Gå til innhold

storesøsteren min går meg på NERVENE!!!


Gjest tenåring

Anbefalte innlegg

Gjest tenåring

Storesøsteren min tror hele tiden at alt jeg gjør avhenger av HENNE!

F.eks: "tenk, hvis jeg ikke hadde hørt på Avril Lavigne hadde ikke du gjort det heller! "

" Om jeg ikke hadde likt den buksa hadde ikke du gjort det heller"

"åååå!!! hvorfor må du ALLLTID kjøpe like ting som meg!" (når det egentlig var jeg som hadde vist henne den toppen i et blad en uke tidligere og sagt at den ville jeg kjøpe, og hun hadde kjøpt den dagen etter....)'

sånn er det hele tiden! "om hun ikke hadde likt den hadde ikke jeg det heller" hvorfor kan hun ikke skjønne at alt jeg gjør ikke avhenger av hva hun liker og gjør? det irriterer meg! Hun tror at HUN er forbildet mitt! at jeg ser opp til henne!

Og så babler hun i vei om at jeg må ha respekt for henne fordi hun er eldre enn meg! (hun er 15, jeg er 13)

Mens HUN der i mot, hun trenger ikke ha respekt for meg - "siden jeg er yngre enn henne"

HUN GÅR MEG PÅ NERVENE! "ALLE SKAL RETTE SEG ETTER HENNES BEHOV, HUN ER FORBILDET VÅRT, HUN ER BEST"

ÅÅÅÅ!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest batteri

jeg kjenner meg på en måte litt igjen i problemet ditt.bare det at i min situasjon er det jeg som er eldst. det er ikke så mye nå, men før var det ofte sånn at lillesøstera mi skulle like det jeg likte,mene det jeg mente osv....og ta de samme valga som meg når det gjaldt alt fra yndlingsfarge til yndlingssang.

i ditt tilfelle lurer jeg på om du har gitt uttrykk for at du kanskje ikke er helt selvstendig,men "hermer" litt etter storesøstera di?kanskje ett eller annet du ikke tnker over, men som hun legger merke til,og dermed irriterer seg over? for sånt er VELDIG irriterende!

men,samtidig kan det tenkes at hun "digger det" litt...hun føler seg ltit spesiell viss du ser opp til henne,men later bare som hun ergrer seg over det...viss det er sånn, kan det tenkes hun overdriver litt,sier f-eks at du aldri hadde likt den og den tingen viss ikke hun hadde gjort det, selv om det egentlig ikke er sånn(og hun egentlig vet det..)

men jeg vet ikke jeg...vet bare det er vanvittig irriterende når folk liksom skal herme sånn og ikke ha egne meninger...men jeg sier ikke at du gjør det.viss du ikke gjør det, kan det være mange,eller kanskje ingen grunner til at hun påstår det...

snakket med henne om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...