Gå til innhold

St.Svithun igjen...du som svarte


Gjest danseløva

Anbefalte innlegg

Gjest danseløva

jeg kan nesten ikke noter!om noen spør meg om å spille en c eller noe på piano,kan jeg det ikke. jeg visste ikke at alle måtte spille et instrument og at de fleste kunne det....for det er dans jeg er mest interessert i og jeg trodde man kunne velge det som studieretnings fag også, sånn som på lundehaugen.

gruer meg til å begynne, de forventer vel at jeg skal kunne litt av hvert nå siden jeg valgte piano som hovedinstrument....valgte det bare fordi vi har ett hjemme, ikke fordi jeg kan spille noe særlig....blir de helt overraska da, når jeg ikke kan? huffåhuff...gruer meeeggg!

hadde jeg bare komt inn på lundehaugen....

åååååh det er så typisk meg!er alle som går der proffe fra før eller?folka lurer vel på hvorfor i all verden jeg har søkt der da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Hei igjen, ja!

Her er det man har på St. Svithun:

2 timer musikklære

1 time høre/lytting

2 timer dans

2 timer drama

1 time hovedinstrument

22.5 minutt med biinstrument

22.5 minutt med biiinstrument (typisk sang og gitar...)

2 timer kor

2 timer klassekor

2 timer valgfag(dans f.eks)

Husker ikke de andre musikkrelaterte fagene vi hadde... Er 3 år siden.

Men i min klasse var det mange som ikke kunne noter da de begynte, men stå på så lærer du det! Ikke la noen knekke deg! Kunne ønske at jeg kunne skrive hva slags sanglærer jeg hadde, så kan du unngå å få henne (jeg mener, om du skulle få henne så ville jeg ha byttet). Hvis du imidlertid vil ha det navnet kan du skrive e- mail adressa de her, så kan jeg skrive det der.

Men du sier bare til folk at du går bare der dette året fordi du ska på dans neste år. Om du hadde gått på Lundehaugen så hadde du hatt mye musikk der også... det første året. På St. Svithun har vi bare 2 timer dans, men du kan ha det som valgfag på torsdagene. Det dere lærer der kommer dere nok til å bruke på prosjekter osv.(som kan være kjempekjekt).

Jeg var så dum og sa til folk at jeg ikke kunne noter (til elever i klassen), men skulel bare virket litt "hoven", og spilt litt verdensmester. Jeg har nemlig fått høre etter jeg har sluttet at det var mange som heller ikke kunne noter.

Men kan du synge, da? Det kreves jo ikke noter i samme grad som piano. (Ei i klassen min begynte forresten på St. Svithun og hadde piano som hovedinnstr. uten å kunne noe særlig noter...)

Å ha sang som hoved. kan jo nesten alle ha:o)

Men du kan jo tenke at neste år skal du på dans, og bare kom deg igjennom dette året, men det som kan være litt dumt med det er at du klarer kanskje ikke å få de karakterene du må ha for å komme inn der, siden du ikke interesser deg sånn for musikk.

Men si meg hvordag det går, og du må bare spørre meg om du lurer på hvordan du skal handle forskjellige situasjoner. Jeg er ekspert på den skolen der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest danseløva

Hei igjen, ja!

Her er det man har på St. Svithun:

2 timer musikklære

1 time høre/lytting

2 timer dans

2 timer drama

1 time hovedinstrument

22.5 minutt med biinstrument

22.5 minutt med biiinstrument (typisk sang og gitar...)

2 timer kor

2 timer klassekor

2 timer valgfag(dans f.eks)

Husker ikke de andre musikkrelaterte fagene vi hadde... Er 3 år siden.

Men i min klasse var det mange som ikke kunne noter da de begynte, men stå på så lærer du det! Ikke la noen knekke deg! Kunne ønske at jeg kunne skrive hva slags sanglærer jeg hadde, så kan du unngå å få henne (jeg mener, om du skulle få henne så ville jeg ha byttet). Hvis du imidlertid vil ha det navnet kan du skrive e- mail adressa de her, så kan jeg skrive det der.

Men du sier bare til folk at du går bare der dette året fordi du ska på dans neste år. Om du hadde gått på Lundehaugen så hadde du hatt mye musikk der også... det første året. På St. Svithun har vi bare 2 timer dans, men du kan ha det som valgfag på torsdagene. Det dere lærer der kommer dere nok til å bruke på prosjekter osv.(som kan være kjempekjekt).

Jeg var så dum og sa til folk at jeg ikke kunne noter (til elever i klassen), men skulel bare virket litt "hoven", og spilt litt verdensmester. Jeg har nemlig fått høre etter jeg har sluttet at det var mange som heller ikke kunne noter.

Men kan du synge, da? Det kreves jo ikke noter i samme grad som piano. (Ei i klassen min begynte forresten på St. Svithun og hadde piano som hovedinnstr. uten å kunne noe særlig noter...)

Å ha sang som hoved. kan jo nesten alle ha:o)

Men du kan jo tenke at neste år skal du på dans, og bare kom deg igjennom dette året, men det som kan være litt dumt med det er at du klarer kanskje ikke å få de karakterene du må ha for å komme inn der, siden du ikke interesser deg sånn for musikk.

Men si meg hvordag det går, og du må bare spørre meg om du lurer på hvordan du skal handle forskjellige situasjoner. Jeg er ekspert på den skolen der....

hmmm...jeg tror jeg skal få noen i fam. til å lære meg litt noter og sånt sånn at jeg kan spille litt piano når jeg begynner. jeg liker å synge, men sangstemmen er ikke av de beste akurat...hadde litt lyst å velge det som hovedinstrument,men var ikke sikker på om det ble stilt spes. krav og forventninger viss man valgte det. men jeg lker faktiskt veldig godt å synge da..jaja..

men siden du husker så godt at det var ei jente som ikke kunne noe særlig noter når hun hadde piano som hoved, så må det ha vert litt spesielt siden du husker det liksom? det blir vel forventet at jeg skal kunne litt,eller en del, når jeg velger det som hoved instrument?

vi kjørte til stavanger idag for å finne ut hvor svithun lå, jeg bor fktiskt ett godt stykke fra skolen....vi måtte spørre en del folk, men tror vi fant den til slutt..det står ikke noe skilt eller noe?det må nesten være den for den lignet på ett bilde jeg har også men bare merkeligt det ikke stod noe skilt på bygningen.

men huffåhuff jeg gruer meg litt...men det skal bli kult også,forhåpentligvis.jeg interesserer meg faktiskt litt for musikk også, er ihvertfall musikalsk..men har liksom aldri begynnt å spille noe instrument skikkelig. spesielt slagverk har jeg lyst å lære.

når dere hadde instrumental opplæring, er dere i en klasse med de andre som har det, eller alene med en lærer?er det sånn at lærer `n sier "nå spiller alle den og den sangen", så gjør alle det?eller er den mer individuelt? kan det f-eks bli sånn at han ber oss om å spille etter noen noter han skriver på tavla, og¨så forventer han at alle kan det?

huff jeg spør litt mye men arrrghh...jeg gruer meg samtidig som jeg gleder meg:) hadde dere sånn bli kjent greie?isåfall hva gjorde dere da? må man stå og presentere seg forran alle?hva sier man da?:)

jeg kan jo maile deg heller forresten...

eller du kan maile svaret til meg...så kan du si navnet til hu greia med det samme...

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at du ikke har klart å lære deg noter i løpet av den tida du har gått i grunnskolen..., så er det nok grunn til å spørre ja, om du har noe der å gjørra. Regner med det er ei musikk/dans/drama-linje du prater om. Og hvis du heller ikke har vært interessert i å lære deg et istrument fram til nå, så sier igrunnen også det sitt. Du er interessert i dans sier du, jeg går ut fra at du kan danse da, men siden det også er musikk og drama, så bør du kunne litt av det og. Det som taler til din fordel er at det sikkert er noen andre tullehuer som begynner der også. En ting til er at en kommer langt hvis en er skikkelig interessert og motivert. Men det virker ikke som du har vært før ihvertfall.

Et godt tips er å sette seg litt inn i hva du søker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at du ikke har klart å lære deg noter i løpet av den tida du har gått i grunnskolen..., så er det nok grunn til å spørre ja, om du har noe der å gjørra. Regner med det er ei musikk/dans/drama-linje du prater om. Og hvis du heller ikke har vært interessert i å lære deg et istrument fram til nå, så sier igrunnen også det sitt. Du er interessert i dans sier du, jeg går ut fra at du kan danse da, men siden det også er musikk og drama, så bør du kunne litt av det og. Det som taler til din fordel er at det sikkert er noen andre tullehuer som begynner der også. En ting til er at en kommer langt hvis en er skikkelig interessert og motivert. Men det virker ikke som du har vært før ihvertfall.

Et godt tips er å sette seg litt inn i hva du søker på.

*flire*

Frustrerende arbeidshverdag, musikær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...