Gjest vesten Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Vi snakker fremdeles om adopsjon her hos oss, vi skal adoptere, prøve i alle fall, men klarer ikke å bestemme hvilket land vi skal velge. Ønsker selvfølgelig et så lite barn som mulig, men det er også av betydning hvor rask saksgangen blir og ikke minst at barnet har det bra før det kommer til oss?? Lurer litt på Sri Lanka, noen råd å gi???? Jeg blir overlykkelig for det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lanka Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Hei! Så hyggelig at du/dere vurderer Sri Lanka! Det er ikke så mange her inne som adopterer derfra. Jeg har bare gode ting å si om adopsjon fra Sri Lanka, så det er bare å spørre. Dersom du vil spørre om noe mer privat, så har jeg en mailadresse på nicklisten: [email protected] Jeg kan selvsagt ikke si noe om hvor mange søkere de har på Sri Lanka i år (de tar inn ca. 5 i året), men dersom man blir godkjent som søkere dit går det som regel ikke mer enn et år fra papirene blir sendt nedover til tildeling. I alle fall har det ikke gjort det i det siste. Og det er ikke så fryktelig mange papirer de krever! Vi fikk overraskende tildeling etter bare 5 måneder, og da måtte vi plutselig "snu oss rundt" og reise innen en måned. Det er den store fordelen med Sri Lanka, pluss at barna som regel akkurat har fylt 3 mnd. ved tildeling. De har fått en ny regel som sier at barna ikke kan adopteres bort til utlandet før de er fylte 3 mnd. Tidligere var det ikke slik, så da kunne noen få tildelt babyer som var 10 dager gamle! Jeg kunne skrevet en hel stil om Sri Lanka, men send meg en mail om det er noe spesielt du lurer på! En annen ting jeg kan nevne, er at en får treffe moren til barnet. Selv om det kan virke skummelt, så var det for meg en veldig fin opplevelse. Og det tror jeg det var for henne også... Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lanka Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Hei! Så hyggelig at du/dere vurderer Sri Lanka! Det er ikke så mange her inne som adopterer derfra. Jeg har bare gode ting å si om adopsjon fra Sri Lanka, så det er bare å spørre. Dersom du vil spørre om noe mer privat, så har jeg en mailadresse på nicklisten: [email protected] Jeg kan selvsagt ikke si noe om hvor mange søkere de har på Sri Lanka i år (de tar inn ca. 5 i året), men dersom man blir godkjent som søkere dit går det som regel ikke mer enn et år fra papirene blir sendt nedover til tildeling. I alle fall har det ikke gjort det i det siste. Og det er ikke så fryktelig mange papirer de krever! Vi fikk overraskende tildeling etter bare 5 måneder, og da måtte vi plutselig "snu oss rundt" og reise innen en måned. Det er den store fordelen med Sri Lanka, pluss at barna som regel akkurat har fylt 3 mnd. ved tildeling. De har fått en ny regel som sier at barna ikke kan adopteres bort til utlandet før de er fylte 3 mnd. Tidligere var det ikke slik, så da kunne noen få tildelt babyer som var 10 dager gamle! Jeg kunne skrevet en hel stil om Sri Lanka, men send meg en mail om det er noe spesielt du lurer på! En annen ting jeg kan nevne, er at en får treffe moren til barnet. Selv om det kan virke skummelt, så var det for meg en veldig fin opplevelse. Og det tror jeg det var for henne også... Hilsen at barna som regel har det veldig bra frem til adopsjonen. Nå har vi selvsagt ikke vært på alle barnehjemmene, men vår datter hadde en egen Nanny som tok seg av henne. Det er tydelig at hun har hatt det godt der hun kom fra!! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
korma Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 Fra Korea er de aller fleste barna under 6 måneder ved tildeling, og så går det 2-3 måneder før en får reise. Men det hender at det blir tildelt barn opp mot et år også. For tiden tror jeg ventetiden fra godkjenning til tildeling ligger på ca. 9-10 måneder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamta Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 På tross av at barna sjelden er under året når de kommer hjem. Til gjengjeld har de hatt en god oppvekst på barnehjemmene som VB samarbeider med i Mumbai og Pune. Man får også svært utfyllende rapporter om utviklingen og medisinske forhold på barna ved tildeling og mens man venter på å få hente dem hjem. Ventetiden totalt på India er i øyeblikket ca. 1 år, tror jeg. Hilsen fra en lykkelig tobarns - 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest colombiasøkere Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 Hei! Hva med Colombia? Barna fra de private barnehjemmene er som oftest veldig små, noen måneder bare. Noen kan også være eldre. Men ventetiden kan nok være lang, og nå er det jo også usikkert ang. formidlingstillatelsen. Ventetiden gjennom ICBF er bare rundt 6 mnd. Alder på barna er avhengig av hvor gamle dere er. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thaimor Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 vesten bør dra til østen... ;-)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.