Gå til innhold

legeatest

muangthai

Anbefalte innlegg

Ett godt gammelt gjenngangerspørsmål her på DOL:

Må barn ha egen legeattest/ erklæring til BUFA søknaden ?

Husker ingen ting, men sist var det jo heller ikke et aktuelt spørsmål... :-))

Ha en god dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tobarnmamsen

Hei muangthai -

Vi har fått beskjed om å fremskaffe det både da vi søkte for nr 2 og nå for 3. gang. Dette har barnevernet bedt om. Jeg vet om flere som IKKE har levert dette med søknad, og blitt godkjent uten noe "krav" fra BUFA om dette. Men sånn helt for sikkerhetsskyld; BUFA er vel de som raskt kan svare på dette.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde det i '99. Mener jeg ringte Linda for sikkerhetsskyld, og fikk ja.

At skjemaet ikke passer for barn er en annen sak: "er det sannsynlig at h*n kan få barn osv..." er ikke helt relevant for en fireåring ;-)

Så hyggelig at det planlegges ny Thailandtur, for det er vel det dere driver med?

Har dere vært på thaitreff forresten? Kan du ikke fortelle litt da?

Klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde det i '99. Mener jeg ringte Linda for sikkerhetsskyld, og fikk ja.

At skjemaet ikke passer for barn er en annen sak: "er det sannsynlig at h*n kan få barn osv..." er ikke helt relevant for en fireåring ;-)

Så hyggelig at det planlegges ny Thailandtur, for det er vel det dere driver med?

Har dere vært på thaitreff forresten? Kan du ikke fortelle litt da?

Klems

For rask igjen!

Om du ikke vil fortelle her, kan du ikke skrive litt fra treffet og legge det ut på "Thaiklubben"?!!! ChiengMai er frustrert over oss - med rette!!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Vi har ikke fått noen beskjed om at det skal være egen legeerklæring på sønnen vår. Men så har vel ikke BUFA sett på papirene våre enda og funnet ut at den mangler.

Det står _ikke_ i retningslinjene til barnevernsetaten at slike skal fremlegges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

For rask igjen!

Om du ikke vil fortelle her, kan du ikke skrive litt fra treffet og legge det ut på "Thaiklubben"?!!! ChiengMai er frustrert over oss - med rette!!! ;-)

Skulle mer enn gjerne hatt litt om thai-treffet på siden våre, ja. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle mer enn gjerne hatt litt om thai-treffet på siden våre, ja. :-D

Joda, 1. BV møte den 22.10. Og vi ordner atest til junior også,. Just in case og for å spare tid..

Thaitreffet var kjempetrivelig, barn i alderen 2- 17 år, bading, prating og leking. Kan absolutt anbefales. Vi blir nok ikke å reise hvert år, og i hvertfall ikke de nærmeste 2 årene med mindre vi vinner i Lotto..

Men år om annet blir vi nok med.

Dårlig samvittighet;

skal se om jeg ikke får skrevet noe ned fra treffet og sendt til thaisida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår sak er ferdigbehandlet hos bv-tjenesten og vi fikk ingen beskjed om å levere legeattest på barn. Såvidt jeg vet, står det kun i retningslinjene at begge _søkerne_ skal levere legeattest.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for sist :))

Da vi begynte adopsjonen kom det ikke noe krav om legeattest for storebror, men da min søster satte i gang i sommer med adopsjonsprosessen måtte de ha legeerklæring på begge barna.

Lykke til.

Tro om det går i rekordfart denne gangen også.

hilsen bart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Takk for sist :))

Da vi begynte adopsjonen kom det ikke noe krav om legeattest for storebror, men da min søster satte i gang i sommer med adopsjonsprosessen måtte de ha legeerklæring på begge barna.

Lykke til.

Tro om det går i rekordfart denne gangen også.

hilsen bart

Hei selv og takk for sist!

jeg tar med jr. når jeg har time, ser ikke ut for at vi trenger det i følge bufa, men for sikkerhetsskyld og for å spare tid i tilfelle noen skulle slå seg vrang.

man kan altids håpe på rekordfart, men er realist denne gangen også alt annet tar vi som et pluss.

kom gjerne innom når du er på disse kanter.

Du kan tro vår felles vennine har fått litt av en hjerteknuser, hun er bare skjønn !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei selv og takk for sist!

jeg tar med jr. når jeg har time, ser ikke ut for at vi trenger det i følge bufa, men for sikkerhetsskyld og for å spare tid i tilfelle noen skulle slå seg vrang.

man kan altids håpe på rekordfart, men er realist denne gangen også alt annet tar vi som et pluss.

kom gjerne innom når du er på disse kanter.

Du kan tro vår felles vennine har fått litt av en hjerteknuser, hun er bare skjønn !

Nå går jeg og legger meg, har sittet og jobbet siden kl. 18.00 i dag (budsjett) og det bærer rettskriving og alt annet preg av :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...