Gå til innhold

Amme problemer


c_girl_2

Anbefalte innlegg

Barnet er bare 5 dager gammelt, og jeg vil aller helst amme ham selv uten morsmelkerstatning. Problemet er ekstremt såre brystvorter, hvor det kommer puss og blod ut. Jeg prøver og pumpe så godt jeg kan, men melkeproduksjonenser ikke ut til og være helt på topp. Er det noen som har råd eller vet hva som er galt? Jeg blir litt skremt når det kommer blod istedet for melk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må prøve å la puppene få ro på seg, slik at det gror. Prøv å pump/håndpump, og gi barnet med kopp/skje. Få helsepersonell til å se på sugetaket til barnet, om det er noe som kan rettes på. Ikke la barnet ligge for lenge ved brystet hvis du er sår.

Albuskjell for å ha utenpå brystene mellom ammingene, eller "plast-skjell" fra Avent, som lufter, kan anbefales.

Purelan-salve fra medela, annen lanolinsalve eller stensby brystvortesalve kan kanskje hjelpe deg. Prøv forskjellige ammeinnlegg, men styr unna papir. (lanolin-ull, silke, bomull er gode muligheter.. )

Luft brystene mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...