Gå til innhold

lukt fra øret!!!


Gjest eno_ørebetennelsemammaen

Anbefalte innlegg

Gjest eno_ørebetennelsemammaen

Hei. Kunne sikkert spurt på foreldreforum, men jeg holder meg her, jeg.

I dag, og en dag tidligere i uka, merket vi en merkelig lukt fra øret til lillegutt. (4 mndr) Lukta kunne faktisk minne litt om tran....

Kan dette være tegn på en infeksjon av noe slag? (han har IKKE feber!!) Han har jo tidligere vært plaget med ørebetennelse, men vi har ikke sett noe mer til dette etter å ha vært hos homeopaten.

Kan det skyldes at han har fått vann i øret når han badet? Putter dere vattdotter i ørene til småbarna når dere bader dem???

Håper på svar.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Vi har aldri brukt vatt i ørene på jenta vår da hun var baby. Tror ikke det er så vanlig med lukt fra ørene heller. Tror det er lurt å oppsøke lege for å få ørene til babyen undersøkt, særlig ettersom han hadde ørebetennelse nettopp. Det er ikke bra for hørselen å gå rundt med en evt. betennelse i lengre tid. Så det er bedre å være på den sikre siden å få det undersøkt, det hadde iallefall jeg villet gjort.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi har aldri brukt vatt i ørene på jenta vår da hun var baby. Tror ikke det er så vanlig med lukt fra ørene heller. Tror det er lurt å oppsøke lege for å få ørene til babyen undersøkt, særlig ettersom han hadde ørebetennelse nettopp. Det er ikke bra for hørselen å gå rundt med en evt. betennelse i lengre tid. Så det er bedre å være på den sikre siden å få det undersøkt, det hadde iallefall jeg villet gjort.

Vennlig hilsen

Takk for svaret. Vi skal til legen på onsdag.....er det raskt nok, tro???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret. Vi skal til legen på onsdag.....er det raskt nok, tro???

Det går bra å vente til onsdag, hvis han ikke har feber eller vondt.

Væske i mellomøret kommer ikke av bading, men av ørebetennelse + dårlig drenasje i mellomøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troya1365380348

Hei

Lukt fra øret kan være flere ting. Ørevoks, forstenet eller ikke kan lukte grusomt. Hvis barnet er under fire år, er kjangsen for væske i mellomøret relativt stor, dvs. mange barn har dette uten å være synlig plaget av det. Men jeg er ikke så sikker på om det lukter. Eksem i øregangen lukter ille. Det kan oppstå av en liten rift eller noe annet. Akutt ørebetennelse lukter også ille, men da sprekker trommehinnen, og man har vondt og er syk.

Er ikke ekspert på feltet, men har jobbet hos en øre-nese-hals lege i mange år. Tror du gjør greit i å oppsøke lege. Fortrinnsvis en ØNH lege, synes jeg.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kinaadoptant

Det går bra å vente til onsdag, hvis han ikke har feber eller vondt.

Væske i mellomøret kommer ikke av bading, men av ørebetennelse + dårlig drenasje i mellomøret.

Vær klar over at allmennleger ofte ikke har god nok greie på mellomørebetennelse hos barn. Som mamma til et øre barn har jeg opplevd massevis av ganger at allmennlegen ikke finner noe galt i øret- men øre-nese-hals legen ser med en gang dersom det er veske i mellomøret.

Lykke til

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest eno_ørebetennelsemammaen

Vær klar over at allmennleger ofte ikke har god nok greie på mellomørebetennelse hos barn. Som mamma til et øre barn har jeg opplevd massevis av ganger at allmennlegen ikke finner noe galt i øret- men øre-nese-hals legen ser med en gang dersom det er veske i mellomøret.

Lykke til

Hilsen

Takk for svar alle sammen. Henviser legen til øre nese hals spesialist, eller kan jeg oppsøke en slik lege på egenhånd?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kinaadoptant

Takk for svar alle sammen. Henviser legen til øre nese hals spesialist, eller kan jeg oppsøke en slik lege på egenhånd?

Mvh

Jeg tror du må ha henvisning for å komme til ØNH lege. Ofte er det lettere å få slik henvisning ved å ta kontakt med helsestasjon enn med allmennlege.

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...