Gå til innhold

18 år og alkoholiker... (langt)


ArabianStar

Anbefalte innlegg

Jeg har en kompis som drikker så aldeles for mye. Jeg har for lengst sett det, han har et alkoholproblem, og han er bare 18 år gammel!!!

Han VET det sjøl, men han har ikke krefter til å gjøre noe med det...

Hver eneste helg sier han til meg, "Du må hjelpe meg! Jeg greier det ikke alene... Vær så snill..." Og hver eneste helg blir vi enige, neste helg er vi edru sammen. Da finner vi på noe annet, drar bort en plass eller hva som helst. Så ringer jeg han på fredagen da, og da har han drukket halve dagen og vært full i mange timer.... Så treffes vi igjen litt senere, han ber meg om hjelp til å kutte ut, vi blir enige å være edru neste helg. Og sånn fortsetter det. Helg etter helg etter helg...

Kompisen min trygler meg om hjelp, han ber på sine knær. Jeg prøver... Jeg gjør ALT for å holde han edru. Men han tar jo ikke i mot hjelp!!! De andre kompisene og festingen er mye viktigere... Siste trekket var da dama hans ba han velge, -alkoholen eller henne! Han valgte alkoholen...

Jeg VET han kan holde seg edru. Vi har vært ute sammen før, og han har ikke drukket. Det som mangler er viljestyrken, viljen til å stå i mot når de andre skal ut å feste.

Jeg huske så godt engang han sa til meg, "Lene, nå skal ikke jeg ha mer alkohol! Ikke la meg drikke mer nå, ok?" Senere på kvelden nektet jeg han en drink, og hva skjer?? Joda, han ble forbanna på meg. Historien endte med at jeg gikk derfra halveis i tårer, og vi snakka ikke på hele kvelden.

Så hva gjør jeg da??? Ingenting nytter jo... Det er som å kjøre med håndbrekket på. Jeg PRØVER å hjelpe han, men han tar ikke i mot, ikke for enhver pris. Jeg er på kanten å gi opp, uansett hvor lite jeg vil! Alt blir jo bare krangel uansett...

Noen råd??? En eller annen, hvem som helst....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv forum for rusmisbruk, de vet nok mer der.

Be drikke-vennene hans ta det litt roligere rundt ham, fortell dem problemet og ¨håp at de forstår... Kanskje de en helg kan utelukke ham fra festen og så kan du være med ham? Eller kanskje de kan be ham roe seg..Han hører gjerne på dem hvis de er så viktig for ham..Kanskje det ikke bare er alkoholen, men feststemningen rundt ham som gjør ham til "alkoholiker"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...