Gå til innhold

Brennpunkt


SierDuDet

Anbefalte innlegg

Ikke om jeg gidder finne det fram, men jeg synes å erindre det, ja.

*ler*

Var det i samme tråd hvor jeg erindrer at du støttet Pol Pot?

;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 309
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    75

  • SierDuDet

    28

  • Goliath

    27

  • Grip

    12

Mest aktive i denne tråden

Jeg tror ikke du vil finne EN eneste forsker ved noen som helst vitenskapelig institusjon i Norge som for alvor hevder at innvandrere PER SE er mer mer voldelige...

Denne debatten minner meg litt om en undersøkelse av hvordan norske flyktninger under 2. verdenskrig ble mottatt i Sverige... det tok ikke lang tid før lokalpressen begynte å omtale "innvandrerne" fra Norge som både kriminelle og voldelige...

Ja,ja... "intet nytt under solen"

M.

Jeg har ikke peiling på om detforelå noen statistikk som bekreftet at norske flyktinger i Sverige foretok seg mer faenskap ennhva den gemene hop svensker gjorde. Vet du ?

dagens tall fra norge har vi derimot svart på hvitt.

Fortell når du begynenr å bli interessert i å diskutere blanke fakta, og har tenkt legge av deg høyfilosofisk sosiologisk intetsigende tullprat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever i vi samme samfunn?

Selv har jeg utelukkende gode erfaringer med innvandrere. Ok, en krangel med en svenske en gang... men det er unntaket. Ellers synes jeg Norge er mye mer spennende med litt mer internasjonalt preg.

Forøvrig synes jeg denne debatten begynner å få litt rasistiske undertoner... for ikke å si overtoner.

Min erfaring er at det er vanskelig ad rasjonell argumentasjon påpeke at rasisme er meget farlig..., og DOL er sikkert ikke et godt forum for en seriøs debatt om emnet.

M.

Jaja, det var den diskusjonen. Rasisme my ass.

Kom tilbake når du har giddet lese fakta om det samfunn du lever i, og har annet å birda med i debatten enn loslitte intetsigende slagord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... problemet gjenstår: hvem skapte den første volden. Var det norske innbyggere som møtte innvandrere med rasisme? Eller var det norske innbyggere som ble rasister pga. at innvandrere var så grusomt kriminelle?

...eller kanskje vi skal heve debatten noen hakk og regne med langt mer kompliserte forklaringsmodeller.

Jeg vil anta at få sosiologer vil dele ditt standpunkt. Men de er jo bare sakkyndige...

M.

Hitill har "forklaringsmodellen" for tilfellet Jahr vært at det er et helvetes svin av et hjernedødt nazimonster, uten følelser og helt uten fornuftig forklarende kriminalpsykologiske årsaker.

Det er tydligvis en slik modell du ønsker, og irriterer deg ditto over at bildet blir noe nyansert.

Eller hva er det egentlig du vil med tåkepratet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Du skriver: "Du har tvilsomme venner! :)"

De er definitivt IKKE mine venner! :-)

===

Du skriver: "Men det gjør jeg ikke heller."

Men hvorfor "støtter" du da statistikk som går på folkegrupper, med mindre du mener at "folkegruppen" er *ÅRSAKEN* til volden?

Med vennlig hilsen

"Men hvorfor "støtter" du da statistikk som går på folkegrupper, med mindre du mener at "folkegruppen" er *ÅRSAKEN* til volden?"

Statistikken er faktiske tall. Ikke noe jeg støtter eller ikke støtter. Jeg bare konstanterer at det er sånn.

Jeg tror kultur og relgion i mange av disse landene er grunnen til statistikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men hvorfor "støtter" du da statistikk som går på folkegrupper, med mindre du mener at "folkegruppen" er *ÅRSAKEN* til volden?"

Statistikken er faktiske tall. Ikke noe jeg støtter eller ikke støtter. Jeg bare konstanterer at det er sånn.

Jeg tror kultur og relgion i mange av disse landene er grunnen til statistikken.

Hei,

Men du støtter at man produserer statistikk over noe som kun kan misbrukes....

For som du selv sier, det er andre ting som er *årsaken* (Du nevner religion/kultur, selv om dette neppe er "årsaker", men greit nok) - da bør du jo heller forfekte at man skal produsere slik statistikk, istedet for basert på hvor foreldrene dine er født.

Det er nemlig IKKE det samme.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Men du støtter at man produserer statistikk over noe som kun kan misbrukes....

For som du selv sier, det er andre ting som er *årsaken* (Du nevner religion/kultur, selv om dette neppe er "årsaker", men greit nok) - da bør du jo heller forfekte at man skal produsere slik statistikk, istedet for basert på hvor foreldrene dine er født.

Det er nemlig IKKE det samme.

Med vennlig hilsen

"Men du støtter at man produserer statistikk over noe som kun kan misbrukes...."

Statistikken kan brukes til å sette inn ressurser der det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kawliga

*ler*

Var det i samme tråd hvor jeg erindrer at du støttet Pol Pot?

;-)

Med vennlig hilsen

Jeg har aldri deltatt i noen Pol Pot-diskusjon. Sikker på det ikke er et av dine egne støtteinnlegg du erindrer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men du støtter at man produserer statistikk over noe som kun kan misbrukes...."

Statistikken kan brukes til å sette inn ressurser der det trengs.

Men den må jo settes inn mot de som "lider av" *årsakene*...

Og du sier jo selv at det statistikken er over ("hvor foreldrene dine er født") IKKE er blant "årsakene".

Det er rett og slett feil statistikk. Den skulle vært ført på "kriminalitet vs omsorgssvikt" osv. Så kunne vi hjulpet de som har vært utsatt for omsorgssvikt, osv.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri deltatt i noen Pol Pot-diskusjon. Sikker på det ikke er et av dine egne støtteinnlegg du erindrer?

Nei, og jeg har aldri forfektet at vi skulle fengsle uskyldige.

Takk.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kawliga

Nei, og jeg har aldri forfektet at vi skulle fengsle uskyldige.

Takk.

Med vennlig hilsen

Som sagt: _jeg_ erindrer. Og hukommelsen min er ikke så ille..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt: _jeg_ erindrer. Og hukommelsen min er ikke så ille..

Jeg er da ikke ansvarlig for hva andre personer måtte finne på å "erindre".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men den må jo settes inn mot de som "lider av" *årsakene*...

Og du sier jo selv at det statistikken er over ("hvor foreldrene dine er født") IKKE er blant "årsakene".

Det er rett og slett feil statistikk. Den skulle vært ført på "kriminalitet vs omsorgssvikt" osv. Så kunne vi hjulpet de som har vært utsatt for omsorgssvikt, osv.

Med vennlig hilsen

"Og du sier jo selv at det statistikken er over ("hvor foreldrene dine er født") IKKE er blant "årsakene"."

Da har du misforsått meg.

Jeg tror fødestedet har veldig mye å si, i forhold til at foreldrene selv er oppdratt på en måte de fører videre på sine barn.

Og det at folk i en del land hvor vi har mange innvandrere fra, oppdrar ungene på måter vi i Norge finner forkastelig, er det vel knapt noen tvil om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Les innlegget mitt som svar på dette lenger opp. Der skriver jeg at du misstolket hva jeg mente, og forsøkte å forklare for deg hva din misstolkning bestod i."

Nei, jeg "mistolket" ikke det du skrev. Du tilla meg meninger som jeg selvsagt ALDRI har hatt, og påstander jeg ALDRI har forfektet.

Du har ikke kunnet fremvise noe som helst innlegg hvor jeg har hevdet det du påstår.

Med vennlig hilsen

Nei, for det har du aldri sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du var! :-)

Med vennlig hilsen

Selvfølgelig. Det er jo hele teknikken din. Først si noe, lett diffust, for så å benekte det hele når du blir satt til veggs. Jeg skjønner Goliath godt, jeg ser eksakt hva han mener. Verre er det faktisk at du svarer hans saklige og imøtekommende argumentasjon med å (forsøke og) drite han ut. Det er synd at du ikke kan stå for det du sier og mener, men det blir jo en naturlig konsekvens av at du ikke har sagt det, eller ment det. Da er det lett å slippe unna.

Goliat 1- Sør 0. Sånn er det som oftest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Det er jo hele teknikken din. Først si noe, lett diffust, for så å benekte det hele når du blir satt til veggs. Jeg skjønner Goliath godt, jeg ser eksakt hva han mener. Verre er det faktisk at du svarer hans saklige og imøtekommende argumentasjon med å (forsøke og) drite han ut. Det er synd at du ikke kan stå for det du sier og mener, men det blir jo en naturlig konsekvens av at du ikke har sagt det, eller ment det. Da er det lett å slippe unna.

Goliat 1- Sør 0. Sånn er det som oftest.

At folk ikke kan finne eksempler på, eller dokumentere, ting de påstår jeg har sagt, anser jeg ikke som mitt problem.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk ikke kan finne eksempler på, eller dokumentere, ting de påstår jeg har sagt, anser jeg ikke som mitt problem.

Med vennlig hilsen

Forsøk å lese innleggene FØR du svarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...