Gå til innhold

Den første lille tingen.......


vannkastanje

Anbefalte innlegg

I dag tok jeg skrittet, å kjøpte den første lille tingen til barnet som skal bli vårt.Har så lenge hatt lyst, men ikke riktig turt! Det er så vanskelig når vi ikke vet om det blir en gutt eller en jente, for ikke å snakke om alderen...Kansje er barnet 1 år ,kansje 3 år????? hvem vet???

Uansett, det føltes så uttrolig deilig denne lille tingen.....Hva jeg kjøpte??? Jo en Avent MAGIC CUP :o)

Ha en trivelig helg alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg har også hatt veldig lyst til å kjøpe noe til barnet som skal bli vårt, men det har liksom ikke vært helt riktig å gjøre det ennå. Men den dagen vi var godkjent i Bufa klarte jeg bare ikke å holde meg lenger.Jeg gikk inn i en baby butikk og kjøpte to små ting som kanskje ikke vil passe til barnet engang.Men det var det å kjøpe barneting til oss og ikke til andre for en gangs skyld som var så deilig. Så, jeg forstår godt hva du mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ER en deilig følelse å kunne kjøpe i alle fall èn liten ting til det barnet en venter sånn på! Du gjorde et godt valg i så måte...

Lykke til videre i ventetida, vannkastanje, jeg følger spent med!

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei vannkastanje,

en viktig milepæl! Den første, lille tingen. En stor begivenhet. En god følelse!

Jeg kjenner meg igjen! Viktig med sånne konkrete påskjønnelser for seg selv!

God Ventetid videre!

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ting er vel som den første lille tingen... Da blir hele "greia" konkret på en måte, og man har noe handfast å ta i og spinne lyserøde drømmer omkring. Joda, jeg tror jeg vet sånn cirka hvordan du har det ;-)

Det aller første jeg kjøpte var en hvit høyhalset genser. Går det an å bli mer kjønnsnøytral? *ler* , og den ble innkjøpt lenge, lenge før tildeling. Alle vennene våre trodde det ble ei jente, men underbevisstheten min sa nok noe annet - jeg holdt meg langt unna blonder...

Genseren ble flittig brukt den, og hvergang jeg tok den på lillegutt mintes jeg min aller første handel.

Etter tildeling ble det bare verre og verre, og det er sannelig lite som kan måle seg med den følelsen å handle til _sitt eget barn_ - ihvertfall på dette stadiet i prosessen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite spørsmål i fra en foreløpig "grønn" kommende mamma ;-) Hvor får man kjøpt sånn kopp? så reklame for den, men fikk ikke med meg utsalgssted.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

koreamamma1365380166

Et lite spørsmål i fra en foreløpig "grønn" kommende mamma ;-) Hvor får man kjøpt sånn kopp? så reklame for den, men fikk ikke med meg utsalgssted.

Mvh

For eksempel Mega.. Har en slik kopp til gullungen, men den holder faktisk ikke tett til hans bruk (har faktisk ikke funnet noen tett kopp ennå). Men det ER fantastisk å handle noe til sitt eget barn. Da jeg gjorde det første gangen trodde jeg ALLE kunne se på meg at nå, nå handler hun til sitt eget barn! Idag er jeg en erfaren handler til mitt eget barn, men moro er det lell....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anekari

For eksempel Mega.. Har en slik kopp til gullungen, men den holder faktisk ikke tett til hans bruk (har faktisk ikke funnet noen tett kopp ennå). Men det ER fantastisk å handle noe til sitt eget barn. Da jeg gjorde det første gangen trodde jeg ALLE kunne se på meg at nå, nå handler hun til sitt eget barn! Idag er jeg en erfaren handler til mitt eget barn, men moro er det lell....

Har du prøvd Playtex kopper? Fås kjøpt på Rema, og holder helt tett her hos oss. Er verdt et forsøk iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For eksempel Mega.. Har en slik kopp til gullungen, men den holder faktisk ikke tett til hans bruk (har faktisk ikke funnet noen tett kopp ennå). Men det ER fantastisk å handle noe til sitt eget barn. Da jeg gjorde det første gangen trodde jeg ALLE kunne se på meg at nå, nå handler hun til sitt eget barn! Idag er jeg en erfaren handler til mitt eget barn, men moro er det lell....

Snodig! Akkurat den følelsen hadde jeg også da jeg var på første handletur etter tildeling - at _alle_ kunne se det ;-)

Jeg har aldri likt barneavdelinger noe særlig før. Det har gjort meg trist og deppa - "Hva har du her å gjøre" liksom, men _den_ dagen gikk jeg med hevet hode og rak rygg.....

Siden har det jo som du sier blitt en vane, men moro er det lell selv om lommeboka ikke alltid er enig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte koppen på Rimi, men jeg regner med at den finnes på de fleste matbutikker.

Jeg var nesten sikker på at den bare fantes på spesialbutikker som vi sikkert ikke har her, hehe! Så mye vet jeg om barneutstyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Etter å ha lest; den første lille tingen..., gikk jeg rett etter jobb i dag å kjøpte ett leke/krabbeteppe, sengesett, drikkekoppen som er beskrevet her tidliger og en billedramme med bamser. Kan tro jeg var kry og glad jeg når jeg var på handletur i dag. Dette er de første tingene jeg har kjøpt. Skikkelig kjekt å shope i dag, selv om det blir nok en stund til vi reiser til Colombia

Fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heia!

Sånn en kopp har jeg også kjøpt! :-)

Du har rett, det er ikke lett når man verken vet alder eller kjønn, men noe går det nå an å skaffe seg likevel. Om ikke annet, så for kosen nå i ventetiden.

Vi torde ikke å gjøre noenting som helst før vi var godkjente. (i motsetning til de fleste andre her inne var jeg hellig overbevist om at SUAK kom til å finne noe fryktelige greier om oss som vi ikke vet om og så nekte å godkjenne oss....)

Men den dagen godkjennelsen kom, kjøpte vi dyne og sengtøy... Bare for å ha noe som var til *dette* barnet liksom... Og nå er det snart et år siden vi ble godkjent og *kremt* det har kommet en del i hyller og skap ja... ;-) Til å med vogn har det kommet, sånn tralle som skal være med til Kina...

Lykke til med resten av ventingen, og kos deg med litt handling da! :-)

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fire Helt Spesielle Ting som jeg kjøpte, en til hvert barn og i goood tid:

Til min sønn: En aldeles nyyydelig pyntedress i engelsk blonde. Den viste seg å være alt for liten, da han ble født var han allerede en rugg på over 4.5 kilo ;-)

Til min eldste datter: Verdens søteste forklekjole, den måtte bare kjøpes uansett om det ble gutt eller jente...

Til min foreløpig yngste datter: En nusselig,lyseblå tøykanin..

Og til gullet som vi venter sånn på: En gul dromedar som snurrer sakte mens den spiller "kina-sangen" vår.

Alle disse tingene vil bli tatt godt vare på. For meg er de innbegrepet på glede, forventning - og uendelig stor takknemlighet!

Kos deg i ventetida, du :o)

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...