Gå til innhold

Den vanskelige natterytmen


nenne

Anbefalte innlegg

Hei -

nå trenger jeg noen gode råd. Jeg har ei tulle på 2 mndr. som jeg fullammer. Hittil har hun vært regelmessig som en klokke og vil ha mat ca. hver 3. time. De siste ukene har hun imidlertid vært mye våken på natten - det romsteres og gryntes og presses og sutres omtrent sammenhengende(føles sånn for meg, iallefall) fra klokken 0400. Plutselig er jeg blitt veldig usikker ; hvordan vet jeg forskjell på når hun er sulten og når jeg bare kan la henne ligge og romstere for seg selv? De gangene jeg klarer å la henne ligge, sovner hun tilslutt igjen. Jeg har ofte ammet selv om det har vært mindre enn 3 timer siden forrige gang, men det tror jeg bare gjør vondt verre idet hun da tar mindre fordi hun ikke er ordentlig sulten, og så går det bare en time eller to og så har hun lyst på mat igjen. Jeg ønsker jo ikke å nekte tulla mat hvis hun er sulten, men samtidig vil jeg gjerne sove mest mulig selv om hun er våken!

Noen råd? Hun tar smokk når det passer sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei -

nå trenger jeg noen gode råd. Jeg har ei tulle på 2 mndr. som jeg fullammer. Hittil har hun vært regelmessig som en klokke og vil ha mat ca. hver 3. time. De siste ukene har hun imidlertid vært mye våken på natten - det romsteres og gryntes og presses og sutres omtrent sammenhengende(føles sånn for meg, iallefall) fra klokken 0400. Plutselig er jeg blitt veldig usikker ; hvordan vet jeg forskjell på når hun er sulten og når jeg bare kan la henne ligge og romstere for seg selv? De gangene jeg klarer å la henne ligge, sovner hun tilslutt igjen. Jeg har ofte ammet selv om det har vært mindre enn 3 timer siden forrige gang, men det tror jeg bare gjør vondt verre idet hun da tar mindre fordi hun ikke er ordentlig sulten, og så går det bare en time eller to og så har hun lyst på mat igjen. Jeg ønsker jo ikke å nekte tulla mat hvis hun er sulten, men samtidig vil jeg gjerne sove mest mulig selv om hun er våken!

Noen råd? Hun tar smokk når det passer sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære nenne. Om hun går fint opp i vekt så kan du trygt vente med å ta henne opp til hun sier mer høylytt fra. Det er helt normalt at de lager lyder når de sover. Barn sover veldig lett i perioder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære nenne. Om hun går fint opp i vekt så kan du trygt vente med å ta henne opp til hun sier mer høylytt fra. Det er helt normalt at de lager lyder når de sover. Barn sover veldig lett i perioder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...