Gå til innhold

Valgerds Kanal24


nolte

Anbefalte innlegg

Goliath,

jeg noterer meg at du føler behov for å si at du blir godt likt av andre.

Pussig at det må komme fra deg, da.

Og jeg regner med at du er jovial nok til å tillate sakkyndige å ta din "faglige kompetanse" med en riktiggod klype salt.

Vennlig hilsen

Selvfølgelig er jeg det Tristamento.

Når det gjelder faget spydighet, så stiller du nok med vel så mye erfaring som jeg gjør.

Faktisk så er du svært god i det, men du kunne kanskje brukt det med en litt større grad av "varsomhet"?

Jeg vet i hvert fall at jeg kunne det fra tid til annen, men man har jo den menneskelige faktor som ikke alltid er like lett å "kontrollere" :-)

Som sagt nå nettopp - ha et riktig godt nytt år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 240
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Grip

    34

  • Sør

    22

  • nolte

    11

  • Goliath

    10

Mest aktive i denne tråden

brusa,

om du tror at Østbyes bok er "utdatert" får det stå som din helt private og høyst kuriøse påstand.

Du vil ikke finne en enste ekspert som ikke mener at K24 vil forsøke, og har gode muligheter til, å nå et kjøpesterkt og -villig publikum.

Av dine innlegg er det klart at du ikke har noen som helst formell kompetanse på dette området. Ev. mer eller mindre sporadisk arbeidspraksis i en eller annen radiostasjon kvalifiserer ikke.

Jeg har dessverre ikke spesialpedagogisk kompetanse -- ei heller tid til å forklare deg entvert begrep som burde være kjent for en med et visst nivå av utdannelse.

Den dagen du har tilegnet deg et minstemål av relevant fagkunnskap, skal jeg se om jeg ikke kan ta meg tid til å besvare flere av dine spørsmål.

Alle i Norge har rett på hhv. 9 eller 10 pr med grunnskole. Om du ikke har fullført grunnskolen, er det fristende å henvise deg til skolesjefen i din hjemkommune for opplæring på grunnskolens område og/eller ditt lokale PPT.

Lykke til!

Beste hilsen

Det eneste du skriver her er at Kanal24 kan klare seg økonomisk. Ja, hvem er det som har nektet på det da ??? Ikke jeg hvertfall.

Les hva jeg skrev igjen og se om du klarer svare på det denne gangen..uten å komme med en masse pisspreik og usakligheter.

Skolegang og greier...jeg må si du overgår deg selv... Jeg er fristet til å skrive ned og utdype min oppfatning av deg som person, men skal heve meg over det, vanskelig som det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Det eneste du skriver her er at Kanal24 kan klare seg økonomisk. Ja, hvem er det som har nektet på det da ??? Ikke jeg hvertfall.

Les hva jeg skrev igjen og se om du klarer svare på det denne gangen..uten å komme med en masse pisspreik og usakligheter.

Skolegang og greier...jeg må si du overgår deg selv... Jeg er fristet til å skrive ned og utdype min oppfatning av deg som person, men skal heve meg over det, vanskelig som det er.

brusa,

jeg kan ikke bruke tid på å besvare meningsløse spørsmål og/eller henvendelser. Spesielt ikke når du ikke viser noen særlig evne og/eller vilje til å forstå det jeg skriver.

Det kan virke som du har problemer med følgende områder:

1) Du vet lite, eller i praksis ingenting, om resepsjon av medier som radio og tv.

2) Du har ikke kjennskap til selv de mest basale deler av den fagdiskurs som er nødvendig for å kunne føre en adekvat diskusjon.

3) Du har en tendens til å overføre dine helt private, og vel nærmest kuriøse, erfaringer over til forhold relatert til hhv. P4 og K24.

Jeg tror din kommentar om at professor Østbyes bok skulle være 'utdatert' kan stå som et godt eksempel på hvor ignorant du er -- iallfall i denne saken.

Beste hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brusa,

jeg kan ikke bruke tid på å besvare meningsløse spørsmål og/eller henvendelser. Spesielt ikke når du ikke viser noen særlig evne og/eller vilje til å forstå det jeg skriver.

Det kan virke som du har problemer med følgende områder:

1) Du vet lite, eller i praksis ingenting, om resepsjon av medier som radio og tv.

2) Du har ikke kjennskap til selv de mest basale deler av den fagdiskurs som er nødvendig for å kunne føre en adekvat diskusjon.

3) Du har en tendens til å overføre dine helt private, og vel nærmest kuriøse, erfaringer over til forhold relatert til hhv. P4 og K24.

Jeg tror din kommentar om at professor Østbyes bok skulle være 'utdatert' kan stå som et godt eksempel på hvor ignorant du er -- iallfall i denne saken.

Beste hilsen

Godt gammeldags pisspreik !

Du tør ikke svare fordi du rett og slett vet du har feil er min påstand !

Spesielt den med at Kanal4 ikke er et sterkere varemerke enn Kanal24...HVORDAN kan du forsvare en slik påstand. Og her kan jeg jo legge til at alle eksperter er uenige med deg, siden du tydeligvis ikke hører på mine meninger.

Til og med Kanal24's sjef er nok uenig med deg...ellers hadde han nok ikke valgt navnet.

Og igjen..jeg har utdanninger + 6 års yrkererfaring fra radio og SALG, og tror nok jeg har bedre innsikt i kommersiell RADIOdrift enn en som har skrevet oppgave om emnet.

FORSVAR DEG !

Ganske morsomt at du nå argumenterer med "ikke tid" forresten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du hadde kjent til litt mediehistorie, ville du ha visst at mange mente konsesjonsvilkårene til P4 var for strenge. Også TV 2 ble av noen spådd en kortvaring levetid.

Fra faglig hold kunne de fleste medievitere slå fast at konsesjonsvilkårene var gode, og at begge aktører (P4 og TV 2) ville få gode vilkår.

Når så de samme fagkyndige går ut og a) berømmer VSH / kulturdepartementet for behandlingen av saken og B) mener K24 vil kunne klare seg fint, er det vel grunn til å lytte til dem.

DN har spurt flere av de profesjonelle medierådgiverne om deres mening om radiokrigen den siste uken. Meningene er noe delte, men de fleste er ikke i tvil om at taperen og synderen er Kulturdepartementet som en stund har levd med en «avkoblet virkelighetssans».

*gjesp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

DN har spurt flere av de profesjonelle medierådgiverne om deres mening om radiokrigen den siste uken. Meningene er noe delte, men de fleste er ikke i tvil om at taperen og synderen er Kulturdepartementet som en stund har levd med en «avkoblet virkelighetssans».

*gjesp*

Hei!

Jeg forstår godt at du gjesper av eget innlegg. I beste fall er det, i harmoni med resten av dine "innlegg", temmelig kjedelig.

Som alle med en viss grad av IQ har fått med seg, har jeg bare hevdet at selve tildelingen av konsesjon til K24 er blitt beskrevet som et lykkelig valg av medievitere.

At dette imidlertid er for vanskelig å forstå for en "berusa" person, er kanskje naturlig.

Beste hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg forstår godt at du gjesper av eget innlegg. I beste fall er det, i harmoni med resten av dine "innlegg", temmelig kjedelig.

Som alle med en viss grad av IQ har fått med seg, har jeg bare hevdet at selve tildelingen av konsesjon til K24 er blitt beskrevet som et lykkelig valg av medievitere.

At dette imidlertid er for vanskelig å forstå for en "berusa" person, er kanskje naturlig.

Beste hilsen

Jeg gjesper av deg Tristamento, men det skjønte du sikkert...eller er du ikke så smart som du vil ha det til ???

Jeg har skrevet hvilken kompetanse jeg har for å uttale meg om "radiokrigen", hva med at du forteller om din ?

Så lenge du ikke tør svare på utfordringen min lenger ned, og forsvare deg, ser jeg på deg som taperen i denne diskusjonen, uten tvil.

Hvorfor tør du ikke ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Jeg gjesper av deg Tristamento, men det skjønte du sikkert...eller er du ikke så smart som du vil ha det til ???

Jeg har skrevet hvilken kompetanse jeg har for å uttale meg om "radiokrigen", hva med at du forteller om din ?

Så lenge du ikke tør svare på utfordringen min lenger ned, og forsvare deg, ser jeg på deg som taperen i denne diskusjonen, uten tvil.

Hvorfor tør du ikke ???

beruset,

du har så langt jeg kan se ingen formell forskerkompetanse. (Og da tar jeg ditt ord om at du har mer enn bare mangelfull grunnskole!)

En viss realkompetanse innen praktisk radiovirksomhet, har du vel, nen ikke noe som er relevant i denne debatten.

Men alle innleggene dine vitner om at du ikke har noen som helst faglig relevant bakgrunn til helt å forstå hva vi snakker om.

Jeg har IKKE hevdet at K24 nødvendigvis er et bedre varemerke. Jeg har bare kommentert den lettkjøpte og totalt ubegrunnede påstanden om at P4 / K24 skulle være så mye bedre enn K24.

Når du ikke viser særlig evne til å delta på et rasjonelt og faglig grunnlag, kan du ikke forvente at jeg skal bruke megen tid på dine spørsmål.

Beste hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beruset,

du har så langt jeg kan se ingen formell forskerkompetanse. (Og da tar jeg ditt ord om at du har mer enn bare mangelfull grunnskole!)

En viss realkompetanse innen praktisk radiovirksomhet, har du vel, nen ikke noe som er relevant i denne debatten.

Men alle innleggene dine vitner om at du ikke har noen som helst faglig relevant bakgrunn til helt å forstå hva vi snakker om.

Jeg har IKKE hevdet at K24 nødvendigvis er et bedre varemerke. Jeg har bare kommentert den lettkjøpte og totalt ubegrunnede påstanden om at P4 / K24 skulle være så mye bedre enn K24.

Når du ikke viser særlig evne til å delta på et rasjonelt og faglig grunnlag, kan du ikke forvente at jeg skal bruke megen tid på dine spørsmål.

Beste hilsen

Siden denne tråden for lengst har utartet til en en manifestasjon av din jevne og nesegruse beundring for "medieforskere" samt andres manglende formalkompetanse, får du ha meg unnskyldt at jeg ikke makter å lese hele tråden.

Kunne du være behjelpelig med å kort oppsummere hva den saklige uenighet består i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beruset,

du har så langt jeg kan se ingen formell forskerkompetanse. (Og da tar jeg ditt ord om at du har mer enn bare mangelfull grunnskole!)

En viss realkompetanse innen praktisk radiovirksomhet, har du vel, nen ikke noe som er relevant i denne debatten.

Men alle innleggene dine vitner om at du ikke har noen som helst faglig relevant bakgrunn til helt å forstå hva vi snakker om.

Jeg har IKKE hevdet at K24 nødvendigvis er et bedre varemerke. Jeg har bare kommentert den lettkjøpte og totalt ubegrunnede påstanden om at P4 / K24 skulle være så mye bedre enn K24.

Når du ikke viser særlig evne til å delta på et rasjonelt og faglig grunnlag, kan du ikke forvente at jeg skal bruke megen tid på dine spørsmål.

Beste hilsen

Hvis det er slik at din formelle kompetanse er så uendelig bedre, bredere, dypere og høyere enn alle andres på de fleste felter... hva gjør du egentlig på et helseforum fylt av potensielle klienter for PP-tjenesten og hjelpesløse fastlegesøkere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Siden denne tråden for lengst har utartet til en en manifestasjon av din jevne og nesegruse beundring for "medieforskere" samt andres manglende formalkompetanse, får du ha meg unnskyldt at jeg ikke makter å lese hele tråden.

Kunne du være behjelpelig med å kort oppsummere hva den saklige uenighet består i?

Grip,

jeg har tillatt meg å henlede oppmerksomhet mot følgende punkter:

(1) Avgjørelsen om å gi K24, og ikke P4, konsesjon, er blitt godt mottatt blant mennesker med relevant faglig kunnskap til å uttale seg;

(2) Det er i utgangspunktet ingenting som tyder på at K24 ikke skal kunne bli en suksess;

(3) det er i utgangspunktet ingenting som tyder på at K24 er et dårligere merkenavn enn hhv. P4 og K4;

(4) avgjørelsen om å tildele konsesjon til K24 var ikke alene i statsrådens hender;

(5) alt "bruset" har skrevet om resepsjonsforskning er i praksis noen av det mest kvasivitenskapelige jeg noen gang har lest.

Håper dette nå er klart -- også for deg.

PS! Forøvrig synes jeg det er påfallende, og meget irrasjonelt, når en uttrykker forrakt overfor det å ha tiltro til mennesker som har faglig relevant kunnskap.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Hvis det er slik at din formelle kompetanse er så uendelig bedre, bredere, dypere og høyere enn alle andres på de fleste felter... hva gjør du egentlig på et helseforum fylt av potensielle klienter for PP-tjenesten og hjelpesløse fastlegesøkere?

Kjære favn!

Som du sikkert ser, dersom du får tenkt deg litt om og roet deg litt ned, så "befinner" jeg meg på 'åpent' forum.

Og jeg er her for å hjelpe deg og andre, når dere tydelig har behov for det.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grip,

jeg har tillatt meg å henlede oppmerksomhet mot følgende punkter:

(1) Avgjørelsen om å gi K24, og ikke P4, konsesjon, er blitt godt mottatt blant mennesker med relevant faglig kunnskap til å uttale seg;

(2) Det er i utgangspunktet ingenting som tyder på at K24 ikke skal kunne bli en suksess;

(3) det er i utgangspunktet ingenting som tyder på at K24 er et dårligere merkenavn enn hhv. P4 og K4;

(4) avgjørelsen om å tildele konsesjon til K24 var ikke alene i statsrådens hender;

(5) alt "bruset" har skrevet om resepsjonsforskning er i praksis noen av det mest kvasivitenskapelige jeg noen gang har lest.

Håper dette nå er klart -- også for deg.

PS! Forøvrig synes jeg det er påfallende, og meget irrasjonelt, når en uttrykker forrakt overfor det å ha tiltro til mennesker som har faglig relevant kunnskap.

Med vennlig hilsen

Jeg kan ikke se at noen har uttrykt forakt overfor folk med faglig relevant kunnskap. Medievitenskap må vel fungere i skjæringspunktet mellom humaniora og samfunnsvitenskapelige fag, og innehar derfor de klassiske dilemma for slike fag, blant annet det å skille vitenskapelige utsagn fra den enkelte fagpersons egne politiske preferanser.

Det er derfor grunn til å være våken for dette, men la nå det ligge.

1. Det å gi K24 konsesjon framfor P4 har sikkert en mediefaglig side, men også en politisk. Siden mediefag skal beskrive (bl.a.) forholdet mellom medier og samfunn, er det vanskelige grenseganger her. Og din kategoriske tillit til mediefaglige uttalelser overrasker meg.

2. Selvsagt kan K24 bli en suksess.

3. Om K24 er et "dårligere" merkenavn enn P4, er meningsløst å diskutere. Det gir mening å fastslå at P4 er et innarbeidet merke, kjent for svært mange..og dertil forbundet med et eller annet. Dette gir fordeler i salgs- og markedsarbeid, fordeler som det tar en viss (og penger) tid å innhente.

4. Jeg kjenner ikke prosessen bak tildelingen, men vil anta at VSH hadde en svært sentral rolle.

.....

Jeg ser egentlig ikke den store uenighet. Likevel tror (tillat meg) jeg at triste ville nå lengre med en noe mindre servil innstilling overfor alt som presenteres som "faglig". Det er av og til hensiktsmessig å tenke selv, triste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tristamento

Jeg kan ikke se at noen har uttrykt forakt overfor folk med faglig relevant kunnskap. Medievitenskap må vel fungere i skjæringspunktet mellom humaniora og samfunnsvitenskapelige fag, og innehar derfor de klassiske dilemma for slike fag, blant annet det å skille vitenskapelige utsagn fra den enkelte fagpersons egne politiske preferanser.

Det er derfor grunn til å være våken for dette, men la nå det ligge.

1. Det å gi K24 konsesjon framfor P4 har sikkert en mediefaglig side, men også en politisk. Siden mediefag skal beskrive (bl.a.) forholdet mellom medier og samfunn, er det vanskelige grenseganger her. Og din kategoriske tillit til mediefaglige uttalelser overrasker meg.

2. Selvsagt kan K24 bli en suksess.

3. Om K24 er et "dårligere" merkenavn enn P4, er meningsløst å diskutere. Det gir mening å fastslå at P4 er et innarbeidet merke, kjent for svært mange..og dertil forbundet med et eller annet. Dette gir fordeler i salgs- og markedsarbeid, fordeler som det tar en viss (og penger) tid å innhente.

4. Jeg kjenner ikke prosessen bak tildelingen, men vil anta at VSH hadde en svært sentral rolle.

.....

Jeg ser egentlig ikke den store uenighet. Likevel tror (tillat meg) jeg at triste ville nå lengre med en noe mindre servil innstilling overfor alt som presenteres som "faglig". Det er av og til hensiktsmessig å tenke selv, triste.

Grip,

vi altså ikke spesielt uenige rent faglig? -- selv om du vel mangler mer enn helt allmenne kunnskaper om hhv. media og samfunn. Fint at iallfall noe av det jeg har skrevet, formelig er begynt "'å sige inn".

Men:

Jeg har IKKE inntatt noen som helst form for servil holdning overfor noen. Heller ikke overfor fagkyndige.

Hvor har du d e t fra?

Jeg har heller ikke sagt noe om forrakt overfor "ekspertene", men jeg har gjentatte ganger sett forsøk på å latterliggjøre dem som etterlyser faglig belegg og/eller en viss grad av etterrettelighet, rent metodisk.

At DOL også åpner for "allmuen" mht. å komme med råd, synspunkter etc. betyr IKKE at den gemene mann/kvinne i like stor grad har noe relevant å komme med.

Og som regel er det jo helt subjektive, ofte svært kuriøse, synspunkter som luftes. Ev. påført et sitat fra eller en henvisning til ordliste og/eller Caplex.no.

For meg er slikt intet mindre enn et hån mot den rasjonelle debatt...

Til orientering for deg.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære favn!

Som du sikkert ser, dersom du får tenkt deg litt om og roet deg litt ned, så "befinner" jeg meg på 'åpent' forum.

Og jeg er her for å hjelpe deg og andre, når dere tydelig har behov for det.

Vennlig hilsen

'Hjelp' fra mislykket, alias Tristamento, vil nok de fleste med fornuften i behold betakke seg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

'Hjelp' fra mislykket, alias Tristamento, vil nok de fleste med fornuften i behold betakke seg for.

Kjære, lille venn!

I ditt innlegg virker du uvanlig (også for deg å være) bitter. Selv om du sier du ikke vil ha min hjelp, vil jeg gjerne si at jeg alltid vil være der for deg.

Jeg håper 2004 blir bedre enn i fjor, og at du får all den omsorg du trenger.

Kjærlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære, lille venn!

I ditt innlegg virker du uvanlig (også for deg å være) bitter. Selv om du sier du ikke vil ha min hjelp, vil jeg gjerne si at jeg alltid vil være der for deg.

Jeg håper 2004 blir bedre enn i fjor, og at du får all den omsorg du trenger.

Kjærlig hilsen

Du har ihvertfall selvinnsikt til en viss grad: Noe så trist som deg hører til sjeldenhetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grip,

vi altså ikke spesielt uenige rent faglig? -- selv om du vel mangler mer enn helt allmenne kunnskaper om hhv. media og samfunn. Fint at iallfall noe av det jeg har skrevet, formelig er begynt "'å sige inn".

Men:

Jeg har IKKE inntatt noen som helst form for servil holdning overfor noen. Heller ikke overfor fagkyndige.

Hvor har du d e t fra?

Jeg har heller ikke sagt noe om forrakt overfor "ekspertene", men jeg har gjentatte ganger sett forsøk på å latterliggjøre dem som etterlyser faglig belegg og/eller en viss grad av etterrettelighet, rent metodisk.

At DOL også åpner for "allmuen" mht. å komme med råd, synspunkter etc. betyr IKKE at den gemene mann/kvinne i like stor grad har noe relevant å komme med.

Og som regel er det jo helt subjektive, ofte svært kuriøse, synspunkter som luftes. Ev. påført et sitat fra eller en henvisning til ordliste og/eller Caplex.no.

For meg er slikt intet mindre enn et hån mot den rasjonelle debatt...

Til orientering for deg.

Vennlig hilsen

Herregud, du lider jo av stormannsgalskap. En diagnose, det også, hvis du lurte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Du har ihvertfall selvinnsikt til en viss grad: Noe så trist som deg hører til sjeldenhetene.

Kjære lille, vennen!

Du er som alltid på mange favners dyp? :)

Håper du snart får hjelp.

Kjærlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Herregud, du lider jo av stormannsgalskap. En diagnose, det også, hvis du lurte...

Kjære lille, vennen!

Rabler det for deg nå?

*synes så inderlig synd på deg*

Det er kanskje på tide for deg å oppsøke legevakten allerede i kveld?

Kjærlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...