Gå til innhold

Blir det for dumt å ta det opp med legen?


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror ingen har merket noe.

Anonymkode: a9da2...31e

Bare meg selv da. Men jeg har kuttet dating i tillegg. Og dermed slipper jeg en del nerver og det gjør meg mye mer avslappet og mye mindre nervøs  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er ikke noe å nøle med å oppsøke lege for! Da jeg i sin tid oppsøkte lege for angst, var det til slutt fortvilelse over panikkanfall på panikkanfall/generell angst som totalt ødela for utdanning som drev meg til bare å gå på legekontoret og si at jeg måtte ha hjelp på flekken. Helsesekretæren tok meg inn på behandlingsrommet og forsto at dette måtte jeg ha hjelp til av fastlegen raskt. Han hadde faktisk tid til å prate litt med meg, ga meg noe beroligende for å komme igjennom helga og presset meg inn til en skikkelig time allerde kommende mandag. Allerede da ordnet han henvisning til DPS, hvor jeg relativt raskt kom til en psykiater og fikk behandling både med medisiner og psykoterapi.

Jeg har god erfaring me psykomotorisk fysioterapi i forhold tl dette med kroppsbevissthet. Kan anbefales i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, FjellOgDalar skrev:

Dette er ikke noe å nøle med å oppsøke lege for! Da jeg i sin tid oppsøkte lege for angst, var det til slutt fortvilelse over panikkanfall på panikkanfall/generell angst som totalt ødela for utdanning som drev meg til bare å gå på legekontoret og si at jeg måtte ha hjelp på flekken. Helsesekretæren tok meg inn på behandlingsrommet og forsto at dette måtte jeg ha hjelp til av fastlegen raskt. Han hadde faktisk tid til å prate litt med meg, ga meg noe beroligende for å komme igjennom helga og presset meg inn til en skikkelig time allerde kommende mandag. Allerede da ordnet han henvisning til DPS, hvor jeg relativt raskt kom til en psykiater og fikk behandling både med medisiner og psykoterapi.

Jeg har god erfaring me psykomotorisk fysioterapi i forhold tl dette med kroppsbevissthet. Kan anbefales i alle fall :)

Jeg tror at jeg må gå. Jeg tenker iblant at jeg bare burde presse meg til å søke ny jobb og at dette må være latskap fra min side. Men er det latskap å være plaget av angst / få bilder i hodet når man stresser av hva man tenker? . I går hadde jeg en dårlig dag igjen. Hadde hatt en uke hvor jeg var okey bra og så ramlet jeg igjen i går tilbake i angsten. 

Er dette noe som skal være lett å ta seg sammen fra? Jeg forsøker men ramler tilbake i angsten. 

Jeg tror at jeg bare kommer til å gå på timen for dette går jo utover min inntekt og liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg tror at jeg må gå. Jeg tenker iblant at jeg bare burde presse meg til å søke ny jobb og at dette må være latskap fra min side. Men er det latskap å være plaget av angst / få bilder i hodet når man stresser av hva man tenker? . I går hadde jeg en dårlig dag igjen. Hadde hatt en uke hvor jeg var okey bra og så ramlet jeg igjen i går tilbake i angsten. 

Er dette noe som skal være lett å ta seg sammen fra? Jeg forsøker men ramler tilbake i angsten. 

Jeg tror at jeg bare kommer til å gå på timen for dette går jo utover min inntekt og liv. 

Gjør det. Ikke pynt på noe når du snakker med legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, påskelilje skrev:

Gjør det. Ikke pynt på noe når du snakker med legen.

Ja i går var det rett og slett plagsomt å være tilbake i angsten. Jeg fikk angsten tilbake på fullt i det jeg jobbet på jobben. Og det var ikke greit for meg i det hele tatt. Jeg merker at det skjer mest når jeg er stresset. Er bedre i dag men uansett : jeg er lei av å tape på å ha det sånn hele tiden. Jeg er lei av å spille skuespill. Jeg går til legen og sier at jeg føler jeg taper på å ha det sånn. Og at jeg forsøker å skjerpe meg og legge angsten og tankekjør bort men da kommer tankene automatisk og jeg blir lamslått av bildene osv. Det er irriterende at tanker som jeg ønsker å ha bort bare surrer seg på meg automatisk. 

Jeg er en positiv glad person. Men hvis noen er negative rundt meg så blir jeg påvirket ekstremt av det også  Så derfor er det også kjipt ... Jeg er sårbar tydeligvis. Hadde en kollega som var sur i humøret i går og det gjorde meg verre igjen... på innsiden altså. 

Ja jeg kommer til å ta det opp med han denne uken. Så får jeg se hva han sier. Jeg sier til legen at jeg har fått råd om å ta det opp med lege, av noen jeg har åpnet og fortalt det til. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...