Gå til innhold

2 tenåringer i forhold til 1?!?!?


Gjest moonalisa

Anbefalte innlegg

Gjest moonalisa

Har lyst på et barn til, men er bekymret for at vi foreldre vil få problemer økonomisk/vil måtte jobbe hele tiden, når barna da blir litt større (vi har lave og ustabile innekter dessverre).

Erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uansett hvor (u)stabilt dere har det nå, kan alt være snudd på hodet om 12 år.

Babyer koster lite, barnepass (f.eks. barnehage) koster mye. Tenk først på hva dere må gjøre av omprioriteringer når permisjonstiden er over, mht. økonomi, hverdagsstress osv.

Tenåringstiden koster selvsagt mye penger, men da er de også voksne nok til å ta en jobb selv, de er bare glade til om foreldrene holder seg lenge på jobben, osv. Uansett er nok ikke to barn dobbelt så dyrt som ett når man ser det over noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest moonalisa

Uansett hvor (u)stabilt dere har det nå, kan alt være snudd på hodet om 12 år.

Babyer koster lite, barnepass (f.eks. barnehage) koster mye. Tenk først på hva dere må gjøre av omprioriteringer når permisjonstiden er over, mht. økonomi, hverdagsstress osv.

Tenåringstiden koster selvsagt mye penger, men da er de også voksne nok til å ta en jobb selv, de er bare glade til om foreldrene holder seg lenge på jobben, osv. Uansett er nok ikke to barn dobbelt så dyrt som ett når man ser det over noen år.

Men... hihi, bør jeg (vi) ikke være ekstremt tilgjengelige når barna er i denne alderen, og kunne ha mye tid å gi dem, - jeg bekymrer meg kanskje litt mye for alt som kan gå skeis for dem her i storbyen...(selv vokste jeg opp i et mindre og "tryggere" miljø), er litt usikker her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men... hihi, bør jeg (vi) ikke være ekstremt tilgjengelige når barna er i denne alderen, og kunne ha mye tid å gi dem, - jeg bekymrer meg kanskje litt mye for alt som kan gå skeis for dem her i storbyen...(selv vokste jeg opp i et mindre og "tryggere" miljø), er litt usikker her!

Jo, det er nok gunstig å være alminnelig tilgjengelig, altså at man ikke jobber dag og natt. Men tenåringer har jo også lange skoledager, så en alminnelig travel jobb tror jeg ikke de vil oppleve som utilgjengelighet. Det kan også være hyggeligere å være to som er alene hjemme mellom skolenlutt og foreldrenes hjemkomst enn bare én ;-)

De er nok også ganske orientert mot at man gir dem materiell velferd, ikke bare tid. Tiden tilbringer de nok helst med sine jevnaldrende.

Dessuten dempes ofte "kontrollpresset" fra foreldrene på tenåringene når det er fler av dem. Så jeg synes ikke økonomiske grublerier om såpass fjern framtid skal blokkere for at dere skal utvide familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er nok gunstig å være alminnelig tilgjengelig, altså at man ikke jobber dag og natt. Men tenåringer har jo også lange skoledager, så en alminnelig travel jobb tror jeg ikke de vil oppleve som utilgjengelighet. Det kan også være hyggeligere å være to som er alene hjemme mellom skolenlutt og foreldrenes hjemkomst enn bare én ;-)

De er nok også ganske orientert mot at man gir dem materiell velferd, ikke bare tid. Tiden tilbringer de nok helst med sine jevnaldrende.

Dessuten dempes ofte "kontrollpresset" fra foreldrene på tenåringene når det er fler av dem. Så jeg synes ikke økonomiske grublerier om såpass fjern framtid skal blokkere for at dere skal utvide familien.

"skolenlutt"? Jeg mente "skoleslutt"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet om flere tenåringer som jobber litt selv om foreldrene har god økonomi. De går med reklame, aviser og annet små-arbeid. Slik tjener de til det forldrene ikke vil gi dem ;-)

Synes ikke du skal tenke så langt inn i fremtiden. Den er det ingen som vet noe om ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...