til flyplassen). Hva vet dere som venter på reisebeskjed nå? Vi har bare hatt papirene våre i Colombia i snart en måned, men vi tenker nå litt på reisen likevel.

Hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ingenting om en evt borgerkrig, men lurte derimot på hvor lang tid det tok fra dere sendte de siste papirene til AF, og til de ble sendt videre til Colombia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte også Jan Egeland på radioen i går kommentere de siste hendelsene i Colombia. (Han har jobbet der for UDI i en lengre periode, og mens han var statssekretær?) Han mente at en ny periode med uroligheter/ borgerkrig nærmest ville være nødvendig for igjen å kunne møtes til fredssamtaler. Hvor sannsynlig det var for at det ville skje nå sa han kanskje ikke så mye om, men uansett vekker det bekymring....

Hmmm... FARC-geriljaen hadde godt fotfeste både på landet og i de store byen, og President Uribe har jo gått til valg med løfter om fredligere og tryggere tilstander for folk/ utsletting av FARC. Kan det noengang bli fred her mon tro?

Håper de som er på hentereise har det ikke så altfor skummelt, og at alle planlagte og framtidige reiser kan gjennomføres.

Håper naivt på fred, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Ville bare si at jeg deler din bekymring. Vi er i Colombia naa, og det er veldig spent rundt oss. Har faatt beskjed om aa holde oss paa Halifax og i omraadene rundt hotellet. Folk jeg har snakket med fra Colombia selv mener det ikke vil bli noen forvaerring, men det kan jo virke uungaaelig..... De har stor tiltro til Uribe, og mener han kan gjore mye for landet. .......Vel, jeg skal ikke spekulere i dette, for jeg vet alt for lite, men som naiv nordmann i det store utland maa jeg innromme at jeg foler meg litt usikker. Vel, ikke meningen aa skremme noen, bare et lite hjertesukk, fra en som haaper paa sentencia snaaaaaaaaaaaaaart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasserfaldfelder

Vet ingenting om en evt borgerkrig, men lurte derimot på hvor lang tid det tok fra dere sendte de siste papirene til AF, og til de ble sendt videre til Colombia.

Hei, Colom!

Vi sendte våre siste papirer til AF fredag den 5. juli. Onsdag 17. juli fikk vi brev om at papirene var legalisert og sendt Colombia. Så jeg tror ikke de bruker så fryktelig lang tid på den siste biten. Hvor langt er dere kommet i prosessen? Ligger dere like bak oss, reiser vi kanskje samtidig?

Lykke til videre.

Natthilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Colombiasøker

Hei. Ville bare si at jeg deler din bekymring. Vi er i Colombia naa, og det er veldig spent rundt oss. Har faatt beskjed om aa holde oss paa Halifax og i omraadene rundt hotellet. Folk jeg har snakket med fra Colombia selv mener det ikke vil bli noen forvaerring, men det kan jo virke uungaaelig..... De har stor tiltro til Uribe, og mener han kan gjore mye for landet. .......Vel, jeg skal ikke spekulere i dette, for jeg vet alt for lite, men som naiv nordmann i det store utland maa jeg innromme at jeg foler meg litt usikker. Vel, ikke meningen aa skremme noen, bare et lite hjertesukk, fra en som haaper paa sentencia snaaaaaaaaaaaaaart.

Hei!

Håper dere har det bra på Halifax og at dere snart får reise hjem! Bare lurer på hvorledes urolighetene merkes for dere som er i Colombia.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Håper dere har det bra på Halifax og at dere snart får reise hjem! Bare lurer på hvorledes urolighetene merkes for dere som er i Colombia.

Vennlig hilsen

Vel, vi merker ikke annet enn portforbudet og litt naervose og engstelige colombianere. Det har vaert opptil flere angrep paa den nye presidenten, og han er en populaer mann hos de jeg har snakket med. Men ellers gaar livet sin vante gang, med flaskevask, klesvask og deilige maaltider her paa Halifax. Lykke til med prosessen deres.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Colom!

Vi sendte våre siste papirer til AF fredag den 5. juli. Onsdag 17. juli fikk vi brev om at papirene var legalisert og sendt Colombia. Så jeg tror ikke de bruker så fryktelig lang tid på den siste biten. Hvor langt er dere kommet i prosessen? Ligger dere like bak oss, reiser vi kanskje samtidig?

Lykke til videre.

Natthilsen fra

Vi sendte de siste papirene til AF 8.august, så vi ligger vel Ca 1 mnd etter dere i løypa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...