Gå til innhold

Flate ta!


BMS!

Anbefalte innlegg

Etter TO timers skriving og jeg var veldig på gli, har jeg tydligvis klart og slette alt sammen. Hvordan? Ikke spør meg, for da hadde jeg jo selvsagt ikke gjort det.

For de som ikke har fått det med seg, snakker jeg om min helt nye hjemmeside, og jeg var netopp ferdig med innledningen. Søren heller. Sikkert ikke førstegangen i mitt nye prosjekt, men uansett like irriterende. Noen som har noen ide' om hva en stakkars liten kloms kan ha gjort galt?

Nedstemt og lettere irritert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har du funnet det tilbake, hvis det er det du la ut istad som har blitt borte så har jeg hentet ned hjemmesiden din og kan sende deg en kopi av innholdet.

[email protected]

Åhhhhh, du er grei. Hvordan klarte du det?

Sender mail med en gang.

Klem fra superklomsen med stigende humør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..å skrive alt du vil ha av tekst på hjemmesiden din i f.eks. notepad og lagre på harddisken før du legger det ut. På den måten slipper du å miste noe du har jobbet mye med.

Ellers er du ikke den første til oppleve akkurat det der...;-)

Her kommer endel andre tanker i fht. hjemmesideprosjektet ditt:

Først av alt syns jeg det er moro at du har lyst til å lage hjemmeside med fokus på Korea - klart det trengs!!!

Ser at du har laget et utkast på doktor online. Hvis du etterhvert ønsker å ha endel stoff på siden din, villejeg heller foreslå et eget hjemmesideområde f.eks. på området der dere har internettabonnementet (online, tiscali etc.). Ellers kan gratis hjemmesideplass med inntil 30 mb fås hos home.no, yahoo eller msn.

Maler, tja, vet ikke helt hva du tenker på da, innholdet eller designen? Hvis du tenker på innholdet, er det jo greit å ha klart for seg hva en selv ønsker med hjemmesiden, hvilken målgruppe en vil nå og så utforme innholdet deretter.

På sida mi http://home.online.no/~tk-solhe/index.htm har jeg delt opp sidene etter spesifikt innhold; adopsjon, familie, dikt, katter, div. andre hobbier osv.

Hvis det er designen du tenker på, så finnes det jo et utall av muligheter - og derfor vanskelig å gi noe konkret råd. Lenker til sider med nydelig design, finner du f.eks. nederst på alle mine sider. Men thaimor har muligens fler aktuelle lenker på det?

Lykke til og Oppmuntringsklemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sofie32

Åhhhhh, du er grei. Hvordan klarte du det?

Sender mail med en gang.

Klem fra superklomsen med stigende humør

ikke så vanskelig. Jeg hadde hjemmesiden din i et eget vindu i nettleseren min, så da var det bare å kopiere teksten!

Sender deg den så fort jeg får mailadressen din.

Har vært der selv...mange ganger.... veldig kjedelig.

Og, desverre, jeg lærer ikke heller for det gjentar seg til stadighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ikke så vanskelig. Jeg hadde hjemmesiden din i et eget vindu i nettleseren min, så da var det bare å kopiere teksten!

Sender deg den så fort jeg får mailadressen din.

Har vært der selv...mange ganger.... veldig kjedelig.

Og, desverre, jeg lærer ikke heller for det gjentar seg til stadighet!

Mail er sent!

Håper den kom frem.

Om ikke er mailadressen min

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..å skrive alt du vil ha av tekst på hjemmesiden din i f.eks. notepad og lagre på harddisken før du legger det ut. På den måten slipper du å miste noe du har jobbet mye med.

Ellers er du ikke den første til oppleve akkurat det der...;-)

Her kommer endel andre tanker i fht. hjemmesideprosjektet ditt:

Først av alt syns jeg det er moro at du har lyst til å lage hjemmeside med fokus på Korea - klart det trengs!!!

Ser at du har laget et utkast på doktor online. Hvis du etterhvert ønsker å ha endel stoff på siden din, villejeg heller foreslå et eget hjemmesideområde f.eks. på området der dere har internettabonnementet (online, tiscali etc.). Ellers kan gratis hjemmesideplass med inntil 30 mb fås hos home.no, yahoo eller msn.

Maler, tja, vet ikke helt hva du tenker på da, innholdet eller designen? Hvis du tenker på innholdet, er det jo greit å ha klart for seg hva en selv ønsker med hjemmesiden, hvilken målgruppe en vil nå og så utforme innholdet deretter.

På sida mi http://home.online.no/~tk-solhe/index.htm har jeg delt opp sidene etter spesifikt innhold; adopsjon, familie, dikt, katter, div. andre hobbier osv.

Hvis det er designen du tenker på, så finnes det jo et utall av muligheter - og derfor vanskelig å gi noe konkret råd. Lenker til sider med nydelig design, finner du f.eks. nederst på alle mine sider. Men thaimor har muligens fler aktuelle lenker på det?

Lykke til og Oppmuntringsklemmer fra

Hei, Mamta!

Takket være sofie 32, kom det tapte kludreriene på plass igjen.

Jeg tror jeg skal prøve og lage hjemmeside på online i stedet, jeg var på online.no i sted, før jeg begynte her (der har jeg nemlig begynt en gang før), men nå klarte jeg ikke og huske hvordan jeg startet, så derfor blir det her.

Kan nok hende jeg tar en OleBrum "ja takk, begge deler"

Nå skal jeg inn og titte på sidene dine igjen, og "snappe opp" noen tips. Før har jeg mest lest på selve innholdet.

Håper "gløden" min nå, ang. hjemmeside holder seg, så jeg lærer litt om data, og ikke gir meg med den første motbakken.

PS. Er det vannsklig og lære HTML og må jeg kunne det for og lage en fin side?

Tusen takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også lage hjemmeside. Hvor er det du finner fram til sider hvor du kan få tips?

Heisann!

Nå er jeg den siste jeg tror jeg ville spurt om noe sånt.

Vi får bare vente på gode tips, selv har jeg tenkt og sette meg og søke litt.

Jeg gikk bare inn på "min side", og trykket på linken for og lage hjemmeside.

Blir ikke så spenende her, med mitt kunskapsnivå, men nå er i alle fall teksten på plass igjen. Moro:))))

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å lagre ofte er en smart ting... ;-)

Ingen trøst nå, kanskje, men heretter vil du kanskje huske å lagre litt oftere?

Skal prøve og lære av dette.

Neste gang er jeg nok ikke så heldig og få det tilbake igjen nei;-)

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Heisann!

Nå er jeg den siste jeg tror jeg ville spurt om noe sånt.

Vi får bare vente på gode tips, selv har jeg tenkt og sette meg og søke litt.

Jeg gikk bare inn på "min side", og trykket på linken for og lage hjemmeside.

Blir ikke så spenende her, med mitt kunskapsnivå, men nå er i alle fall teksten på plass igjen. Moro:))))

Vennlig hilsen

Uff! Jeg føler meg så dum, jeg vil lage en fin hjemmeside a la Mamta og de andre her inne som har vist fram hjemmesidene sine.

Neida, jeg skyter ikke langt over mål (-: *kremt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..å skrive alt du vil ha av tekst på hjemmesiden din i f.eks. notepad og lagre på harddisken før du legger det ut. På den måten slipper du å miste noe du har jobbet mye med.

Ellers er du ikke den første til oppleve akkurat det der...;-)

Her kommer endel andre tanker i fht. hjemmesideprosjektet ditt:

Først av alt syns jeg det er moro at du har lyst til å lage hjemmeside med fokus på Korea - klart det trengs!!!

Ser at du har laget et utkast på doktor online. Hvis du etterhvert ønsker å ha endel stoff på siden din, villejeg heller foreslå et eget hjemmesideområde f.eks. på området der dere har internettabonnementet (online, tiscali etc.). Ellers kan gratis hjemmesideplass med inntil 30 mb fås hos home.no, yahoo eller msn.

Maler, tja, vet ikke helt hva du tenker på da, innholdet eller designen? Hvis du tenker på innholdet, er det jo greit å ha klart for seg hva en selv ønsker med hjemmesiden, hvilken målgruppe en vil nå og så utforme innholdet deretter.

På sida mi http://home.online.no/~tk-solhe/index.htm har jeg delt opp sidene etter spesifikt innhold; adopsjon, familie, dikt, katter, div. andre hobbier osv.

Hvis det er designen du tenker på, så finnes det jo et utall av muligheter - og derfor vanskelig å gi noe konkret råd. Lenker til sider med nydelig design, finner du f.eks. nederst på alle mine sider. Men thaimor har muligens fler aktuelle lenker på det?

Lykke til og Oppmuntringsklemmer fra

Hvordan deler du opp siden?

Det jeg mener er at jeg ikke en gang vet hvordan jeg lager ett bilde/setning til og føre til en ny side.

Og få til det hadde jeg syns vært litt stilig:o)

Klem og takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff! Jeg føler meg så dum, jeg vil lage en fin hjemmeside a la Mamta og de andre her inne som har vist fram hjemmesidene sine.

Neida, jeg skyter ikke langt over mål (-: *kremt*

Det vil jeg også, men jeg tror neppe jeg kommer til og få det til.

Men jeg får gjøre ett forsøk:o)

Jeg kommer nok i alle fall til og sitte på datan hele kvelden.

Ble litt gira av tanken jeg, på og begynne på ett sikkert livslangt proskjekt. Men noe skal man tross alt gjøre, i disse ventetider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Mamta!

Takket være sofie 32, kom det tapte kludreriene på plass igjen.

Jeg tror jeg skal prøve og lage hjemmeside på online i stedet, jeg var på online.no i sted, før jeg begynte her (der har jeg nemlig begynt en gang før), men nå klarte jeg ikke og huske hvordan jeg startet, så derfor blir det her.

Kan nok hende jeg tar en OleBrum "ja takk, begge deler"

Nå skal jeg inn og titte på sidene dine igjen, og "snappe opp" noen tips. Før har jeg mest lest på selve innholdet.

Håper "gløden" min nå, ang. hjemmeside holder seg, så jeg lærer litt om data, og ikke gir meg med den første motbakken.

PS. Er det vannsklig og lære HTML og må jeg kunne det for og lage en fin side?

Tusen takk for svar

Lurt tips fra Mamta å lagre all teksten din i Notepad (finnes i Windows-katalogen på pc'n din, og under accessories/tilbehør på Startmenyen).

Evt. skrive alt i Word eller et annet tekstbehandlingsprogram, lagre der, og så merke all teksten og kopiere og lime etterpå. (Det blir omtrent det samme som Notepad-metoden da).

Hvis du er i et program der du ikke finner ikoner eller menyvalg for "copy & paste", så kan du jo notere et par hurtigtaster for det (som funker i ALLE programmer i Windows, i alle fall alle jeg har vært borte i...):

Copy = ctrl+c (Med fare for å bruke for små teskjeer: hold ctrl-tasten nede mens du trykker c)

Paste = ctrl+v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan deler du opp siden?

Det jeg mener er at jeg ikke en gang vet hvordan jeg lager ett bilde/setning til og føre til en ny side.

Og få til det hadde jeg syns vært litt stilig:o)

Klem og takk for hjelpen

Begynner nå og lage en på online:) Mye lurere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt tips fra Mamta å lagre all teksten din i Notepad (finnes i Windows-katalogen på pc'n din, og under accessories/tilbehør på Startmenyen).

Evt. skrive alt i Word eller et annet tekstbehandlingsprogram, lagre der, og så merke all teksten og kopiere og lime etterpå. (Det blir omtrent det samme som Notepad-metoden da).

Hvis du er i et program der du ikke finner ikoner eller menyvalg for "copy & paste", så kan du jo notere et par hurtigtaster for det (som funker i ALLE programmer i Windows, i alle fall alle jeg har vært borte i...):

Copy = ctrl+c (Med fare for å bruke for små teskjeer: hold ctrl-tasten nede mens du trykker c)

Paste = ctrl+v

Du er en engel! Og så skriver du norsk, så jeg nesten skjønner det, og ikke gresk.

Takker!

Oppglødd hilsen fra en som desverre må lufte hunden, før prsjektet fortsetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en engel! Og så skriver du norsk, så jeg nesten skjønner det, og ikke gresk.

Takker!

Oppglødd hilsen fra en som desverre må lufte hunden, før prsjektet fortsetter.

Skal vurdere å skrive på gresk neste gang! ;)

Eller - nå er det så lenge siden jeg har vært i Hellas og/eller snakket/skrevet noe på gresk, at jeg vel ikke husker særlig mye lenger...

Får nok forsøke å holde meg til norsken.

Men bra du forsto (i alle fall nesten!) hva jeg skrev da. Du får bare spørre igjen om det er noe jeg kanskje kan bidra med. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Mamta!

Takket være sofie 32, kom det tapte kludreriene på plass igjen.

Jeg tror jeg skal prøve og lage hjemmeside på online i stedet, jeg var på online.no i sted, før jeg begynte her (der har jeg nemlig begynt en gang før), men nå klarte jeg ikke og huske hvordan jeg startet, så derfor blir det her.

Kan nok hende jeg tar en OleBrum "ja takk, begge deler"

Nå skal jeg inn og titte på sidene dine igjen, og "snappe opp" noen tips. Før har jeg mest lest på selve innholdet.

Håper "gløden" min nå, ang. hjemmeside holder seg, så jeg lærer litt om data, og ikke gir meg med den første motbakken.

PS. Er det vannsklig og lære HTML og må jeg kunne det for og lage en fin side?

Tusen takk for svar

>Er det vannsklig og lære HTML og må jeg kunne det for og lage en fin side?

Hmm, når _jeg_ har lært meg bittebittelitt html, så er jeg sikker på at enhver annen klarer det!!

Man må så absolutt ikke kunne det for å lage ei fin og funksjonell hjemmeside. Hvis du nå er startet på online, så har de jo en generator der som skriver kodene for deg. Enkelt og greit (men jeg fikk aldri dreisen på den generatoren...).

Kanskje vi kan ta resten på mail, ettersom det er en smule utenom tema? Vil gjerne hjelpe deg igang (om jeg kan) til å lage ei side om adoposjon fra Korea, vet du.

Ellers finner du mange nyttige tips på linken Gemini gav deg. men skulle du trenge translatør-hjelp til stoffet, så kan du bare maile meg.

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...