Gå til innhold

What to do?


Linn Lind

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite problem.. Kjæresten min har røyka en del hasj i livet sitt, men nå har han sluttet pga. meg. Men han snakker hele tiden om folka i klassen hans som røyker i friminuttene og at han syns det ser så kult ut osv.. Også sa han her om dagen at han kom til å gjøre det èn gang til før han ga seg helt med det. Og vi diskuterer alltid hvorfor han gjør det.. han sier han gjør det for å ha det gøy og fordi han slapper av når han gjør det. Men han knuser hjertet mitt hver gang han gjør det også. Han blir så utrolig dust i huet sitt når han røyker og plutselig er han ikke lenger den jeg er glad i. Hvordan skal jeg få frem hva jeg mener? Takk for svar!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke han kommer til å slutte. Jeg var sammens med en i ett år som røykte harsj og det var det verste året i mitt liv. Kom deg unna fortere en svint.. ja jeg vet du er glad i han men i det lange løp vil han knuse ditt selvbilde .. En som røyker harsj bryr seg bare om seg selv. Selv om dem sier noe annet er det bare basert på egoistiske behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ArabianStar

Jeg vet jeg høres hard ut, men jeg er nesten litt enig med Nefrediti.

Jeg var på nippet å bli sammen med en gutt i fjord. Han drakk veldig mye, men jeg tenkte at jeg skulle vel alltids klare å holde han i øra. Men jeg skjønte jo fort at d ville jeg aldri klare.

Ikke engang hans søster(som betyr alt for han!) klarte å holde han edru EN ENESTE fredag! Og aller minst klarte jeg det...

Etter en lang prat med en kompis(som har kjent gutten sidn han var liten) innså jeg at det nyttet ikke. Derfor var det med sorg i hjertet at jeg gikk en annen vei og fant en annen(som ikke drakk).

Jeg vet dette bare dreier seg om alkohol, men LITT likhet har det... Pappa også, han har drukket i 30 år. Uansett hva vi sier til han, så slutter han aldri. Han drikker enda en og annen uke, og gjerne både to og tre uker i strekk. Hele familien prøver å snakke han til fornuft, men det nytter ikke.

Så mitt råd er, vurder dette forholdet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke han kommer til å slutte. Jeg var sammens med en i ett år som røykte harsj og det var det verste året i mitt liv. Kom deg unna fortere en svint.. ja jeg vet du er glad i han men i det lange løp vil han knuse ditt selvbilde .. En som røyker harsj bryr seg bare om seg selv. Selv om dem sier noe annet er det bare basert på egoistiske behov.

Han har holdt seg unna nå i 4 måneder, han sluttet tvert da jeg fortalte ham hvordan jeg følte det. Men nå vil han som sagt bare prøve en gang til.. Og vi diskuterer og han har sagt at om det ødelegger for oss to, så holder han seg unna. Men jeg ser at han virkelig vil.. allikevel skal han holde seg unna. Sier han.. Og jeg føler meg bitchy som ber ham om å slutte med det.. Men han sier hele tiden at jeg må være sånn. Jeg må fortsette å nekte ham det, uansett hvor mye han maser.. Men allikevel får jeg dårlig samvittighet for det.

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har holdt seg unna nå i 4 måneder, han sluttet tvert da jeg fortalte ham hvordan jeg følte det. Men nå vil han som sagt bare prøve en gang til.. Og vi diskuterer og han har sagt at om det ødelegger for oss to, så holder han seg unna. Men jeg ser at han virkelig vil.. allikevel skal han holde seg unna. Sier han.. Og jeg føler meg bitchy som ber ham om å slutte med det.. Men han sier hele tiden at jeg må være sånn. Jeg må fortsette å nekte ham det, uansett hvor mye han maser.. Men allikevel får jeg dårlig samvittighet for det.

Klem fra

Du trenger hvertfall ikke få dårlig samvittighet for å nekte han å røyke hasj. Du må jo tenke på deg selv også. Er du villig til å være sammen med en som røyker? Nei, nettopp. Derfor må du gi han et ultimatum. Og velger han hasjen, er han ikke verdt det.

Hvorfor i all verden skal han prøve "bare en gang til"? Hva er vitsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger hvertfall ikke få dårlig samvittighet for å nekte han å røyke hasj. Du må jo tenke på deg selv også. Er du villig til å være sammen med en som røyker? Nei, nettopp. Derfor må du gi han et ultimatum. Og velger han hasjen, er han ikke verdt det.

Hvorfor i all verden skal han prøve "bare en gang til"? Hva er vitsen?

enig med Daisy! hva er vitsen med en gang? liksom det skulle være den siste.. de verste lystløgnerne er de som røyker harsj , uansett om han sier han har sluttet er det langt fra sikkert det er sant.

Sorry at jeg ikke tror på det han sier til deg .. har næmmlig drit dårlig erfaring med lystløgnere som røyker harsj.. de kan se deg dypt inn i øynene og lyge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kjempenegativ!

Hei!

Når han sier at han bare skal gjøre det en gang til, så er det mulig han vil teste hvor alvorlig du mener aldri mer...

Dersom det er greit for deg nå, vil det sikkert være greit seinere...

Ikke la deg lure.. Var samboer med en freaker i seks laaaaange år, og han skulle slutte utallige ganger. Han sier at han har sett lyset nå, og at han har slutta og at det aldri skal skje igjen ...osv. osv. Men det skjedde først etter at jeg hadde gjort det slutt for godt!

En freaker sa engang til meg at freakere ikke er i stand til å bli glad i noen andre enn seg selv, og det tror jeg stemmer. De blir jo så vanvittig lobotomerte i hodet! De er dessuten veldig flinke til å skyve skylda til at de mååå røyke over på noen andre. Det er jo slettes ikke deres feil...

Verden er jo så stor og grusom, og å føle noe selv er for mye for en freaker. Å se virkeligheta i øynene og tenke klart er ikke noe for en freaker. Om de er de mest fantastiske menneskene en gang inni mellom, så forandrer det ikke det faktum at de ikke klarer å tenke på så mye annet enn seg selv.

Hasj sløver ned, demper sexlyst, ødelegger konsentrasjonen,hurrah for elendig korttidshukommelse, de blir likegyldige, sure og gretne hver gang de tar en ørliten pause fra røykinga, kroppen bruker veldig lang tid på å få thc'n ut av kroppen...altså må de være uten en god stund for at det i det hele tatt skal merkes.

Det finnes ikke en tiltalende ting å si om freakere!!!

Spring for livet! Når han bare skal røyke en nå så tar det sikkert ikke så lang tid før han bare skal røyke en til.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Når han sier at han bare skal gjøre det en gang til, så er det mulig han vil teste hvor alvorlig du mener aldri mer...

Dersom det er greit for deg nå, vil det sikkert være greit seinere...

Ikke la deg lure.. Var samboer med en freaker i seks laaaaange år, og han skulle slutte utallige ganger. Han sier at han har sett lyset nå, og at han har slutta og at det aldri skal skje igjen ...osv. osv. Men det skjedde først etter at jeg hadde gjort det slutt for godt!

En freaker sa engang til meg at freakere ikke er i stand til å bli glad i noen andre enn seg selv, og det tror jeg stemmer. De blir jo så vanvittig lobotomerte i hodet! De er dessuten veldig flinke til å skyve skylda til at de mååå røyke over på noen andre. Det er jo slettes ikke deres feil...

Verden er jo så stor og grusom, og å føle noe selv er for mye for en freaker. Å se virkeligheta i øynene og tenke klart er ikke noe for en freaker. Om de er de mest fantastiske menneskene en gang inni mellom, så forandrer det ikke det faktum at de ikke klarer å tenke på så mye annet enn seg selv.

Hasj sløver ned, demper sexlyst, ødelegger konsentrasjonen,hurrah for elendig korttidshukommelse, de blir likegyldige, sure og gretne hver gang de tar en ørliten pause fra røykinga, kroppen bruker veldig lang tid på å få thc'n ut av kroppen...altså må de være uten en god stund for at det i det hele tatt skal merkes.

Det finnes ikke en tiltalende ting å si om freakere!!!

Spring for livet! Når han bare skal røyke en nå så tar det sikkert ikke så lang tid før han bare skal røyke en til.....

Jeg tok det opp med ham, og han sa at om jeg ikke ville at han skulle røyke en gang til, så gjorde han det heller ikke. Han TRENGTE det ikke, alle har en periode i livet sitt de ikke er stolte av, dette var hans.. (sier han selv). Han røyka fordi det var kult, og derfor ville han gjøre det en gang til, men jeg fortalte ham at den siste gangen han røyka, det VAR sist gang han gjorde det.. enkelt og greit. Og det gikk han med på. Det var aldri sånn at han måtte røyke en siste gang. og en siste gang.. og en siste gang.. det var bare noe han ville gjøre. Han har røyka lenge, og jeg vil nok aldri forstå hvorfor han i det hele tatt gidder. Storebroren hans er nok et stort forbilde, selvom jeg ser på ham som et hasjvrak uten like.. Med kjæresten min ser nok opp til ham, derfor røyka han selv også.. Han ser ikke hvor patetisk det er.. og han vil heller aldri forstå mine synspunkter på greia. Men vi er enige nå: Ikke mer.. fordi jeg ikke takler det. Om han ikke merker at det skader ham, så merker jeg at det skader meg.. derfor vil jeg ikke at han skal gjøre det. Og det forstår han..

Takk for alle svar, men alle hasj-røykere er heldigvis ikke like. Og jeg velger å la tvilen komme til gode til min kjære eks -fritidsnarkoman.. som jeg elsker over alt på jord, selvom han driter seg ut innimellom..

Dumt at de andre forholdene ikke funka.. de fleste hasjrøykere er nok sånn.. jeg var vel heldig, håper jeg.

Without trust there is no love, og jeg velger å stole på gutten min.

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjempenegativ!

Jeg tok det opp med ham, og han sa at om jeg ikke ville at han skulle røyke en gang til, så gjorde han det heller ikke. Han TRENGTE det ikke, alle har en periode i livet sitt de ikke er stolte av, dette var hans.. (sier han selv). Han røyka fordi det var kult, og derfor ville han gjøre det en gang til, men jeg fortalte ham at den siste gangen han røyka, det VAR sist gang han gjorde det.. enkelt og greit. Og det gikk han med på. Det var aldri sånn at han måtte røyke en siste gang. og en siste gang.. og en siste gang.. det var bare noe han ville gjøre. Han har røyka lenge, og jeg vil nok aldri forstå hvorfor han i det hele tatt gidder. Storebroren hans er nok et stort forbilde, selvom jeg ser på ham som et hasjvrak uten like.. Med kjæresten min ser nok opp til ham, derfor røyka han selv også.. Han ser ikke hvor patetisk det er.. og han vil heller aldri forstå mine synspunkter på greia. Men vi er enige nå: Ikke mer.. fordi jeg ikke takler det. Om han ikke merker at det skader ham, så merker jeg at det skader meg.. derfor vil jeg ikke at han skal gjøre det. Og det forstår han..

Takk for alle svar, men alle hasj-røykere er heldigvis ikke like. Og jeg velger å la tvilen komme til gode til min kjære eks -fritidsnarkoman.. som jeg elsker over alt på jord, selvom han driter seg ut innimellom..

Dumt at de andre forholdene ikke funka.. de fleste hasjrøykere er nok sånn.. jeg var vel heldig, håper jeg.

Without trust there is no love, og jeg velger å stole på gutten min.

Klem fra

Det er bra at du står på ditt og ikke gir deg!! :-) Fortsett med det!

Du skrev noe om at det er deg det gikk ut over da han røyka (skriver med vilje i fortid, for han har jo slutta! :-) ), og det er jeg helt enig med deg i. Glad for å høre at det er tæl i han, og jeg håper med hele mitt hjerte at det går bra med dere!

Men du må være klar over at det ikke er så enkelt å slutte som det kan virke. Det er ganske vanskelig faktisk, av flere grunner. De syns det er deilig å flykte fra virkeligheta, og den fysiske abstinensen kan være ubehagelig.

Jeg opplevde gang på gang at han sa at han skulle slutte, og han kunne være uten i flere måneder før han sprakk. Vi hadde det fantastisk i disse periodene hvor han var nykter. Vel...jeg hadde ondt i magen i seks år sammenhengende og det gikk ikke over før det var slutt. Han begynte å selge selv, så jeg var nødt til å skaffe meg hemmelig telefonnr. Alle mulige utskudd kom på døra her, og ville handle rett foran øynene på barna. Jeg kjeppjaga alle, og sa at de ikke var velkomne her. Han skjønte aldri hva freakinga gjorde med meg. Hva den ødela. Og jeg var nok utrolig naiv, men man vil jo tro det beste i det lengste.

Enig i at du bør la tvilen komme han til gode, men dersom du oppdager at han har begynt igjen, så tenk deg veldig godt om!! Tenk etter om du vil dele livet ditt med han, vil du få barn med han? Vil du ha politiet på døra i ditt hjem? Vil DU ha rykte på deg for å være freaker? Vil du møte ukjente mennesker som spør deg hvorfor du er sammen med den freakern der? Vil du ødelegge din egen fremtid? Vil du bli freaker selv? Har du prøvd? Har du tenkt å prøve? Vil du ha alle freakerne hengende i ditt hjem? Vil du sitte med døra låst og være like paranoid som kjæresten din? Tenk etter om det er verdt det! Er han verdt det?

Håper inderlig at dere klarer det!! Men pass på, de er veldig gode til å skjule det de holder på med, de er veldig flinke til å skylde på alle andre enn seg selv. Det har overhodet ingenting med deg å gjøre, husk det. Det er ikke din skyld om han røyker, så ikke ta det som et nederlag. Om han fortsetter så er det fint lite du kan gjøre med det, enn å ta avgjørelsen for hvordan DITT liv skal være!!

LYKKE TIL!!!

klem fra fortsatt kjempenegativ!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...