Gå til innhold

Endelig hjemmebesøk


Hugmee

Anbefalte innlegg

Endelig kom brevet vi har ventet på - på tirsdag får vi besøk fra barnevernet.

Ikke det at vi har ventet så lenge, det er litt under tre mnd siden vi sendte søknaden til kommunen.

Nå kommer helgen til å bli brukt til rydding og vasking av huset og nøye gjennomlesning og tenking rundt det de kommer til å spørre oss om.

De kommer fra morgenen av og jeg lurer på hva som er "normalt" og servere dem da? Litt tidlig til lunsj eller kaker. Men er det greit kun med kaffe, eller kan det gi et litt dårlig inntrykk?

Prøver å overbevise meg selv om at jeg ikke er nervøs, men jeg merker sommerfuglene i magen...

Så deilig at det endelig skjer noe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så hyggelig at dere står i startgropa! Tenker dere er både spente og forventningsfulle, ...og det kommer til å gå så fint så. Vær dere selv (så langt dere klarer) og svar ærlig og enkelt. De er ikke ute etter ekspertråd på hverken det ene eller andre, men liker å høre at dere har _tenkt_ tanker rundt barn og adopsjon...

Ang. servering tror jeg at jeg ville servert kaffe eller te (spør hva de vil ha) og evt. kjeks!?! De er der ikke for matens skyld ;), men det er alltid godt å ha noe å holde i når man er litt smånervøs.

Lykke til!!!!!!, fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til første hjemmebesøket ved adopsjon nr. 1 hadde jeg vaska hele huset, og serverte kaffe og nybakte kanelsnurrer.

Før hjemmebesøket på adopsjon nummer 2 støvsuga vi (grundig, riktignok!) og jeg raska med meg ei rullekake i butikken på tur hjem fra jobb.. Godkjent ble vi, lell!

Så lenge muggsoppen ikke gror oppover veggene, tror jeg du kan sette fram kjeksen (eller rullekaka!) med god samvittighet. Våre saksbehandlere var opptatt av helt andre ting enn serveringa :-))

,,,og etterpå kommer dere til å lure på hva det egentlig var å stresse sånn for... Lykke til!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å høre at dere kommer igang med hjemmebesøkene nå, Hugmee! Du skal se det går strake veien fremover nå:-)

Du behøver ikke å stresse med servering til de som kommer. Noen tar gjerne en kopp kaffe/ te og kanskje en kjeks, mens andre takker nei. Så det kan jo være greit å ha noe klart i tilfelle.

Krysser fingrene for at det går fint på tirsdag da!

Masse hilsener fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vordende mamma

Kjenner meg igjen der ja. Vi serverte kaffe og kjeks, og det gikkhelt greit. Husker de kom kl 13.00, og vi tok derfor fri fra jobb fra klokken 12, så ble liksom overrumplet av dem. Jeg hadde vasket i skuffer og skap, alt stod på Gèn, soverommene og absolutt alt. Ja til og med utenfor og garasjen var perfekt. Men de åpnet ikke en eneste skuff eller skap..... Vi er også første gangs søkere, så vi visste ingen ting. Det var to hyggelige jenter/ unge damer hos oss, og følte med det samme at vi fikk god kontakt, og kunne snakke åpenlyst om absolutt alt. Så når de skulle gå lo vi alle faktisk av det at vi hadde stresset sånn med vasking osv.. Men det var da godt det som var gjort...

Lykke til uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...