Gå til innhold

Innredning av barnerommet

Hugmee

Anbefalte innlegg

Så lenger ned på siden at Vannkastanje har vært å kjøpt den aller første tingen.

Så langt er ikke jeg kommet,men tankene er der jo. Jeg har funnet et så utrolig søtt stoff som jeg tenkte å sy gardiner og sengetøy av. Men da meldte spørsmålene seg; hvor lenge sover barn i sprinkelseng?

Når vi om noen år forhåpentligvis får en liten en er h*n 2-3 år. Hvor stor dyne er normalt da - og kan vi kanskje tenke på en vanlig seng med en gang, som er litt sikkret?

Har hvertfall veldig lyst til å kjøpe noen meter stoff så jeg har til å sy når det nærmer seg mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til en to/tre åring ville jeg valgt juniorseng. Den er kortere enn voksen seng, men mye lenger enn barneseng, og ungen kan ha den i flere år (lurer på om den er ca. 170 lang?!?). Som regel følger det med "sengehest" til å sette på kanten mens de er små.

Jeg ville også valgt juniordyne. Den er 100x140, og mer enn stor nok til unger på både 4 og 5, og så er den lettere å håndtere for dem.

Spennende tider med innkjøp og planlegging? ;-) Det er mye som skal til, så litt småhamstring nå og da er ikke så dumt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Vi kjøpte en flott uttrekkseng til gutten vår rett etter tildeling. Denne hadde sprinkler i sidene når sengen var minste størrelse. Disse tar man vekk når man trekker ut senga og gjør den større. Praktisk når man ikke vet størrelse på barna.

Han bruker fortsatt juniordyne (100x140 cm, tror jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermine

Hei!

Et barn på rundt to år sover iallefall i sprinkelseng. Er dere sikre på å få et barn på 2 - 3 år? De fleste fra Thailand er vel mellom 1 og 2 år.... Er dere godkjente 0 - 2 eller 0 - 3 år?

Lykke til! Juniordyne er iallefall aktuelt, ifall du vil sy sengesett til gardinene...

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Et barn på rundt to år sover iallefall i sprinkelseng. Er dere sikre på å få et barn på 2 - 3 år? De fleste fra Thailand er vel mellom 1 og 2 år.... Er dere godkjente 0 - 2 eller 0 - 3 år?

Lykke til! Juniordyne er iallefall aktuelt, ifall du vil sy sengesett til gardinene...

Vennlig hilsen

Vi er godkjent for 0-2 år, men det er jo ved tildeling og det kan ta opptil 9 mnd før vi får hente barnet. Så i teorien han det være 2,9 år da.

Takk for svarene - stoff til gardiner og sengetøy blir kjøpt inn snart, men seng og resten av tingene som trengs venter vi med til vi er kommet lenger i prossesen.

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er godkjent for 0-2 år, men det er jo ved tildeling og det kan ta opptil 9 mnd før vi får hente barnet. Så i teorien han det være 2,9 år da.

Takk for svarene - stoff til gardiner og sengetøy blir kjøpt inn snart, men seng og resten av tingene som trengs venter vi med til vi er kommet lenger i prossesen.

Takk for hjelpen!

Dere er så unge så dere kan godt ende opp med en baby! Det har blitt mer og mer vanlig å tildele barn godt under året, og de minste barna går til de yngste søkerne... :)

Sikkert ikke så dumt å vente med seng, men... får dere en to-åring kan h*n utmerket godt ligge i en større utgave :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hermine

Takk for hjelpen!

Hei igjen.

Det jeg har fått høre fra VB er at 0 - 2 år gjelder ved henting, ikke tildeling... Har du fått annen beskjed.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Hei igjen.

Det jeg har fått høre fra VB er at 0 - 2 år gjelder ved henting, ikke tildeling... Har du fått annen beskjed.?

Pr. definisjon er barnet 2 år frem til den dagen det fyller tre år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vetikke

Hei.

Sitter her og kikker på forumet deres, selv om vi ikke skla adoptere. Jeg fikk lyst til å svare på innlegget ditt, da jeg jobber i utstyrfortning , der vi har barnevogner, o.l til de aller minste. Vel vi sier at ersom barnet ikke er utrolig stort og langt kan man la det sove i sprinkelseng, til det er 3. Når det gjelder dyne, så kan det lønne seg å sklaffe seg junior dyna til seng, og baby dyne til å ha i vogna, dersom du får en baby, men ellers så er det greit med juniordyna der også.

Lykke til med den nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så unge så dere kan godt ende opp med en baby! Det har blitt mer og mer vanlig å tildele barn godt under året, og de minste barna går til de yngste søkerne... :)

Sikkert ikke så dumt å vente med seng, men... får dere en to-åring kan h*n utmerket godt ligge i en større utgave :)

Ja det var jeg faktisk ikke klar over.

Jeg får drøye videre innkjøp da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Ja vi har fått et annet svar fra VB. De sa at alderen er ved tildeling og ikke henting. Og hvis det da er som ChiengMai sier her at barnet er 2 til det fyller tre, så kan man kanskje hente en tre åring?

Men jeg forstod det på dem som det var lite sansynlig å skulle hente et barn som var over 2+antall mnd til henting.

Skal du og adoptere fra Thailand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...