Gå til innhold

Når bør vi starte i barnehage?


wilma1365380317

Anbefalte innlegg

wilma1365380317

Vi har et barn på litt over 2 år som vi hentet i vår. Egentlig hadde jeg bare tenkt å ha ham hjemme så lenge jeg har permisjon, dvs. i minst et år fremover, men jeg ser nå at han har behov for å leke og ha kontakt med andre jevnaldrende barn (vi har ikke flere barn og det er få barn i området der vi bor) og har vurdert å søke ham inn på en deltidsplass i barnehage. På den annen side er jeg opptatt av at han får en god tilknytning til oss før vi overlater ham til andre voksne, dvs. ansatte i barnehagen . Er det noen her som har erfaringer eller synspumkter når det gjelder å starte såpass tidlig i barnehage?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest åpen barnehage

Finnes det ingen form for åpen barnehage der dere bor? Det ville jo være perfekt, dere kunne gå sammen og leke med andre barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Av samme årsaker som deg søkte vi plass i barnehage til sønnen vår 2 dager pr uke da han hadde vært her litt over fire måneder. Tilknytningen til oss hadde så langt gått veldig fint, ellers hadde jeg nok ikke latt ham begynne.

Det viste seg at han skilte veldig klart mellom hvem som er mamma/pappa og de som arbeider i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte det samme som deg, at jeg skulle ha barna hjemme hele permisjonstida. Med storebror ble det slik - han var drøyt 3 da han begynte i park. Lillebror begynte etter fire måneder hjemme, da ga jeg opp!!! Det var samme gnålet hver dag når vi leverte storebroren... Han stortrivdes, og gjør det fortsatt :)

Den hjertelige mottagelsen vi får ved stengetid sier vel litt om hvor han har hjertet sitt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Wilma.

Vi kom hjem med vår datter på 2 1/2 år i april ifjor. Allerede i august begynte hun i barnehagen.

Der har hun stortrivdes fra første dag. Språket kom også i rekordfart. Barnehagen ligger rett ved der vi bor, så hun fulgte med på hva barna foretok seg når vi var ute og lekte. Da hun selv fikk begynne i barnehagen strålte hun som ei sol.

Den første måneden gikk hun to dager i uken, men etter en måned økte vi til fire (avkortede) dager i uken.

Det har likevel aldri vært noen tvil om hvem som er mamma og pappa.

Når vi nå holder på med ny adopsjon kommer også det barnet til å begynne i barnehage sammen med "storesøster".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...