Gå til innhold

Mycostatin


Mmirabell

Anbefalte innlegg

Jeg har fått resept på Mycostatin mikstur og salve for sopp henholdsvis i barnets munn og på mine brystvorter. Når jeg snakket med apoteket i dag sa de at de kun hadde krem, men at det gikk for det samme. Han mente at jeg uansett var nødt til å vaske av kremen før jeg ammet, og at det derfor ikke spilte noen rolle. Blir ikke vortene utrolig såre hvis jeg må drive å vaske dem mange ganger daglig??? Jeg trodde det var det som var så fint med mycostatin, at man slapp å vaske den bort. Og hvordan er det lurest å få mycostatinen inn i barnets munn? Jeg kan jo ikke akkruat be han om å holde den i munnen og ikke svelge i 1 minutt... Er det noen som vet? Jeg mener å ha sett denne diskusjonen her før ett eller annet sted, men nå kan jeg selvfølgelig ikke finne det igjen. Tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil ikke anbefale deg å helle det inn i munnen, de svelger det bare.

Ta heller litt på fingeren og smør rundt i munnen. Hvis det svir veldig kan du spe den ut med vann til et akseptabelt nivå, og heller pensle flere ganger daglig.

Hvis det har gått rundt 3 timer etter påsmøringen før du ammer trenger du ikke vaske. Det er ikke skadelig for barnet om det finnes rester igjen. Skaff deg svært myke kluter som kan kokes til å vaske av brystene med. Bruk lactacyd istedet for såpe hvis det er vanskelig å få bort kremen med bare vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke anbefale deg å helle det inn i munnen, de svelger det bare.

Ta heller litt på fingeren og smør rundt i munnen. Hvis det svir veldig kan du spe den ut med vann til et akseptabelt nivå, og heller pensle flere ganger daglig.

Hvis det har gått rundt 3 timer etter påsmøringen før du ammer trenger du ikke vaske. Det er ikke skadelig for barnet om det finnes rester igjen. Skaff deg svært myke kluter som kan kokes til å vaske av brystene med. Bruk lactacyd istedet for såpe hvis det er vanskelig å få bort kremen med bare vann.

Tusen takk for svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...