Gå til innhold

amming og trening


Gjest ga

Anbefalte innlegg

Hei!

Dette er kanskje et dumt spørsmål, men jeg håper noen kan svare.

Kan melkeproduksjonen gå ned ved hard fysisk aktivitet? Før jeg ble gravid, jogget jeg ofte ca 10 km i ganske raskt tempo. Kan melkeproduksjonen gå ned om jeg begynner å trene slik igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Dette er kanskje et dumt spørsmål, men jeg håper noen kan svare.

Kan melkeproduksjonen gå ned ved hard fysisk aktivitet? Før jeg ble gravid, jogget jeg ofte ca 10 km i ganske raskt tempo. Kan melkeproduksjonen gå ned om jeg begynner å trene slik igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om hard trening har noe å si på melkeproduksjonen. Deromot har jeg har lest et sted at hvis man trener hardt og skal amme like etterpå kan det være at barnet ikke vil ha pupp pga. at melkesyren går over i morsmelken. Man skal visst la det gå 1 time etter trening før man ammer. Vet ikke om dette er riktig, men kanskje du får svar fra fagpersonellet på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om hard trening har noe å si på melkeproduksjonen. Deromot har jeg har lest et sted at hvis man trener hardt og skal amme like etterpå kan det være at barnet ikke vil ha pupp pga. at melkesyren går over i morsmelken. Man skal visst la det gå 1 time etter trening før man ammer. Vet ikke om dette er riktig, men kanskje du får svar fra fagpersonellet på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære ga.

det finnes en studie som beskriver at melkemengden gikk ned ved hard jogging. De mener at årsaken var risting og gnisninger mot brystene. De mener at dette kan avverges ved å bruke en stram bh. En annen ting er at de fleste vil antagelig ikke finne det behagelig å jogge med melkefylt bryst og derfor så blir det mindre aktivitet en før. Jeg foreslåt at du prøver deg frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære ga.

det finnes en studie som beskriver at melkemengden gikk ned ved hard jogging. De mener at årsaken var risting og gnisninger mot brystene. De mener at dette kan avverges ved å bruke en stram bh. En annen ting er at de fleste vil antagelig ikke finne det behagelig å jogge med melkefylt bryst og derfor så blir det mindre aktivitet en før. Jeg foreslåt at du prøver deg frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...