Gå til innhold

Valgerds Kanal24


nolte

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 240
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Grip

    34

  • Sør

    22

  • nolte

    11

  • Goliath

    10

Mest aktive i denne tråden

brusa,

har du lest boken? Det er en klassiker. Og fremdeles aktuell.

Beste hilsen

Spørsmålet er om du har oppdatert kunnskapen din i det siste ? 8 år er lang tid innen media...

Det jeg er uenig med deg i er dine påstander:

kopierer fra dine innlegg:

" 1. Jeg tror nok at den gruppen med størst kjøpekraft og -vilje er mennesker som vil søke til K24. Det er iallfall det "ekspertene" mener. "

*

Hva mener du her ? Ut fra resten du har skrevet høres det ut som om du mener at Kanal24 vil treffe annonsørenes målgruppe bedre enn P4... hvorfor det ? Og hvilke eksperter sier det ?

"2. Ingen her har benektet at K24 vil trenge lyttere. Men å påstå at K4-navnet er noe sterkere varemerke enn K24, er i beste fall morsomt."

* Dette viser at du absolutt ikke har erfaring fra bransjen, og mangler innsikt.

Videre henviser du til lesestoff fra 1991 og 1995... og kommer med en masse hentydninger om at du er velutdannet og har god innsikt i saken...mens alle andre trenger sårt din informasjon.. Vel, dine uttalelser jeg har kopiert inn over sier det motsatte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grip,

etter å ha lest diverse innlegg her på DOL, og sett debattanter som Goliath, Sør, UiF, Grip, SDD etc. i sving, ville jeg ta det som en fornærmelse om jeg her fremsto som "normal" -- på en DOL-skala, altså.

Du virker litt opphengt i meg som person. Kanskje jeg burde ta det som en kompliment -- men jeg vet ikke om helt liker det.

Vennlig hilsen

Det er greit at du unnlater å svare på mitt spørsmål. Du har selvsagt ingen plikt til det.

Min smule interesse for Tristamento bunner i undring over alle de "rare dyr" som åpenbart finnes, både her på nettet og i det virkelige liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grip,

poenget er at det de fleste lyttere trolig ikke er seg bevisst hvilken kanal de lytter til.

Vennlig hilsen

Det er nettopp derfor en sender jingles med kanal-navnet til stadighet...noen har f.eks. som regel at kanal-navnet skal frem mellom hver 3-låt minimum..

Forresten så er det under utprøving et instrument som kan gi mer presise lyttertall, også på radio.

Du kan lese om det under radionytt.no, nyheter - radiometer skal testes i Norge.

Der kan du også finne mye annet nyttig lesestoff som kan komme til nytte dersom du er interessert i oppdatering og bedre innsikt i radiobransjen spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

ISJ er ingen medieviter. Dessverre uttaler han seg litt for hyppig om saker han ikke er faglig kompetent til å si noe relevant om.

Men han har utvilsomt kunnskaper om tv- og radioreklame. Og selvsagt er det slik at P4 har et enormt fortrinn... (Jeg vet ikke om noen som er uenig i det!)

Det betyr likevel ikke at K24 er dømt til å mislykkes -- selv om noen med litt spesielle følelser for VSH skulle ønske det. K24 vil få all den hjelp kanalen trenger. Derfor tror jeg kanalen blir en suksess.

Vennlig hilsen

Nå var det jo nettopp økonomien vedrørende TV og radioreklame vi snakket om, og da tror jeg ISJ er en vel så stor ekspert som de såkalte "medieviterne".

Det store spørsmålet er jo en blanding av hvor mange seere K24 vil klare å kapre fra P4 og NRK, og hva de ulike kjøperne av radioreklame vil satse på.

Som sagt - jeg tror ingen av dem vil gå konkurs i konsesjonsperioden, men jeg tror de begge vil måtte stramme inn livreima. Så er det videre et spørsmål om hvem som har mest kapital i ryggen - og villigheten av å bruke den når det går som tyngst.

Det er et spill med mange usikre faktorer, og ingen sitter med fasiten - uansett hvor mye "faktakunnskap" de måtte påberope seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grip,

siden du har vist slik usedvanlig interesse for dette temaet, skal jeg ta meg tid til å besvare også dette spørsmålet.

Poenget er: radiolyttere, i motsetning til tv-seere, er "frekvenstrofaste" -- ikke trofaste mot en eller annen kanal.

Det er DERFOR P4 har gjort det kanalen kunne for å legge sin gamle, og K24s fremtidige, frekvens "død".

Det er ikke vanskeligere enn det.

Dokumentet du viser til, er kun interessant for å se hvordan K24 forsøker å markedsføre seg selv.

Og heldigvis for K24 er det få i næringslivet som vet å stille seg nødvendig kritisk til det tallmaterialet som her legges frem.

Men som et kuriosum var dette kanskje interessant?

Vennlig hilsen

Et godt råd - du hadde kommet mye lenger uten spydighetene dine.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det jo nettopp økonomien vedrørende TV og radioreklame vi snakket om, og da tror jeg ISJ er en vel så stor ekspert som de såkalte "medieviterne".

Det store spørsmålet er jo en blanding av hvor mange seere K24 vil klare å kapre fra P4 og NRK, og hva de ulike kjøperne av radioreklame vil satse på.

Som sagt - jeg tror ingen av dem vil gå konkurs i konsesjonsperioden, men jeg tror de begge vil måtte stramme inn livreima. Så er det videre et spørsmål om hvem som har mest kapital i ryggen - og villigheten av å bruke den når det går som tyngst.

Det er et spill med mange usikre faktorer, og ingen sitter med fasiten - uansett hvor mye "faktakunnskap" de måtte påberope seg.

Nyttesløst dessverre. Tristamento møtte motstand han/hun ikke beregnet og har stukket av...slik som økonom gjorde sist vi diskuterte temaet P4 (24) / Kanal 4...det er ikke lett å innrømme at man ikke er allviter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyttesløst dessverre. Tristamento møtte motstand han/hun ikke beregnet og har stukket av...slik som økonom gjorde sist vi diskuterte temaet P4 (24) / Kanal 4...det er ikke lett å innrømme at man ikke er allviter...

Det er ikke lett å innrømme for tristan nei.

Og da ser det ut til at det er vesentlig enklere for h*n å ty til spydigheter i stedet.

Noe h*n forøvrig er svært dyktig til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Nå var det jo nettopp økonomien vedrørende TV og radioreklame vi snakket om, og da tror jeg ISJ er en vel så stor ekspert som de såkalte "medieviterne".

Det store spørsmålet er jo en blanding av hvor mange seere K24 vil klare å kapre fra P4 og NRK, og hva de ulike kjøperne av radioreklame vil satse på.

Som sagt - jeg tror ingen av dem vil gå konkurs i konsesjonsperioden, men jeg tror de begge vil måtte stramme inn livreima. Så er det videre et spørsmål om hvem som har mest kapital i ryggen - og villigheten av å bruke den når det går som tyngst.

Det er et spill med mange usikre faktorer, og ingen sitter med fasiten - uansett hvor mye "faktakunnskap" de måtte påberope seg.

Goliath,

hva du måtte "tro", er sikkert interessant for deg og dine. Men din tro er i denne saken temmelig irrelevant.

Selv om du ikke har noen kunnskaper om (masse-)media, er du selvsagt berettiget til å ha din høyst private, og vil jeg si: noe spesielle, antagelse. Men jeg kan styre min interesse for hva du "tror".

Kom med fakta istedenfor, så kan vi muligvis begynne en faglig relevant debatt om P4 vs. K24.

Med vennlig hilsen

-- og ønske om et godt nytt år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Et godt råd - du hadde kommet mye lenger uten spydighetene dine.....

Goliath,

skal det tas fra en person som selv aldri kommer med en eneste spydighet?

(Det er trist at du opplever min omtanke for deg som uttrykk for spydighet. Men kanskje det er slik du uttrykker deg når du vil være spydig?)

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Det er greit at du unnlater å svare på mitt spørsmål. Du har selvsagt ingen plikt til det.

Min smule interesse for Tristamento bunner i undring over alle de "rare dyr" som åpenbart finnes, både her på nettet og i det virkelige liv.

Grip,

jeg tror nok det befinner seg mer "rart" forbundet med ditt liv enn med mitt.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg kan de dra et visst sted hele gjengen. P4 skulle i sin tid sørge for mangfold i eteren. Det har vi slett ikke fått. Vi har fått _flerfold_, men det er noe helt annet enn mangfold.

Jeg synes ikke P4 har vært annet enn en skvaldrekanal. Kun pjatt, pjatt, pjatt, musikk for dem mellom 30 og 40, mer pjatt, pjatt og pjatt, musikk for dem mellom 30 og 40, mer skvaldring, noen nyheter, mer skvaldre, skvaldre, pjatt, pjatt osv. osv. i det _uendelige_. Svært få interessante programmer, ingen livssynsprogrammer, overhodet ingen musikkprogrammer for dem med annen type musikkinteresse enn hitlistene og 60/70/80/90-talls musikk. Ikke noe for dem med interesse for klassisk musikk, folkemusikk, gammeldans, gamle slagere etc.

Tror ikke den nye kanalen blir det spøtt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Spørsmålet er om du har oppdatert kunnskapen din i det siste ? 8 år er lang tid innen media...

Det jeg er uenig med deg i er dine påstander:

kopierer fra dine innlegg:

" 1. Jeg tror nok at den gruppen med størst kjøpekraft og -vilje er mennesker som vil søke til K24. Det er iallfall det "ekspertene" mener. "

*

Hva mener du her ? Ut fra resten du har skrevet høres det ut som om du mener at Kanal24 vil treffe annonsørenes målgruppe bedre enn P4... hvorfor det ? Og hvilke eksperter sier det ?

"2. Ingen her har benektet at K24 vil trenge lyttere. Men å påstå at K4-navnet er noe sterkere varemerke enn K24, er i beste fall morsomt."

* Dette viser at du absolutt ikke har erfaring fra bransjen, og mangler innsikt.

Videre henviser du til lesestoff fra 1991 og 1995... og kommer med en masse hentydninger om at du er velutdannet og har god innsikt i saken...mens alle andre trenger sårt din informasjon.. Vel, dine uttalelser jeg har kopiert inn over sier det motsatte

brusa,

om du tror at Østbyes bok er "utdatert" får det stå som din helt private og høyst kuriøse påstand.

Du vil ikke finne en enste ekspert som ikke mener at K24 vil forsøke, og har gode muligheter til, å nå et kjøpesterkt og -villig publikum.

Av dine innlegg er det klart at du ikke har noen som helst formell kompetanse på dette området. Ev. mer eller mindre sporadisk arbeidspraksis i en eller annen radiostasjon kvalifiserer ikke.

Jeg har dessverre ikke spesialpedagogisk kompetanse -- ei heller tid til å forklare deg entvert begrep som burde være kjent for en med et visst nivå av utdannelse.

Den dagen du har tilegnet deg et minstemål av relevant fagkunnskap, skal jeg se om jeg ikke kan ta meg tid til å besvare flere av dine spørsmål.

Alle i Norge har rett på hhv. 9 eller 10 pr med grunnskole. Om du ikke har fullført grunnskolen, er det fristende å henvise deg til skolesjefen i din hjemkommune for opplæring på grunnskolens område og/eller ditt lokale PPT.

Lykke til!

Beste hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goliath,

hva du måtte "tro", er sikkert interessant for deg og dine. Men din tro er i denne saken temmelig irrelevant.

Selv om du ikke har noen kunnskaper om (masse-)media, er du selvsagt berettiget til å ha din høyst private, og vil jeg si: noe spesielle, antagelse. Men jeg kan styre min interesse for hva du "tror".

Kom med fakta istedenfor, så kan vi muligvis begynne en faglig relevant debatt om P4 vs. K24.

Med vennlig hilsen

-- og ønske om et godt nytt år!

Det er mulig du selv tror det er fakta du argumenterer med - når du yhenviser til andres meninger, som faktisk også kun er tro.

For fakta er hva man legger til grunn for antakelsene om fremtiden (tro).

Men jeg forstår at du ikke tålte mitt gode råd om at du ville kommet vesentlig bedre ut av det om du la av deg litt av spydigheten din.

Og det er og blir fremdeles ditt problem:-)

Godt nytt og bedre år til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goliath,

skal det tas fra en person som selv aldri kommer med en eneste spydighet?

(Det er trist at du opplever min omtanke for deg som uttrykk for spydighet. Men kanskje det er slik du uttrykker deg når du vil være spydig?)

Vennlig hilsen

Visst kan jeg være spydig.

Og det er også derfor jeg med en viss grad av "faglighet" kan uttale meg (er det ikke det du så ofte etterlyser?).

Men i motsetning til deg, så er jeg faktisk også godt likt av de fleste. For jeg vet bedre enn deg til hvem og når jeg bør være spydig.

Derfor dette gode råd!

Lykke til videre i det nye året:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Det er mulig du selv tror det er fakta du argumenterer med - når du yhenviser til andres meninger, som faktisk også kun er tro.

For fakta er hva man legger til grunn for antakelsene om fremtiden (tro).

Men jeg forstår at du ikke tålte mitt gode råd om at du ville kommet vesentlig bedre ut av det om du la av deg litt av spydigheten din.

Og det er og blir fremdeles ditt problem:-)

Godt nytt og bedre år til deg også!

Goliath,

forskjellen på dine og andres antagelser i denne saken er at dine IKKE er informert. Eller mener du at dine antagelser alltid er like vel funderte som en fagkyndig?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Visst kan jeg være spydig.

Og det er også derfor jeg med en viss grad av "faglighet" kan uttale meg (er det ikke det du så ofte etterlyser?).

Men i motsetning til deg, så er jeg faktisk også godt likt av de fleste. For jeg vet bedre enn deg til hvem og når jeg bør være spydig.

Derfor dette gode råd!

Lykke til videre i det nye året:-)

Goliath,

jeg noterer meg at du føler behov for å si at du blir godt likt av andre.

Pussig at det må komme fra deg, da.

Og jeg regner med at du er jovial nok til å tillate sakkyndige å ta din "faglige kompetanse" med en riktiggod klype salt.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goliath,

forskjellen på dine og andres antagelser i denne saken er at dine IKKE er informert. Eller mener du at dine antagelser alltid er like vel funderte som en fagkyndig?

Vennlig hilsen

Nei det mener jeg ikke Tristamento.

Ofte er mine antagelser baser kun på følelser og tidligere erfaringer.

For erfaringene mine forteller meg også at det svært ofte gir et vel så godt resultat som antagelser basert på rene fakta.

Det er nemlig helt avhengig av hvor mange av de ukjente faktorene vi faktisk kjenner. Og kjenner vi ikke på langt nær alle, så er "synsing" basert på erfaring ofte bedre enn antagelser basert ene og alene på et begrenset og ikke fullstendig sett med fakta.

Eller hva mener du?

Men nå er jeg nødt til å takke for meg i kveld.

Ha en riktig så fin nyttårsfeiring Tristamento!

Og så beklager jeg "delvis" mine spydigheter tilbake til deg. Men bare delvis, siden du selv har "bedt om" dem:-)

Med ett oppriktig ønske om et godt nytt år Tristamento!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...