Gå til innhold

Barn med spesielle behov..


Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Fra tid til annet pleier det stå i medlemsbladene om barn med spesielle behov av diverse slag.

Er det noen her på forumet som noen gang har kontaktet adopsjonsformidleren sin om slike barn og fått dem tildelt?

Hva slags erfaringer har dere eventuelt med å få tildeling på denne måten, positivt eller negativt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet 2

Hei. Først vil jeg si at vi ikke har fått barn ut fra dette, men fått barn etter vanlig vente/-tildelingsrutiner.

Jeg mener at de fleste adoptivbarn har spesielle behov (noen selvfølgeig lite og lite merkbare, noen andre i mindre eller større grad) som følge av at de er adoptivbarn.

Det er mange adoptivforeldre som må vie spesiell tid/ressurser/oppmerksomhet/oppfølging for sine barn selv om de ikke lider av noen spesielle sykdommer eller skader.

Vi har et barn som har spesielle behov men som ikke har spesielle sykdommer eller skader, og som vi må følge opp. Vi er utrolig takknemling for å ha fått akkurat dette barnet selv om barnet har behov for det lille ekstra. Det er en utrolig glede å se alle de fremskritt som gjøres fra dag til dag, fra måned til måned. Å se barnets glede ved mestring er en belønning i seg selv og som ikke kan måles.

Jeg ville derfor ikke vært redd for å forsøke å få nr. 2 ut fra slike annonseringer. En er der sikret all den info. som er å få om barnet, om dennes helsetilstand m.m. Kanskje mer enn en får ellers, men det vet jeg jo ikke da.

Vi er dessverre aldri garantert å få friske barn - hverken egenfødte eller adopterte - og vi vet lite om hva fremtiden bringer heller.

Vet ikke om dette var noe svar for deg.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Hei. Først vil jeg si at vi ikke har fått barn ut fra dette, men fått barn etter vanlig vente/-tildelingsrutiner.

Jeg mener at de fleste adoptivbarn har spesielle behov (noen selvfølgeig lite og lite merkbare, noen andre i mindre eller større grad) som følge av at de er adoptivbarn.

Det er mange adoptivforeldre som må vie spesiell tid/ressurser/oppmerksomhet/oppfølging for sine barn selv om de ikke lider av noen spesielle sykdommer eller skader.

Vi har et barn som har spesielle behov men som ikke har spesielle sykdommer eller skader, og som vi må følge opp. Vi er utrolig takknemling for å ha fått akkurat dette barnet selv om barnet har behov for det lille ekstra. Det er en utrolig glede å se alle de fremskritt som gjøres fra dag til dag, fra måned til måned. Å se barnets glede ved mestring er en belønning i seg selv og som ikke kan måles.

Jeg ville derfor ikke vært redd for å forsøke å få nr. 2 ut fra slike annonseringer. En er der sikret all den info. som er å få om barnet, om dennes helsetilstand m.m. Kanskje mer enn en får ellers, men det vet jeg jo ikke da.

Vi er dessverre aldri garantert å få friske barn - hverken egenfødte eller adopterte - og vi vet lite om hva fremtiden bringer heller.

Vet ikke om dette var noe svar for deg.

Hilsen

Om det var noe svar for meg?

Det var vel mye slik jeg tenker selv. Som du sier, spesielle behov kan være så mangt, og man har ingen garantier uansett. Heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi fikk vårt første barn tildelt som "special need case", dog ikke etter å ha sett etterspørsel i medlemsbladet.

Vår erfaring er udelt positiv. Vi fikk all tilgjengelig medisinsk info om barnet på forhånd, slik at vi kunne ta dette med til lege for vurdering før vi evt. sa ja. Selvom vi nok på det tidspunktet følte at det var helt unødvendig, ettersom vi "visste" at dette var vårt barn, så syns jeg det er det flott at man følger slike rutiner.

Ved andregangs adopsjon, tok vi kontakt ang. et barn som de skrev om i medlemsbladet, men dette barnet hadde da allerede fått nye foreldre. Dermed fikk vi en helt vanlig tildeling andregang.

Anbefaler adopsjon av barn med spesielle behov på det varmeste:-)

Hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...