Gå til innhold

Brennpunkt


SierDuDet

Anbefalte innlegg

Det kan tenkes jeg tar feil, so please correct me if I`m wrong....jeg vet at 21 år er maksstraff i Norge, men mener at man også kan "dømmes" til forvaring etter soning, og at en slik forvaring i enkelte tilfeller kan være livslang....!

Hvis så er tilfelle, så kan man jo gradere grusomheten i drapene etter hvor lang sikringsdom de får i etterkant...!

Personlig mener jeg at Viggo og Jo Erling fortjener 21 år begge to, men Viggo aldri bør ut blant mennesker igjen, så kan det kanskje for Hr Jahr være en viss mulighet for rehabilitering.

Hei MsSophie,

Jo, de kan idømmes forvaring, men jeg vet ikke om det teller som "straff", men er logisk nærmere "tvangsinnleggelse fordi man utgjør en fare for samfunnet"?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 309
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    75

  • SierDuDet

    28

  • Goliath

    27

  • Grip

    12

Mest aktive i denne tråden

Hei,

Du skriver: "Selvfølgelig sier den ikke noe om årsak!! Det er jo neste skritt på veien. For at man skal kunne se etter en årsak, må man vite litt mer om hvor man skal se."

Det du skriver der er en "non sequitur"!

Det er intet som sier at man ikke kan starte med årsaks-statistikk, altså direkte: "krim vs omsorgssvikt", "krim vs krigserfaring", osv.

===

Denne statistikken kan *kun* brukes til én ting: å spre galle mot "innvandrere". Den har overhodet ingen "nytte", fordi man kan ikke iverksette tiltak mot folk basert på "hvor foreldrene dine var født". Det blir for dumt! :-)

Med vennlig hilsen

Det er ikke noe i veien for å lage statistikk basert på årsak, men "erfaring fra krigsområde" er neppe noe som Politiet registrerer om alle arrestanter.

At statistikken ikke kan brukes til noe, er bare tull. Det fremgår f.eks. av statistikken at innvandrere fra Somalia har en større plass i statistikken enn andre. Hvis man da begynner å se litt nærmere på Somaliske innvandreres vilkår i Norge, skal jeg vedde på at man finner mye av interesse (fordi jeg har ett visst innblikk i akkurat Somaliske forhold).

Det finnes mange måter å tilnærme seg ett problem på. I dette tilfellet har man satt sammen den informasjon man har til en statistikk som noen sikkert ikke vil like. Jeg mener kriminaliteten er så alvorlig, at man får se bort fra at man tråkker noen på tærne.

PS. Jeg går og legger meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe i veien for å lage statistikk basert på årsak, men "erfaring fra krigsområde" er neppe noe som Politiet registrerer om alle arrestanter.

At statistikken ikke kan brukes til noe, er bare tull. Det fremgår f.eks. av statistikken at innvandrere fra Somalia har en større plass i statistikken enn andre. Hvis man da begynner å se litt nærmere på Somaliske innvandreres vilkår i Norge, skal jeg vedde på at man finner mye av interesse (fordi jeg har ett visst innblikk i akkurat Somaliske forhold).

Det finnes mange måter å tilnærme seg ett problem på. I dette tilfellet har man satt sammen den informasjon man har til en statistikk som noen sikkert ikke vil like. Jeg mener kriminaliteten er så alvorlig, at man får se bort fra at man tråkker noen på tærne.

PS. Jeg går og legger meg.

Hei,

Du skriver: "Det er ikke noe i veien for å lage statistikk basert på årsak, men "erfaring fra krigsområde" er neppe noe som Politiet registrerer om alle arrestanter."

Nei, men det kunne gjøres, av politiet eller andre. Det ville gitt nyttig statistikk.

===

Du skriver: "Det fremgår f.eks. av statistikken at innvandrere fra Somalia har en større plass i statistikken enn andre."

Helt sikkert, men her blander du korrelasjon og kausalitet (årsaker).

At de er fra Somalia er en korrelasjon (på samme måte som kriminelle har større skostørrelser enn gjennomsnittet (fordi flere menn er kriminelle, og ettersom menn har større sko enn kvinner....)), men det er ikke noen ÅRSAK!

Årsaken kan være mange (som du sikkert vet), men vil gjelde ALLE (i like stor grad) som har vært utsatt for disse årsakene, uansett om de er fra Somalia eller ei!

Og det vil likeledes IKKE gjelde for somaliere som IKKE har vært utsatt for disse årsakene!

Ergo er ikke "somalier" noen årsak, men en tilfeldig korrelasjon. Gruppen "Somaliere" kommer ikke høyt på statistikken fordi de er "somaliere", men fordi mange somaliere har vært utsatt for årsakene vi snakket om!

===

Du skriver: "Jeg mener kriminaliteten er så alvorlig, at man får se bort fra at man tråkker noen på tærne."

Det øyeblikket vi tenker slik, har vi begått en mer alvorlig handling. Vi bryter med fundamentale prinsipper om "likhet for loven", og "uskyldig til det motsatte er bevist" for grupper av befolkningen.

PS: sov godt! :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Du skriver: "Det er ikke noe i veien for å lage statistikk basert på årsak, men "erfaring fra krigsområde" er neppe noe som Politiet registrerer om alle arrestanter."

Nei, men det kunne gjøres, av politiet eller andre. Det ville gitt nyttig statistikk.

===

Du skriver: "Det fremgår f.eks. av statistikken at innvandrere fra Somalia har en større plass i statistikken enn andre."

Helt sikkert, men her blander du korrelasjon og kausalitet (årsaker).

At de er fra Somalia er en korrelasjon (på samme måte som kriminelle har større skostørrelser enn gjennomsnittet (fordi flere menn er kriminelle, og ettersom menn har større sko enn kvinner....)), men det er ikke noen ÅRSAK!

Årsaken kan være mange (som du sikkert vet), men vil gjelde ALLE (i like stor grad) som har vært utsatt for disse årsakene, uansett om de er fra Somalia eller ei!

Og det vil likeledes IKKE gjelde for somaliere som IKKE har vært utsatt for disse årsakene!

Ergo er ikke "somalier" noen årsak, men en tilfeldig korrelasjon. Gruppen "Somaliere" kommer ikke høyt på statistikken fordi de er "somaliere", men fordi mange somaliere har vært utsatt for årsakene vi snakket om!

===

Du skriver: "Jeg mener kriminaliteten er så alvorlig, at man får se bort fra at man tråkker noen på tærne."

Det øyeblikket vi tenker slik, har vi begått en mer alvorlig handling. Vi bryter med fundamentale prinsipper om "likhet for loven", og "uskyldig til det motsatte er bevist" for grupper av befolkningen.

PS: sov godt! :-)

Med vennlig hilsen

Før jeg slår av PC'en: Det er du som blander inn årsak! Jeg har ikke sagt noe om at det å være en med Somalisk bakgrunn er en årsak. Jeg har derimot sagt at det er en informasjon på vei mot å prøve å finne en årsak. Man starter med gruppen "kriminell", beveger seg videre til gruppen "Somalisk innvandrer", og vil før eller siden finne en årsak (flere årsaker) som vil utelukke de fleste Somaliere, men som sannsynligvis vil være gjeldende for mange av dem.

Det har fremmer ikke "likhet for loven" å underslå fakta. Jeg deler ikke din "redsel" for å peke på grupper hvis har grunnlag i fakta (du har forresten en tendens til kun å ta til motmæle når det gjelder gruppen "innvandrere").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Du skriver: "Jeg syntes faktisk synd på han. En fyr som uten tvil har opplevd kraftig omsorgssvikt fra foreldre, skole, venner, alt."

Men du viste ikke akkurat samme "forståelse" for "innvandrere" som kanskje har langt, langt vanskeligere bakgrunn.....

Med vennlig hilsen

"Men du viste ikke akkurat samme "forståelse" for "innvandrere" som kanskje har langt, langt vanskeligere bakgrunn....."

Å?

Det er vel nettopp deres bakgrunn som ofte er grunnen til at de trenger særskilte tiltak, noe du er strengt i mot da man jo ikke må gjøre forskjell på folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener, men er det mest tapere med i den slags organisasjoner? Vet du noe om det?

Dårlig oppvekstvilkår er nok roten til så mangt.

Ja, det er ofte en eller annen leder (f.eks. denne Tore Tvedt fyren) som verver noen som kan snakke for seg, og så løper disse rundt og plukker opp tapere og mobbeoffere.

Denne Jahr så ut som prototypen på et lett påvirkelig sinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tilfelle Jo erling Jahr er såvidt jeg kunne se av programmet et klassisk eksempel på hva grov innvandrervold kan føre til dersom offeret ikke får nødvendig oppfølging etterpå.

Midt på 90-tallet når de såkalte "barneranerne" herjet som verst, viste det seg at 80% av forøverne var av innvandrerbakgrunn og 80% av ofrene var etnisk norske barn/unge.

At ikke FLER søkte til nazimiljøer i ren despersjon og av hevnlyst er igrunn forunderlig, tatt i betraktning de traumer mange opplevde og fortsatt opplever etter slik behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilfelle Jo erling Jahr er såvidt jeg kunne se av programmet et klassisk eksempel på hva grov innvandrervold kan føre til dersom offeret ikke får nødvendig oppfølging etterpå.

Midt på 90-tallet når de såkalte "barneranerne" herjet som verst, viste det seg at 80% av forøverne var av innvandrerbakgrunn og 80% av ofrene var etnisk norske barn/unge.

At ikke FLER søkte til nazimiljøer i ren despersjon og av hevnlyst er igrunn forunderlig, tatt i betraktning de traumer mange opplevde og fortsatt opplever etter slik behandling.

Personlig forstår jeg godt hvordan man kan havne i det miljøet den _da_ unge gutten havnet i.

Han ble utsatt for svært grov vold av noen somaliere, i en alder av 14 (om jeg ikke husker feil), og at fyren pga dette blir livredd, kan jeg veldig lett forstå. Det at han på den tiden i tillegg blir utstøtt fra samfunnet, gjør han selvsagt til et enkelt mål for nynazister, og andre "organisasjoner" som gjør det de kan for å kapre unge mennesker som har falt utenfor det samfunnet vi andre lever i.

Jeg syntes utrolig synd på han der han satt og fortalte, og det at historien hans ble backet opp av politibilder fra overfallet han opplevde, historien om moren som tydligvis har gitt faen i han i alle år og overlater han til seg selv som 16 åring, mens hun stikker fra landet, må jo gi en ung gutt traumatiske opplevelser.

Fyren så til tider så vannskjøtet ut at han i perioder kunne se ut som en som heller ikke burde være strafferetslig tilregnlig, og han har åpenbart falt mellom alle stoler som burde fanget han opp.

Trist at noen måtte dø før han fikk hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke programmet.I utgangspunktet er det synd på de fleste kriminelle og voldelige.

Kriminalitet og vold får ofte grobunn når individer føler urettferdighet og oppgitthet.

Om ikke nynazistene hadde tatt ham i armene sine, så hadde nok andre grupper gjort det.

Jeg synes ekstra synd på dem som fra naturens side åpenbart ikke er blant de smarteste - som denne fyren - og som i tillegg blir så til de grader utstøtt fra samfunnet.

Skal ikke si at jeg ikke kunne gjort noe av det samme selv om jeg hadde opplevd så mye dritt, og så plutselig fikk tjukt av nye venner som støttet opp i tykt og tynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg slår av PC'en: Det er du som blander inn årsak! Jeg har ikke sagt noe om at det å være en med Somalisk bakgrunn er en årsak. Jeg har derimot sagt at det er en informasjon på vei mot å prøve å finne en årsak. Man starter med gruppen "kriminell", beveger seg videre til gruppen "Somalisk innvandrer", og vil før eller siden finne en årsak (flere årsaker) som vil utelukke de fleste Somaliere, men som sannsynligvis vil være gjeldende for mange av dem.

Det har fremmer ikke "likhet for loven" å underslå fakta. Jeg deler ikke din "redsel" for å peke på grupper hvis har grunnlag i fakta (du har forresten en tendens til kun å ta til motmæle når det gjelder gruppen "innvandrere").

Hei Snooker,

Jeg lar PCen stå på om natten! ;-)

Men du blander så-til-de-grader grupperingene:

Kriminell er en gruppe basert på individuelle handlinger, og er derfor helt nyttig.

"Somalier" eller "innvandrer" er en gruppe basert på tilfeldigheter ("hvor foreldrene er født"), folkegruppe/rase. Du kan finne korrelasjoner, men de er like unyttige som statistikk over kriminelles skostørrelser.

"Omsorgssvikt" er en årsak; den er individuell og derfor nyttig.

===

Du skriver: "Jeg deler ikke din "redsel" for å peke på grupper hvis har grunnlag i fakta (du har forresten en tendens til kun å ta til motmæle når det gjelder gruppen "innvandrere"). "

Nei, det har faktisk ikke noe å gjøre med "innvandrere" som sådan, men at grupperingene er statistisk irrelevante, og at ethvert tiltak basert på rase/folkegruppe åpenbart bryter med de mest grunnleggende prinsipper for å kunne kalle seg et demokrati og en rettsstat.

Jeg vil GJERNE sloss mot kriminalitet, men jeg vil IKKE ofre demokratiet ("liket for loven") eller rettsstaten for å gjøre det.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men du viste ikke akkurat samme "forståelse" for "innvandrere" som kanskje har langt, langt vanskeligere bakgrunn....."

Å?

Det er vel nettopp deres bakgrunn som ofte er grunnen til at de trenger særskilte tiltak, noe du er strengt i mot da man jo ikke må gjøre forskjell på folk.

Hei,

Du skriver: "Det er vel nettopp deres bakgrunn som ofte er grunnen til at de trenger særskilte tiltak, noe du er strengt i mot da man jo ikke må gjøre forskjell på folk."

Ja, det er ofte dere "bakgrunn" (hvor mye dette "forklarer" er en annen diskusjon). Og da selvsagt INDIVIDUELL bakgrunn.

Jeg har ALDRI skrevet at man ikke skal "gjøre forskjell på folk". Jeg har skrevet at hvis/når man gjør forskjell på folk så skal det være på basis av individuelle handlinger som de har utført/vært utsatt for.

Å ha "foreldre født i utlandet" er åpenbart IKKE noen "individuell handling"....

Å velge å melde seg inn i et nynazist miljø, er en INDIVIDUELL handling!

Det er STOR forskjell.

===

Men igjen er det "interessant" hvor mye sympati du utviser for denne kriminelle nynazisten, sammenlignet med din sympati for kriminelle "innvandrere"...

Jeg må innrømme jeg har svært liten sympati for noen kriminelle...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilfelle Jo erling Jahr er såvidt jeg kunne se av programmet et klassisk eksempel på hva grov innvandrervold kan føre til dersom offeret ikke får nødvendig oppfølging etterpå.

Midt på 90-tallet når de såkalte "barneranerne" herjet som verst, viste det seg at 80% av forøverne var av innvandrerbakgrunn og 80% av ofrene var etnisk norske barn/unge.

At ikke FLER søkte til nazimiljøer i ren despersjon og av hevnlyst er igrunn forunderlig, tatt i betraktning de traumer mange opplevde og fortsatt opplever etter slik behandling.

*ler*

For en snillistisk bortforklaring på nazisme.

Kanskje vi skulle bortforklare barneranerene på samme måte - de var blitt truet av nynazister?

Eller gjelder snillismen din bare Jahr og hans likesinnede?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Du skriver: "Det er vel nettopp deres bakgrunn som ofte er grunnen til at de trenger særskilte tiltak, noe du er strengt i mot da man jo ikke må gjøre forskjell på folk."

Ja, det er ofte dere "bakgrunn" (hvor mye dette "forklarer" er en annen diskusjon). Og da selvsagt INDIVIDUELL bakgrunn.

Jeg har ALDRI skrevet at man ikke skal "gjøre forskjell på folk". Jeg har skrevet at hvis/når man gjør forskjell på folk så skal det være på basis av individuelle handlinger som de har utført/vært utsatt for.

Å ha "foreldre født i utlandet" er åpenbart IKKE noen "individuell handling"....

Å velge å melde seg inn i et nynazist miljø, er en INDIVIDUELL handling!

Det er STOR forskjell.

===

Men igjen er det "interessant" hvor mye sympati du utviser for denne kriminelle nynazisten, sammenlignet med din sympati for kriminelle "innvandrere"...

Jeg må innrømme jeg har svært liten sympati for noen kriminelle...

Med vennlig hilsen

"Å ha "foreldre født i utlandet" er åpenbart IKKE noen "individuell handling"...."

Nei, men likevel er disse barnene overrepresenterte i forhold til kriminalitet. Mye kunne vært gjort her, f.eks. ved å lære dem om vår kultur, vårt lovverk og ellers normal sedvane.

"å velge å melde seg inn i et nynazist miljø, er en INDIVIDUELL handling!"

Men det kan diskuteres hvor mye disse mobbeofrene faktisk klarer å velge selv.

De har ofte ingen andre å forholde seg til.

Jeg dømmer for øvrig ikke innvandrerungdom som melder seg inn i gjenger noe mer enn nynazistene. Det er samme opplegget. De ser ofte ingen annen utvei.

"Men igjen er det "interessant" hvor mye sympati du utviser for denne kriminelle nynazisten, sammenlignet med din sympati for kriminelle "innvandrere"..."

Jeg har aldri utvist liten sympati for kriminelle innvandrere, det er systemet som ikke fanger dem opp i starten, og som ikke gjør noe for å forhindre at de blir kriminelle, som jeg har noe i mot.

Hvis du sikter til jævlene som fløy på meg på byen, så hadde jeg skjelt like mye om det var nynazister som fløy på meg.

"Jeg må innrømme jeg har svært liten sympati for noen kriminelle..."

Jeg har ikke sympati selv, men når man ser et intervju med en person som BURDE og SKULLE vært fanget opp av systemet for mange år siden, og som pga direkte omsorgssvikt ender opp med å ta livet av en tilfeldig fyr, og man i tillegg ser at denne personen er såpass redusert at han på mange måter likegodt kunne vært "ikke strafferetslig tilregnelig", så er det ikke rart man utviser sympati.

Man blir ikke født ond, noe jeg vet du er enig med meg i, og her sviktet skole, foreldre (spesielt) og alt rundt en stakkarslig person, og han ble hentet opp av nynazistene.

Forstår han godt. Man trenger tilhørighet, og plutselig fikk han det. Sikkert mye på samme måte som innvandrere som tyr til gjenger i byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*ler*

For en snillistisk bortforklaring på nazisme.

Kanskje vi skulle bortforklare barneranerene på samme måte - de var blitt truet av nynazister?

Eller gjelder snillismen din bare Jahr og hans likesinnede?

Med vennlig hilsen

Nazisme... Disse gutta vet vel knapt hva nazisme er.

Jahr snakket i går om Hitler som en fyr som hadde oppfunnet amfetamin...

Det er tilfeldig at folk som Jahr blir nynazister, og ikke blitzere eller folk som sprayer ned gamle damer i minkkåper.

Disse gutta kaller seg ikke nynazister pga noen ideologi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler*

For en snillistisk bortforklaring på nazisme.

Kanskje vi skulle bortforklare barneranerene på samme måte - de var blitt truet av nynazister?

Eller gjelder snillismen din bare Jahr og hans likesinnede?

Med vennlig hilsen

Jahr kunne like gjerne havnet i blitz eller for den saks skyld i Kristelig folkepartis ungdom, dersom det var noen av dem som ville tatt seg av ham.

Pisspreiket ditt tyder på at du enten ikke har sett det omtalte intervjuet med ham, eller at du virkelig er så innsnevret mellom øra som du gir utrykk for.

Helst det siste.

At du fullstendig velger hoppe bukk over de bakenforliggende årsaker til at mange havner i nazimiljø, nemlig grov og omfattende vold utført av rasistiske innvandrergjenger, forundrer få.

Du vier jo stort sett ditt liv til å fordekke sannhet og fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig forstår jeg godt hvordan man kan havne i det miljøet den _da_ unge gutten havnet i.

Han ble utsatt for svært grov vold av noen somaliere, i en alder av 14 (om jeg ikke husker feil), og at fyren pga dette blir livredd, kan jeg veldig lett forstå. Det at han på den tiden i tillegg blir utstøtt fra samfunnet, gjør han selvsagt til et enkelt mål for nynazister, og andre "organisasjoner" som gjør det de kan for å kapre unge mennesker som har falt utenfor det samfunnet vi andre lever i.

Jeg syntes utrolig synd på han der han satt og fortalte, og det at historien hans ble backet opp av politibilder fra overfallet han opplevde, historien om moren som tydligvis har gitt faen i han i alle år og overlater han til seg selv som 16 åring, mens hun stikker fra landet, må jo gi en ung gutt traumatiske opplevelser.

Fyren så til tider så vannskjøtet ut at han i perioder kunne se ut som en som heller ikke burde være strafferetslig tilregnlig, og han har åpenbart falt mellom alle stoler som burde fanget han opp.

Trist at noen måtte dø før han fikk hjelp.

100% enig her.

Nesten forunderlig hvordan det tidligere monsterbilde av denne ungdommen som en steinhard ideologisk bevisst nynazist ble snudd på hue ved at han for første gang selv fikk slippe til igår.

Så får vi også håpe at det endelig blir satt mer fokus på de bakenforliggende årsaker til at noen blir paranoide "nynazister" i ung alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% enig her.

Nesten forunderlig hvordan det tidligere monsterbilde av denne ungdommen som en steinhard ideologisk bevisst nynazist ble snudd på hue ved at han for første gang selv fikk slippe til igår.

Så får vi også håpe at det endelig blir satt mer fokus på de bakenforliggende årsaker til at noen blir paranoide "nynazister" i ung alder.

Ja, jeg hadde også sett for meg et slags "monster" av en ung mann. Kald og beregnende, og helt i stand til å ta konsekvensen av sine handlinger.

Faller man utenom og havner i nynazistmiljøet er det eller ingen veier ut av galskapen. Man blir utstøtt, ofte til og med av nær familie, og det å komme på rett kjøl igjen kan virke som en umulighet.

Så forresten et intervju med hen Eiternes (var det ikke det han het?), en av de virkelig intelligente nynazistene, nå for en uke eller to siden, og han hadde kommet ut av galskapen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg hadde også sett for meg et slags "monster" av en ung mann. Kald og beregnende, og helt i stand til å ta konsekvensen av sine handlinger.

Faller man utenom og havner i nynazistmiljøet er det eller ingen veier ut av galskapen. Man blir utstøtt, ofte til og med av nær familie, og det å komme på rett kjøl igjen kan virke som en umulighet.

Så forresten et intervju med hen Eiternes (var det ikke det han het?), en av de virkelig intelligente nynazistene, nå for en uke eller to siden, og han hadde kommet ut av galskapen.

Heldigvis er ikke Eiternes noe enestående eksempel. Tvert imot er han snarere regelen.

De fleste såkalte nynazister er ressursvak ungdom på drift, hvor det er tifeldighetens spill som styrer hvilket miljø de havner i. Få av dem er mer ideologisk forankrede nazister enn katta til naboen..

Når de så blir tørre bak øra og/eller får litt hjelp fra fagkyndige dropper de fleste ut.

Den egentlige nynazisme i Norge begrenser seg til en håndfull hel og halvgamlinger av type Tore Tvedt, Erik Blucher osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er ikke Eiternes noe enestående eksempel. Tvert imot er han snarere regelen.

De fleste såkalte nynazister er ressursvak ungdom på drift, hvor det er tifeldighetens spill som styrer hvilket miljø de havner i. Få av dem er mer ideologisk forankrede nazister enn katta til naboen..

Når de så blir tørre bak øra og/eller får litt hjelp fra fagkyndige dropper de fleste ut.

Den egentlige nynazisme i Norge begrenser seg til en håndfull hel og halvgamlinger av type Tore Tvedt, Erik Blucher osv.

Men Eiternes var da en av lederne, og jeg husker jeg så intervju med han når han var i miljøet. Makan til veltalenhet må man til Carl I Hagen for å se.

Vil vel heller si at han var unntaket. Intelligente nynazister er det ikke mange av.

De virkelige nynazistene må man nok til den eldre garde for å finne, ja. Det er uansett ikke mange av disse i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Eiternes var da en av lederne, og jeg husker jeg så intervju med han når han var i miljøet. Makan til veltalenhet må man til Carl I Hagen for å se.

Vil vel heller si at han var unntaket. Intelligente nynazister er det ikke mange av.

De virkelige nynazistene må man nok til den eldre garde for å finne, ja. Det er uansett ikke mange av disse i landet.

Ja, IQ-messig virker han mer enn bra utrustet. Det gjorde forøvrig også den nåværende SV'eren som i sin tid sprengte Nor-moskee i Oslo (husker ikke navnet).

Dum virket heller ikke den rabiate Jan Holth som gjorde seg bemerket som frontfigur i samband med bråket i Brummundal for endel år siden.

Han har også forlengst "lagt opp".

Hva jeg mente med at Eiternes ikke er noe unntak, er at det er flere som når de blir tørre bak øra, innser galskapen i det de holder på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...