Gå til innhold

Hva er riktig?????


Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Etter å ha lest VB sine nyhetssider om Kina, lurer jeg på følgende, det er mulig jeg må ha det inn med teskje, men jeg skjønner ikke: For vi som nå er i startgropa for adopsjon, hvor lang tid må vi beregne å vente???? Det står at kvoten for 2003 er full, så de neste søknadene som kommer fra SUAK vil bli reg. i 2004. Hvist vi starter prosessen nå, så tar kanskje sos.rapporten 1 år, SUAK 4-5 mnd.Da vil jo ikke vi komme med før 2005 kvoten + 14 mnd.venting etter det, så vi snakker 2006. Stemmer dette????? Vil adopsjon fra Kina i fremtiden ta ca. 4 år????? Glad for svar fra de som har skjønt dette riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest barn nr.2

Slik jeg har forstått det, betyr det at de som blir godkjent utover nå, vil få tildelt et barn i 2004 (til kvoten for 2004 er oppfylt). Vi er i den kategorien, derfor er jeg ganske sikker på at dette er riktig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min klare oppfatning:

Sosialrapport: ca. 3 - 12 mnd. Mest usikker tidsforbruk.

BUFA: ca. 4 mnd.

Tid fra godkjenning til papirer sendes til Kina: 3 - 4 mnd. Det er denne ventetiden som kan endres avhengig hvor mange nye søkere til Kina før dere er godkjent. Det er pr. idag ca. 70 søknader for 2003 og vi vet ikke hva "kvoten" vil bli for 2004.

Tid før tildeling: ca. 14 mnd.

Forhåpentlig vil denne gå noe ned etterhvert pga. total reduksjon av søkere til Kina.

Deretter er det 6 - 8 uker før hentereise.

Dette blir totalt 25,5 - 36 mnd.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare minne om at VB har god kapasitet på India. De har og et veldig ryddig samarbeid med gode barnehjem i India.

Vi har et barn fra Mumbai og gleder oss nå til vi snart skal ned igjen og hente nestemann. Selvfølgelig aller mest fordi vi skal hente jenta vår, men og fordi vi gleder oss til å møte de fantastiske damene på barnehjemmet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare minne om at VB har god kapasitet på India. De har og et veldig ryddig samarbeid med gode barnehjem i India.

Vi har et barn fra Mumbai og gleder oss nå til vi snart skal ned igjen og hente nestemann. Selvfølgelig aller mest fordi vi skal hente jenta vår, men og fordi vi gleder oss til å møte de fantastiske damene på barnehjemmet igjen.

Din anbefaling av India kan jeg trygt skrive under på, haugis!!!

Vi har nå hatt våre to gudegaver hjemme i hhv. snart 5 og 1 år! Samarbeidet med både CWD, CWB og BSSK er upåklagelig. Og ventetiden er betydelig kortere - alt i alt - enn på Kina, ca. 12 - 15 mnd. fra papirene er sendt India!

P.S. Koselig å høre at dere snart reiser for å hente lillesøster!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...