Gå til innhold

amming og magesjau


hannes

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har vondt i magen med oppkast og diare. Jeg holder ikke på væske. Jeg lurer på om væsketapet vil ha noe å si for melkeproduksjonen. Jeg fullammer fremdeles min sønn på seks måneder. Bør jeg eventuelt gi tillegg dersom det vedvarer. Forøvrig lurer jeg på om det er stor risiko for at jeg smitter den lille dersom dette dreier seg om en virusinfeksjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære hannes. Det skal mye til før væsketap påvirker melkeproduksjonen. Det er lurt å fortsette ammingen nå for da er barnet ditt beskyttet mot diare/oppkast. Han kan få det, men antagelig mye svakere. Jeg vill derfor ikke anbefalle deg å forandre på kosten akkurat nå da det er mulig at han kan få ett lett snev av det du gjennomgår nå.

Informasjon via internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bör du rådföre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kengumamma

hei. Jeg hadde selv magesjau og fullammet. Det gikk helt fint, bortsett fra at det var fælt for meg. Maia fikk litt luft i magen, men ble ikke smittet og hun virket mett og god hele tiden. Jeg passet på å drikke masse (ikke cola!). Jeg synes det virket som puppene lagde mihdre melk, de var veldig slappe, men regnet med at jeg ville merke det hvis nurket mitt ikke ble mett... Når jeg ble frisk ble melka den samme igjen. God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...