Gå til innhold

"Oppskrift" for papirer til Colombia


Lengsel1365380312

Anbefalte innlegg

Lengsel1365380312

Hei!

I påvente av BUFA-godkjenningen, lurer jeg på om noen har "oppskriften" vi kommer til å motta fra AF når det gjelder papirer, dokumenter etc som skal sendes til Colombia, samt oversettelser, attester etc?

Samtidig lurer jeg også litt på hva som blir anbefalt å handle inn til selve hentereisen - gaver, klær etc. Sikkert mange her som har erfaring og som vet...

Jeg tenker så mange tanker, og da hadde det vært greit å VITE om en del og ikke bare anta...

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke hele "oppskriften", men jeg vet at du må lage et lite fotoalbum med bilder fra hjemmet deres og dere selv i forskjellige situasjoner, gjerne med nieser og nevøer i armene, altså barnets kusiner og fettere, tanter, onkler, besteforeldre og ikke minst venner, hobbyer dere kan ha: hagestell, golf, ridning etc. Så begynn snarest å ta bilder!

Tror også en eller to utvalgte venner skal skrive noe om dere og deres omsorgsevne osv

Dere får sikkert flere svar på dette av mer informerte enn meg. Jeg oversatte papirene fra barnehjemmet mitt barnebarn kom fra i Colombia. Oversettelsene fra norsk til spansk tok AF seg av.

Lykke til! Det blir gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lengsel! Skal dere adoptere gjennom ICBF? Regner med det, siden det er litt stopp ellers i Colombia. Spørsmål om dokumenter var oppe for noen dager siden. Hvis du går til 29.8. og ser under tråden "et lite spm." fra Lindsay, så finner du noen svar om venneanbefalinger etc.

Det skal settes sammen en billedpresentasjon som viser litt om dere, interesser venner familie etc. Det er ikke spesifisert hva som skal være med særlig nøye. Det er sagt ca. 20 bilder.

Dere skal også sende et følgebrev med søknaden deres, der dere forteller om dere selv, hvorfor dere søker etc. For vår del, var det venneerklæringene som tok litt tid. Mange tror jo de er raske når de bruker en uke!!!

Lykke til!!! Vi ligger litt foran i løypa og håååååper på diskrikt i September. Men det blir vel kanskje oktober også før det skjer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...