Gå til innhold

Irritabel-sint av Vallergan


Gjest Smily

Anbefalte innlegg

Har forsøkt Vallergan i går kveld mot søvnproblemer.

Fungerte bra, men er forferdelig irritabel og sint idag. Hadde samme erfaringen forrige gang, men trodde at det var en tilfeldighet.

Har noen av dere andre hatt denne erfaringen - ev. hva er det beste alternativet mot søvnproblemer. Jeg er voksen med adhd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Smily!

jeg har også søvnproblemer,og bruker Surmontil for å få sove.Har aldrig brukt Vallergan.Surmontil er ett beroligende,muskelavslappende midel som hjelper meg til å sove.Har også blitt mye bedre av mine muskell og skjellet plager etter at jeg startet med dette.Jeg sover som ett barn hele natten nå,før sovnet jeg ikke før i 4 - 5 tiedn om morgenen*S*

Klæm fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Smily. Ang dine søvnproblemer så lurer jeg på om du har hørt om noe som heter melatonin ? det har vi prøvd på gutten vår som har slitt med søvnproblemer siden han var liten . dette var kjempe-effektivt og han har nå vært trøtt for første gang i sitt liv :-)) sover som en sten og det beste er at dette ikke gir "hangover" . melatonin er det naturlige søvnhormonet i kroppen . dette må en få lege til å søke fritak om å få inn i landet men det skal egentlig ikke være noe problem . Ser på gutten vår at hverdagene hans er mye bedre : mindre amper , lettere å hanskes med og ikke minst det at det nå går ann å vekke han på "normalt vis :-)) Hilsen Chanti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunnar Oftedal, barnelege

Vallergan gir den typen bivirkninger, desverre. Et råd du kan prøve er å ta det noen timer før sengetid, da går effekten tidligere ut neste dag. Det tar også litt tid før Vallergan virker, slik at du kan prøve å ta den ca. 2 timer før du skal sove. Ellers vil jeg anbefale Melatonin hvis du ikke har prøvet det. Det hjelper ihvertfall halvparten, og har ingen bivirkninger av den typen som Vallergan ha.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...