Gå til innhold

....nå har jeg begynt i andre klasse....


Gjest miss Hagen

Anbefalte innlegg

Gjest miss Hagen

...og jeg føler meg malplassert!

jeg går allmennefag. men føler at jeg burde være et helt annet sted. Jeg føler meg sånn passe lei og merker ikke at det har vært ferie. 3 i klassen min har reist på utvekslingsår og 2 har flyttet til mer sentrale strøk. Jeg anger så bittert på at jeg ikke gjorde noe lignende. Jeg føler heller ikke at jeg passer inn i klassen, selv om jeg har en vennegjeng på 4 stk der. Noe er galt, jeg kan ikke gå et helt skoleår sånn!!!

*rastløs magefølelelse*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke undervurder allmennfagene. jeg starta studier i Trondheim i år, og kan bare si at det er HELT knall. Dette er en av godene ved å ha allmennfaglige helvetesår på vgs. Som deg, var jeg utrolig lei de siste 2 årene, men jeg slet meg igjennom - og vips! så er man student (mye bedree).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenåring

En venninne av meg dro ut som utvekslingstudent. Det endte med at hun kommer hjem førstkommende fredag. den eldste broren i huset prøvde å selgehenne dop flere ganger, "moren" sov hele tiden, og bortsett fra det var det enda mange feil.

Ikke bra... så du kan egentlig være glad du ikke er utvekslingstudendt... nå er det selvsagt ikke slik som dette overalt, men det er ganske vanelig har jeg hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg dro ut som utvekslingstudent. Det endte med at hun kommer hjem førstkommende fredag. den eldste broren i huset prøvde å selgehenne dop flere ganger, "moren" sov hele tiden, og bortsett fra det var det enda mange feil.

Ikke bra... så du kan egentlig være glad du ikke er utvekslingstudendt... nå er det selvsagt ikke slik som dette overalt, men det er ganske vanelig har jeg hørt.

Hei du...

Som utvekslingselev-UE- dette året (Italia :) må jeg bare legge inn en liten kommentar til innlegget ditt...

Jeg har kommet i kontakt med veldig mange som har reist, og jeg har hørt om mange som har opplevd vanskelige ting. Men jeg har enda ikke hørt om en eneste en som har angra på utvekslingsåret sitt!

Meningen med året er jo å få oppleve, bli kjent med og leve i en ukjent kultur og alt hva det innebærer. Det er meningen du skal få utfordringer som du vokser på.

Men å få sjansen til å reise ut et år - og studere samtidig som du lærer et nytt språk, en annerledes levemåte- og samtidig ha sjansen til å få året godkjent som et norsk studieår - det kan ingen protestere på at er en super sjanse. Flere burde reise ut av Norge og se at det er en verden utenfor!! Og som ungdom er det jo den beste alderen å lære slike ting på...

Selvsagt er det mange useriøse utvekslingsorganisasjoner som ødelegger ryktet til slike reiser, og det er jo rett og slett tragisk...slike rykter kan jo også være litt oppblåste og overdrevne, det er bare dette dere får høre om det å være UE. Likevel - det er jo ikke meningen at året skal være en dans på roser. Ingen har sagt at det skal være lett, for da hadde det jo ikke vært poeng i å reise! Motbakke gjør deg sterkere!:)

De fleste jeg har snakket med har kommet ut av året med viktige erfaringer, nye venner, "en ekstra familie" og et annet perspektiv på verden, Norge og kanskje livet generelt. Det høres ut som klisjéer, men det er jo en grunn til at alle sier det.

Håper bare jeg fikk forbedret ditt syn på utvekslingssår...

-klem-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...