Gå til innhold

Brennpunkt


SierDuDet

Anbefalte innlegg

Ja, IQ-messig virker han mer enn bra utrustet. Det gjorde forøvrig også den nåværende SV'eren som i sin tid sprengte Nor-moskee i Oslo (husker ikke navnet).

Dum virket heller ikke den rabiate Jan Holth som gjorde seg bemerket som frontfigur i samband med bråket i Brummundal for endel år siden.

Han har også forlengst "lagt opp".

Hva jeg mente med at Eiternes ikke er noe unntak, er at det er flere som når de blir tørre bak øra, innser galskapen i det de holder på med.

Åja, da er jeg enig med deg.

Det er trossalt begrenset hvor mange nynazister man ser som er over 18 år gamle. Man tar til vett etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 309
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    75

  • SierDuDet

    28

  • Goliath

    27

  • Grip

    12

Mest aktive i denne tråden

Åja, da er jeg enig med deg.

Det er trossalt begrenset hvor mange nynazister man ser som er over 18 år gamle. Man tar til vett etterhvert.

Jepp, bare så synd at de dreper et par svartinger på veien_før_de tar til fornuft...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, bare så synd at de dreper et par svartinger på veien_før_de tar til fornuft...!

Heldigvis er det ikke så mange av dem som gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Å ha "foreldre født i utlandet" er åpenbart IKKE noen "individuell handling"...."

Nei, men likevel er disse barnene overrepresenterte i forhold til kriminalitet. Mye kunne vært gjort her, f.eks. ved å lære dem om vår kultur, vårt lovverk og ellers normal sedvane.

"å velge å melde seg inn i et nynazist miljø, er en INDIVIDUELL handling!"

Men det kan diskuteres hvor mye disse mobbeofrene faktisk klarer å velge selv.

De har ofte ingen andre å forholde seg til.

Jeg dømmer for øvrig ikke innvandrerungdom som melder seg inn i gjenger noe mer enn nynazistene. Det er samme opplegget. De ser ofte ingen annen utvei.

"Men igjen er det "interessant" hvor mye sympati du utviser for denne kriminelle nynazisten, sammenlignet med din sympati for kriminelle "innvandrere"..."

Jeg har aldri utvist liten sympati for kriminelle innvandrere, det er systemet som ikke fanger dem opp i starten, og som ikke gjør noe for å forhindre at de blir kriminelle, som jeg har noe i mot.

Hvis du sikter til jævlene som fløy på meg på byen, så hadde jeg skjelt like mye om det var nynazister som fløy på meg.

"Jeg må innrømme jeg har svært liten sympati for noen kriminelle..."

Jeg har ikke sympati selv, men når man ser et intervju med en person som BURDE og SKULLE vært fanget opp av systemet for mange år siden, og som pga direkte omsorgssvikt ender opp med å ta livet av en tilfeldig fyr, og man i tillegg ser at denne personen er såpass redusert at han på mange måter likegodt kunne vært "ikke strafferetslig tilregnelig", så er det ikke rart man utviser sympati.

Man blir ikke født ond, noe jeg vet du er enig med meg i, og her sviktet skole, foreldre (spesielt) og alt rundt en stakkarslig person, og han ble hentet opp av nynazistene.

Forstår han godt. Man trenger tilhørighet, og plutselig fikk han det. Sikkert mye på samme måte som innvandrere som tyr til gjenger i byen.

Du skriver: "Mye kunne vært gjort her, f.eks. ved å lære dem om vår kultur, vårt lovverk og ellers normal sedvane."

Men en svært stor andel av "innvandrere" er faktisk født og oppvokst her, og har nesten null erfaring med "andre kulturer". De ER norske!

Hvis du hadde snakket om "asylsøkere" eller lignende, så kunne jeg til dels vært enig med deg. Dog har regjeringen nettopp KUTTET i slik undervisning i Norge!

===

Du skriver: "Men det kan diskuteres hvor mye disse mobbeofrene faktisk klarer å velge selv."

Enig. Men kanskje er de "innvandrerene" i statististikken også "mobbeoffere"?

Det blir litt for lettvindt å bortforklare Jahr med "han er mobbeoffer", samtidig som man overhodet ikke tenker på at det samme meget godt kan være sant for "innvandrere" eller andre....

===

Du skriver: " Forstår han godt. Man trenger tilhørighet, og plutselig fikk han det. Sikkert mye på samme måte som innvandrere som tyr til gjenger i byen."

TAKK!

Og det var nemlig poenget mitt. Vi kan diskutere i hvor stor grad "omsorgssvikt" er "skyld" i deres handlinger (enten det er gjenger eller nazister), men det "forundrer" meg at man bortforklarer Jahrs handlinger, men ingen unnskylder "innvandrere" på samme måte.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jahr kunne like gjerne havnet i blitz eller for den saks skyld i Kristelig folkepartis ungdom, dersom det var noen av dem som ville tatt seg av ham.

Pisspreiket ditt tyder på at du enten ikke har sett det omtalte intervjuet med ham, eller at du virkelig er så innsnevret mellom øra som du gir utrykk for.

Helst det siste.

At du fullstendig velger hoppe bukk over de bakenforliggende årsaker til at mange havner i nazimiljø, nemlig grov og omfattende vold utført av rasistiske innvandrergjenger, forundrer få.

Du vier jo stort sett ditt liv til å fordekke sannhet og fakta.

Du skriver: "At du fullstendig velger hoppe bukk over de bakenforliggende årsaker til at mange havner i nazimiljø, nemlig grov og omfattende vold utført av rasistiske innvandrergjenger, forundrer få."

*ler*

Kanskje den "bakenforliggende årsaken" til "grov og omfattende vold utført av rasistiske innvandrergjenger" nettopp er " grov og omfattende vold utført" av rasister/nazister?

Men du har det kanskje for travelt med å bortforklare nynazister til å tenke på slik?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skriver: "Mye kunne vært gjort her, f.eks. ved å lære dem om vår kultur, vårt lovverk og ellers normal sedvane."

Men en svært stor andel av "innvandrere" er faktisk født og oppvokst her, og har nesten null erfaring med "andre kulturer". De ER norske!

Hvis du hadde snakket om "asylsøkere" eller lignende, så kunne jeg til dels vært enig med deg. Dog har regjeringen nettopp KUTTET i slik undervisning i Norge!

===

Du skriver: "Men det kan diskuteres hvor mye disse mobbeofrene faktisk klarer å velge selv."

Enig. Men kanskje er de "innvandrerene" i statististikken også "mobbeoffere"?

Det blir litt for lettvindt å bortforklare Jahr med "han er mobbeoffer", samtidig som man overhodet ikke tenker på at det samme meget godt kan være sant for "innvandrere" eller andre....

===

Du skriver: " Forstår han godt. Man trenger tilhørighet, og plutselig fikk han det. Sikkert mye på samme måte som innvandrere som tyr til gjenger i byen."

TAKK!

Og det var nemlig poenget mitt. Vi kan diskutere i hvor stor grad "omsorgssvikt" er "skyld" i deres handlinger (enten det er gjenger eller nazister), men det "forundrer" meg at man bortforklarer Jahrs handlinger, men ingen unnskylder "innvandrere" på samme måte.

Med vennlig hilsen

"Men en svært stor andel av "innvandrere" er faktisk født og oppvokst her, og har nesten null erfaring med "andre kulturer". De ER norske!"

Likevel blir de ofte oppdratt av foreldre med et helt annet syn på oppdragelse, kvinnesyn, syn på rett og galt, enn hva opprinnelige nordmenn opplever.

Det ser jeg ikke minst på venner av utenlandsk opprinnelse, uansett om de er 2. eller 3. generasjons.

"Hvis du hadde snakket om "asylsøkere" eller lignende, så kunne jeg til dels vært enig med deg. Dog har regjeringen nettopp KUTTET i slik undervisning i Norge!"

Regjerningen, og deres forgjengere, er som sagt ansvarlige for at mye har gått galt, så jeg tviler ikke på at de kutter der de føler for.

"Du skriver: "Men det kan diskuteres hvor mye disse mobbeofrene faktisk klarer å velge selv."

Enig. Men kanskje er de "innvandrerene" i statististikken også "mobbeoffere"?"

Det er ikke min erfaring. Tvert i mot er det ofte de som ser "sterke" ut, som ofte tyr til lettvindte løsninger for å tjene penger, få makt, status, osv.

Ja, jeg kjenner også noen av disse, og man ser det allerede fra de er barn hvordan det vil gå med dem.

Foreldrene har ansvaret.

"Det blir litt for lettvindt å bortforklare Jahr med "han er mobbeoffer", samtidig som man overhodet ikke tenker på at det samme meget godt kan være sant for "innvandrere" eller andre...."

Tenker 14 åringer så langt? Jeg gjorde ikke det når jeg var 14.

Her bør de fanges opp på et tidlig stadium, og det gjelder også innvandrere. Men det blir ikke gjort, til tross for rulleblad fra de er en neve store.

Selvsagt går det til slutt veldig galt med mange.

Og det var nemlig poenget mitt. Vi kan diskutere i hvor stor grad "omsorgssvikt" er "skyld" i deres handlinger (enten det er gjenger eller nazister), men det "forundrer" meg at man bortforklarer Jahrs handlinger, men ingen unnskylder "innvandrere" på samme måte."

Det er flere av dem, og de synes bedre. Hvor mange nynazister er det i Norge? POT regner vel med noe sånt som 100 stk, eller noe i den duren.

De er med andre ord ikke et stort problem. Det er innvandrergjengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nazisme... Disse gutta vet vel knapt hva nazisme er.

Jahr snakket i går om Hitler som en fyr som hadde oppfunnet amfetamin...

Det er tilfeldig at folk som Jahr blir nynazister, og ikke blitzere eller folk som sprayer ned gamle damer i minkkåper.

Disse gutta kaller seg ikke nynazister pga noen ideologi.

Hei,

Jeg er forsåvidt enig i at det er liten forskjell mellom mange av disse tullingene, men det er vel ikke poenget her?

Poenget er at man bortforklarer en hvit nynazists handlinger med "psykiske problemer fordi han ble pottetrent for tidlig" (eller banket opp, osv), mens samme personer ikke vil vurdere lignende "snillistiske" forklaringer når det gjelder "innvandrergjenger". Da kan det plutselig *ikke* "bortforklares" med "utsatt for rasistisk vold som liten", eller??

Altså, hvis du er snillistisk nok til å "forstå ihjel" Jahr, så må du også gjøre det samme for de medlemmene i gjengene som har samme bakgrunn....

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men uansett så er en_en_for mye!

Ja, en drept er alltid en for mye, men vi snakker vel her om det eneste drapet på en innvandrer av en nynazist - i Norge - siden krigens dager.

De Jahr var livredd for stikker ned folk i byen daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg er forsåvidt enig i at det er liten forskjell mellom mange av disse tullingene, men det er vel ikke poenget her?

Poenget er at man bortforklarer en hvit nynazists handlinger med "psykiske problemer fordi han ble pottetrent for tidlig" (eller banket opp, osv), mens samme personer ikke vil vurdere lignende "snillistiske" forklaringer når det gjelder "innvandrergjenger". Da kan det plutselig *ikke* "bortforklares" med "utsatt for rasistisk vold som liten", eller??

Altså, hvis du er snillistisk nok til å "forstå ihjel" Jahr, så må du også gjøre det samme for de medlemmene i gjengene som har samme bakgrunn....

Med vennlig hilsen

Forskjellen er at disse gjenggutta ofte blir oppdratt av foreldre fra noe tilnærmet U-land, og deres menneskesyn, deres syn på oppdragelse, og alt annet, viker så utrolig fra det vi er vandt med i landet her, at tiltak bør rettes mot dem for at det ikke skal gå galt med barna deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men en svært stor andel av "innvandrere" er faktisk født og oppvokst her, og har nesten null erfaring med "andre kulturer". De ER norske!"

Likevel blir de ofte oppdratt av foreldre med et helt annet syn på oppdragelse, kvinnesyn, syn på rett og galt, enn hva opprinnelige nordmenn opplever.

Det ser jeg ikke minst på venner av utenlandsk opprinnelse, uansett om de er 2. eller 3. generasjons.

"Hvis du hadde snakket om "asylsøkere" eller lignende, så kunne jeg til dels vært enig med deg. Dog har regjeringen nettopp KUTTET i slik undervisning i Norge!"

Regjerningen, og deres forgjengere, er som sagt ansvarlige for at mye har gått galt, så jeg tviler ikke på at de kutter der de føler for.

"Du skriver: "Men det kan diskuteres hvor mye disse mobbeofrene faktisk klarer å velge selv."

Enig. Men kanskje er de "innvandrerene" i statististikken også "mobbeoffere"?"

Det er ikke min erfaring. Tvert i mot er det ofte de som ser "sterke" ut, som ofte tyr til lettvindte løsninger for å tjene penger, få makt, status, osv.

Ja, jeg kjenner også noen av disse, og man ser det allerede fra de er barn hvordan det vil gå med dem.

Foreldrene har ansvaret.

"Det blir litt for lettvindt å bortforklare Jahr med "han er mobbeoffer", samtidig som man overhodet ikke tenker på at det samme meget godt kan være sant for "innvandrere" eller andre...."

Tenker 14 åringer så langt? Jeg gjorde ikke det når jeg var 14.

Her bør de fanges opp på et tidlig stadium, og det gjelder også innvandrere. Men det blir ikke gjort, til tross for rulleblad fra de er en neve store.

Selvsagt går det til slutt veldig galt med mange.

Og det var nemlig poenget mitt. Vi kan diskutere i hvor stor grad "omsorgssvikt" er "skyld" i deres handlinger (enten det er gjenger eller nazister), men det "forundrer" meg at man bortforklarer Jahrs handlinger, men ingen unnskylder "innvandrere" på samme måte."

Det er flere av dem, og de synes bedre. Hvor mange nynazister er det i Norge? POT regner vel med noe sånt som 100 stk, eller noe i den duren.

De er med andre ord ikke et stort problem. Det er innvandrergjengene.

Hei,

Du skriver: "De [nynazistene] er med andre ord ikke et stort problem. Det er innvandrergjengene."

Jeg har aldri blitt plaget av noen "innvandrergjenger". Jeg kjenner drøssevis av "innvandrere", og ingen av dem er i noen "gjenger".

Jeg har heller aldri påstått at "nynazister" er noe "stort problem" for "innvandrere" i Norge i dag. Derimot er FrP og Hagen et "problem" - et langt større problem for mange innvandrere enn noen få forskrudde nynazister som ikke kan knytte skolissene selv.

Hverdagsrasismen (den "stuerene" versjonen av det Jahr representerer) er en langt større trussel i dagligdagen.

===

Du skriver: "Likevel blir de ofte oppdratt av foreldre med et helt annet syn på oppdragelse, kvinnesyn, syn på rett og galt, enn hva opprinnelige nordmenn opplever."

Selvsagt. *Noen* gjør det, akkurat som *noen* menn blir voldtektsforbrytere. Det har selvsagt ikke noe med "det store flertall" av "innvandrere" eller "menn" å gjøre!

Det er jo poenget.

===

Men det jeg ville frem til her er forskjellsbehandlingen:

Du "bortforklarer" (i større eller mindre grad) nynazistene med at "de hadde en vanskelig oppvekst", men jeg har ALDRI sett deg skrive lignende innlegg for å "bortforklare" medlemmer av "innvandrergjenger".....

På tross av at det nok er like sannsynlig at de hadde en "vanskelig oppvekst"...

Og den forskjellsbehandlingen synes jeg ikke noe om, SDD.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en drept er alltid en for mye, men vi snakker vel her om det eneste drapet på en innvandrer av en nynazist - i Norge - siden krigens dager.

De Jahr var livredd for stikker ned folk i byen daglig.

Du skriver: "De Jahr var livredd for stikker ned folk i byen daglig."

Jeg tror ikke MsSophie har stukket ned noen....

Men kanskje hun burde begynne å gjøre det, fordi det KUNNE jo være en nynazist....

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er at disse gjenggutta ofte blir oppdratt av foreldre fra noe tilnærmet U-land, og deres menneskesyn, deres syn på oppdragelse, og alt annet, viker så utrolig fra det vi er vandt med i landet her, at tiltak bør rettes mot dem for at det ikke skal gå galt med barna deres.

Hei,

Ja, men nå snakker du om *INDIVIDER* som er "medlemmer av gjenger", og ikke generelt om en halv million (eller hva det er) "innvandrere".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, en drept er alltid en for mye, men vi snakker vel her om det eneste drapet på en innvandrer av en nynazist - i Norge - siden krigens dager.

De Jahr var livredd for stikker ned folk i byen daglig.

Vi har en som ble jaget i elva også....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en som ble jaget i elva også....!

Samt de som ble knivstukket av nynazister på en "vervekampanje" i Stavanger, men som overlevde tilfeldigvis...

Du vet sånne forbannede innvandrere er hardføre! Det må nok en stake i hjertet til for å få bukt med dem! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en som ble jaget i elva også....!

Ja, det husker jeg.

Uansett er ikke drap av nazister noe omfattende problem, da det aldri skjer.

Men ett mord er selvsagt ett mord for mye, uansett hvem som dreper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Du skriver: "De [nynazistene] er med andre ord ikke et stort problem. Det er innvandrergjengene."

Jeg har aldri blitt plaget av noen "innvandrergjenger". Jeg kjenner drøssevis av "innvandrere", og ingen av dem er i noen "gjenger".

Jeg har heller aldri påstått at "nynazister" er noe "stort problem" for "innvandrere" i Norge i dag. Derimot er FrP og Hagen et "problem" - et langt større problem for mange innvandrere enn noen få forskrudde nynazister som ikke kan knytte skolissene selv.

Hverdagsrasismen (den "stuerene" versjonen av det Jahr representerer) er en langt større trussel i dagligdagen.

===

Du skriver: "Likevel blir de ofte oppdratt av foreldre med et helt annet syn på oppdragelse, kvinnesyn, syn på rett og galt, enn hva opprinnelige nordmenn opplever."

Selvsagt. *Noen* gjør det, akkurat som *noen* menn blir voldtektsforbrytere. Det har selvsagt ikke noe med "det store flertall" av "innvandrere" eller "menn" å gjøre!

Det er jo poenget.

===

Men det jeg ville frem til her er forskjellsbehandlingen:

Du "bortforklarer" (i større eller mindre grad) nynazistene med at "de hadde en vanskelig oppvekst", men jeg har ALDRI sett deg skrive lignende innlegg for å "bortforklare" medlemmer av "innvandrergjenger".....

På tross av at det nok er like sannsynlig at de hadde en "vanskelig oppvekst"...

Og den forskjellsbehandlingen synes jeg ikke noe om, SDD.

Med vennlig hilsen

"Og den forskjellsbehandlingen synes jeg ikke noe om, SDD."

Det blir jo som om jeg skulle begynne å kritisere deg for ikke å støtte nynazister som har falt utenfor i samfunnet, siden du alltid støtter innvandrere som gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "De Jahr var livredd for stikker ned folk i byen daglig."

Jeg tror ikke MsSophie har stukket ned noen....

Men kanskje hun burde begynne å gjøre det, fordi det KUNNE jo være en nynazist....

Med vennlig hilsen

De fleste nynazister stikker heller ikke ned noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste nynazister stikker heller ikke ned noen.

Nei, men de fleste nynazister forfekter rasisme, viser "truende adferd", osv. Hele "poenget" med nynazisme er jo nettopp en "kampanje" mot mennesker av andre raser.

Det ligger INGEN slike forhold "innebygget" i å være "innvandrer". Selvsagt finnes det rasistiske og voldelige "innvandrere", men "innvandrer-het" går på hvor foreldrene dine er født, og IKKE på noe politisk standpunkt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men de fleste nynazister forfekter rasisme, viser "truende adferd", osv. Hele "poenget" med nynazisme er jo nettopp en "kampanje" mot mennesker av andre raser.

Det ligger INGEN slike forhold "innebygget" i å være "innvandrer". Selvsagt finnes det rasistiske og voldelige "innvandrere", men "innvandrer-het" går på hvor foreldrene dine er født, og IKKE på noe politisk standpunkt.

Med vennlig hilsen

"Nei, men de fleste nynazister forfekter rasisme, viser "truende adferd", osv. Hele "poenget" med nynazisme er jo nettopp en "kampanje" mot mennesker av andre raser."

Men nynazister utgjør en jæææææææævla liten del av nordmenn.

"Det ligger INGEN slike forhold "innebygget" i å være "innvandrer". Selvsagt finnes det rasistiske og voldelige "innvandrere", men "innvandrer-het" går på hvor foreldrene dine er født, og IKKE på noe politisk standpunkt."

Nei, men vi snakker om kriminelle innvandrere, og disse finnes det langt fler av i Norge enn det finnes nynazister.

Begge deler er like ille, men innvandrerpøblene er i flertall i forhold til nazipøblene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...