Gå til innhold

Dr Online !!!


roger

Anbefalte innlegg

Som det sikkert er registrert er det en del frustrasjon her på forumet igjen. Dette skyldes overveiende sannsynlig den samme personen som tidligere er utestengt fra dette forumet, men nå er tilbake igjen. Han har fra tid til annen endret nicket sitt, men sannsynligheten er stor for at den samme personen står bak.

Jeg blir selv mer passiv når det foregår såpass mye uinteressant skriveri. Og mange gir uttrykk for sin misnøye med at slike debatanter er såpass overaktive her på forumet.

Jeg forsøker selv konsekvent å ikke besvare noen av denne personens innlegg eller replikker.

Så min oppfordring til Dr Online er å vurdere en ny velfortjent pause for denne personen på dette forumet.

På forhånd takk for din vurdering av denne problematikken !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Det er beklagelig at denne "roger" fremkaster påstander og mistanker om "Obs" som han selvagt ikke ha dekning for.

Ikke rart det blir surt når enkelte driver den slags skitkasting om andre her på DOL bare fordi de "ikke er som oss" = søkere/adoptanter.

Jeg mistenker at noen fra Adopsonsforum og Verdens Barn står bak denne hetskampanjen mot Obs, fordi de bruker DOL til sin markedføring for å skaffe sg kunder som hver er verdt ca. 100.000 kroner for AF og VB.

Jeg tviler på om DOL skal oppfattes som et redskap for de her i landet, som lever særdeles godt av at noen sliter alvorlig med sin barnløshet, lokkes til ukritisk til gi seg i kast med adopsjon av utenlandsfødte barn og/eller lever godt av at forsvarsløse og langt på vei rettsløse barn blir skilt fra sine foreldre.

I Norge er det ca. 55.000 voksne adopterte, 60.000 fødeforeldre, 65.000 adoptivforeldre og nærmere 200.000 hel-, halv- og adoptivsøsken til adopterte.

Med andre ord ca. 400.000 adopterte og disses nærstående.

DOL kan sikkert være til stor verdi for mange av disse, om DOL ikke reserverer temaet Adopsjon bare for en håndfull søkere og de som lever av å fremskaffe barn til disse mot betaling.

Det er påfallende mangel på adoptivforeldre til adoptivbarn over 3 år her, adopterte over 10 år har, adoptertes søsken og opprinnelige foreldre.

Obs ønsker å skape rom for disse her på DOL som i dag må føle seg direkte uvelkomne og uvel ved se hva anonyme søkere/adoptanter er i stand til å bedrive her på DOL.

Kansje siden bør hete "adopsjonssøkeren" og bli presentert som en side for de som vil ha seg et utenlandsfødt barn som adoptivbarn?

I alle fall så arbeider noe få her intens for å det skal være slik, og denne "roger" er åpenbart blant disse.

Det er internasjonalt anerkjent i alle vitenskaplige miljøer at undersøkelser om adopsjon, IKKE foretas blant søkere, men blant erfarne adoptivforeldre og eldre/voksne adopterte for å finne ut hvordan en adopsjon virke på disse og hvilke konsekvenser en adopsjon normalt medfører på godt og vondt.

Det er et internasjonalt mål at søkere etter barn for adopsjon og formidlerne OVERHODET ikke skal ha noen innflydelse på om barn skal utsettes for adopsjon og hvordan adopsjonen skal skal skje.

Om noen søkere her ikke forstår hvorfor dette målet, så regner Obs med at det blir forstått fra DOL's side.

Det er ganske nedverdigende for voksne adopterte å bli sett ned på fra søkere som både er yngre og totalt uten adopsjonserfaring, men vært er å bli møtt på en udannet, uhøflig og sjikanøs måte ved å misbruke DOL's anonymitet til det jeg vil påstå er skammelig fremferd over for medborgere og medmennesker her på DOL.

Personlig synes jeg en god del har avslørt hvordan de vil oppføre seg overfor sine kommende adopterte barn; hvilket jeg finner bekymringsfullt.

Dette er et bidrag til en bedre , bredere og dypere adopsjonskultur som erstanting for den endimensjonale, smale, kortsiktige og meget overlfadiske adopsjonskultur noe få her vil skal råde.

Ingen av "angriperne" mot Obs er eldere adopterte, erfarne adoptivforeldre, opprinnelige foreldre eller søsken til adoptere.

DOL kan velge. Ensidig støtte til søkerne eller være lojale overfor adopterte, erfarne adoptivforeldre, opprinnelige og søsken av adopterte.

Roger og andre søkere vil ha den overnevnte gruppe vekk fra DOL, så får det bli opp til DOL å gjøre en slik avgjørelse.

Jeg har gått inn aktivt her på DOL fordi jeg har stolt på DOL's regelverk og erklærte verdigrunnlag og prinsipper.

Kjære deg, obs. Uten å være verken adoptert, adoptant eller adopsjonssøkende... så tror jeg din bedrevitertrang, paranoia og hang til konspirasjonsteorier er noe du burde lufte et annet sted enn på adopsjonsforumet. Ta deg sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Anker, lege

Forum om adopsjon er ment å være en møteplass for personer som ønsker å adoptere og ikke en generell diskusjonsgruppe for eller imot adopsjon.

Obs er derfor nå utestengt fra Forum.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forum om adopsjon er ment å være en møteplass for personer som ønsker å adoptere og ikke en generell diskusjonsgruppe for eller imot adopsjon.

Obs er derfor nå utestengt fra Forum.

Vennlig hilsen

Godt å høre det ja, og takk for at dere endelig grep inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...