Gå til innhold

"Sex-press" overfor asiatiske jenter


Gjest kimchi

Anbefalte innlegg

I en bok om adopsjon jeg leste for lang tid tilbake sto det noe om at jenter fra "det fjerne østen" ofte opplevde å bli utsatt for uønskede seksuelle tilnærmelser fra menn i alle aldre. Undersøkelsen tror jeg var gjort hos jenter adoptert fra India og Vietnam. De indiske jentene opplevde ikke dette, men de vietnamesiske opplevde dette når de var ute på byen. En av dem sa også at dette var et tema hun absolutt ikke ville snakke med sin adoptivmor om, fordi hun syntes det var flaut og ekkelt.

Nå er det lenge til min datter begynner å gå på byen, men jeg har tenkt litt på det i det siste. Er det noen av dere som skriver her og som selv er adoptert fra Østen som har opplevd dette? Har dere evt. noen gode råd om hvordan det skal takles? Andre som har tanker om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ano-mamma

Mine barn er ennå så små at jeg ikke har noe erfaring på dette området. Vi får håpe at barn ikke opplever sex-press uansett etnisk opprinnelse.

Vi har en litt annen vinkling på vårt 'problem'. Vår datter som fremdeles går i barneskolen er alltid forelsket!!! Hun pynter seg og gjør seg til, og svermer rundt gutta som en bie rundt honningen. Dette gjelder jevnaldrede og helt opp til unge gutter ! Hun rødmer, gjør seg til og er helt i hundre!

Pappa'n og jeg er lettere bekymret, og lurer på hvordan vi skal takle dette når puberteten kommer :-)

Men, foreløpig er det noen år til, så den tid den sorg. Kanskje hun har forandret seg innen den tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kinamamsnå

Hei kimchi.

Ifølge spørreundersøkelser er det mange skoleelever som føler seg utsatt for sexpress.

Jeg har to skjønne jenter og gruer litt til de skal gå skoleveien alene, gå ut på byen med venner, etc. Sexpress kan anta mange finurlige former..

Jeg satser på å påvirke jentene til å være lite opptatt av klær og utseende, og finne andre verdier og interesser. Jeg har mange tanker rundt spørsmålet og prøver å bruke min erfaring med barn. Jeg tror spørsmålet ditt vil bli stadig viktigere, etter som flere av barna våre kommer i puberteten.

Fint om du tar initiativ og evt oppgir en mailadresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...