Gå til innhold

Valgerds Kanal24


nolte

Anbefalte innlegg

beruset,

du har så langt jeg kan se ingen formell forskerkompetanse. (Og da tar jeg ditt ord om at du har mer enn bare mangelfull grunnskole!)

En viss realkompetanse innen praktisk radiovirksomhet, har du vel, nen ikke noe som er relevant i denne debatten.

Men alle innleggene dine vitner om at du ikke har noen som helst faglig relevant bakgrunn til helt å forstå hva vi snakker om.

Jeg har IKKE hevdet at K24 nødvendigvis er et bedre varemerke. Jeg har bare kommentert den lettkjøpte og totalt ubegrunnede påstanden om at P4 / K24 skulle være så mye bedre enn K24.

Når du ikke viser særlig evne til å delta på et rasjonelt og faglig grunnlag, kan du ikke forvente at jeg skal bruke megen tid på dine spørsmål.

Beste hilsen

Nå kopierer jeg fra ett av dine tidligere innlegg:

"å påstå at K4-navnet er noe sterkere varemerke enn K24, er i beste fall morsomt"

Du kan forsøke å vri deg unna så mye du vil, men dette er hva du skrev og som du ikke klarer forsvare...Jeg utfordrer deg nok en gang !

Forresten...så er min praksis fra 6 år med salg av radioreklame og daglige oppdateringer vedr, kommersiell radiodrift / konkurransen i markedet ett sterkere kort enn TEORI !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 240
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Grip

    34

  • Sør

    22

  • nolte

    11

  • Goliath

    10

Mest aktive i denne tråden

Kjære lille, vennen!

Rabler det for deg nå?

*synes så inderlig synd på deg*

Det er kanskje på tide for deg å oppsøke legevakten allerede i kveld?

Kjærlig hilsen

ovenfor en som har en selvtillit som overgår alt jeg noen gang har opplevd tidligere men jeg gjør det likevel:

1. Du bruker stadig hersketeknikker i diskusjoner (eks: Kjære lille venn). Forventer du å bli tatt seriøst da ????

2. Hvis du hadde sett lenger enn din egen nesetipp hadde du kanskje lagt merke til at mange faktisk er enig med deg i de fleste av dine standpunkt..og faktisk har skrevet tilsvarende innlegg før deg.

3. Det jeg er uenig med deg i, er når du påstår at Kanal4 ikke er et sterkere navn enn Kanal24...Det beviser at du ret og slett ikke vet noe om merkevarebygging OG ikke minst hvordan lytterundersøkelser blir foretatt. Hvis du vil kan du kontakte Norsk Gallups kontaktperson for radioundersøkelser, jeg har pratet med han uttallige ganger.

4. Du henviser stadig til din fantastiske kompetanse inen media uten å våge nevne hva den egentlig består i....trenger jeg si mer ?

5. Ingen har heller påstått at Kanal 24 IKKE vil klare seg, men noen har belyst at det kan bli vanskelig... Jeg har sittet på mangt et møte og forhandlet med annonsører...og har den samme oppfatning som "mediaekspertene". Nemlig at det blir VANSKELIG ! for begge kanaler. Kanskje vinner lokalradioene på dette ?

6. Siden du påstår å vite så mye: Kan du fortelle meg hvordan lytterundersøkelsene blir utarbeidet ? Hvordan de blir presentert ? Hvilke segmenter lytterne deles inn i ?

Nå har jeg jo gitt deg et hint når jeg skrev at gallupp utfører undersøkelsene, men kan du svare uten å surfe på nettet ???

Dette er noe "ekspertene" dine vet skjønner du, og som jeg vet, og som er svært relevant for diskusjonen vedr. Kanal4 vs Kanal24 og også hvordan Kanal4/P4 skal jobbe med det faktum at de begge har lovet annonsørene et minimum antall lyttere fra dag1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Nå kopierer jeg fra ett av dine tidligere innlegg:

"å påstå at K4-navnet er noe sterkere varemerke enn K24, er i beste fall morsomt"

Du kan forsøke å vri deg unna så mye du vil, men dette er hva du skrev og som du ikke klarer forsvare...Jeg utfordrer deg nok en gang !

Forresten...så er min praksis fra 6 år med salg av radioreklame og daglige oppdateringer vedr, kommersiell radiodrift / konkurransen i markedet ett sterkere kort enn TEORI !

brusa,

jeg vet ikke om du er "berusa" eller ikke, men det siste du her presterer, er mildt sagt latterlig :)

Du skriver:

"Nå kopierer jeg fra ett av dine tidligere innlegg:

'å påstå at K4-navnet er noe sterkere varemerke enn K24, er i beste fall morsomt'

Du kan forsøke å vri deg unna så mye du vil, men dette er hva du skrev og som du ikke klarer forsvare...Jeg utfordrer deg nok en gang !"

-- patetisk av deg, brusa!

Forsøk å merke deg følgende forhold:

Jeg har aldri sagt at jeg ikke har hevdet at K24 kan være et like godt varemerke som K4!

...har jeg vel?

Ikke det, nei.

Vel da er spørsmålet: hvilken relevans har dette her? (Utover å illustrere deg som en som kun har tøv å komme med, mener jeg.)

Det er bare tull å hevde at K24 i utgangspunktet skulle være et dårligere varemerke enn K4. Tror du det, foreslår jeg at du holder det for deg selv -- med mindre du vil fremstå til latter for oss andre.

Videre heter det fra deg:

"Forresten...så er min praksis fra 6 år med salg av radioreklame og daglige oppdateringer vedr, kommersiell radiodrift / konkurransen i markedet ett sterkere kort enn TEORI !"

...igjen tar du nok dessverre feil. Det kan godt være at du har en viss praksiskunnskap, såkalt taus kunnskap, på et noe begrenset område. Men det gir deg liten relevant kunnskap om hvordan resepsjon av tv og radio foregår. Med mindre du mener å vite noe som ingen andre vet... kanskje du er "klarsynt"? :)

Jeg konkluderer med at det er din mangel på relevant fagkunnskap som gjør at du i denne debatten fremstår som lettere begrenset i tankeføringene.

Men ikke la det ta mote fra deg til å forsøke å delta i andre debatter!

Jeg skal hjelpe deg så godt jeg kan -- om tiden strekker til! :)

Beste hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brusa,

jeg vet ikke om du er "berusa" eller ikke, men det siste du her presterer, er mildt sagt latterlig :)

Du skriver:

"Nå kopierer jeg fra ett av dine tidligere innlegg:

'å påstå at K4-navnet er noe sterkere varemerke enn K24, er i beste fall morsomt'

Du kan forsøke å vri deg unna så mye du vil, men dette er hva du skrev og som du ikke klarer forsvare...Jeg utfordrer deg nok en gang !"

-- patetisk av deg, brusa!

Forsøk å merke deg følgende forhold:

Jeg har aldri sagt at jeg ikke har hevdet at K24 kan være et like godt varemerke som K4!

...har jeg vel?

Ikke det, nei.

Vel da er spørsmålet: hvilken relevans har dette her? (Utover å illustrere deg som en som kun har tøv å komme med, mener jeg.)

Det er bare tull å hevde at K24 i utgangspunktet skulle være et dårligere varemerke enn K4. Tror du det, foreslår jeg at du holder det for deg selv -- med mindre du vil fremstå til latter for oss andre.

Videre heter det fra deg:

"Forresten...så er min praksis fra 6 år med salg av radioreklame og daglige oppdateringer vedr, kommersiell radiodrift / konkurransen i markedet ett sterkere kort enn TEORI !"

...igjen tar du nok dessverre feil. Det kan godt være at du har en viss praksiskunnskap, såkalt taus kunnskap, på et noe begrenset område. Men det gir deg liten relevant kunnskap om hvordan resepsjon av tv og radio foregår. Med mindre du mener å vite noe som ingen andre vet... kanskje du er "klarsynt"? :)

Jeg konkluderer med at det er din mangel på relevant fagkunnskap som gjør at du i denne debatten fremstår som lettere begrenset i tankeføringene.

Men ikke la det ta mote fra deg til å forsøke å delta i andre debatter!

Jeg skal hjelpe deg så godt jeg kan -- om tiden strekker til! :)

Beste hilsen

Slikt vås viser jo bare at du er tom for argumenter. Hele innlegget er svada fra ende til annen, og du vet det utmerket godt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ovenfor en som har en selvtillit som overgår alt jeg noen gang har opplevd tidligere men jeg gjør det likevel:

1. Du bruker stadig hersketeknikker i diskusjoner (eks: Kjære lille venn). Forventer du å bli tatt seriøst da ????

2. Hvis du hadde sett lenger enn din egen nesetipp hadde du kanskje lagt merke til at mange faktisk er enig med deg i de fleste av dine standpunkt..og faktisk har skrevet tilsvarende innlegg før deg.

3. Det jeg er uenig med deg i, er når du påstår at Kanal4 ikke er et sterkere navn enn Kanal24...Det beviser at du ret og slett ikke vet noe om merkevarebygging OG ikke minst hvordan lytterundersøkelser blir foretatt. Hvis du vil kan du kontakte Norsk Gallups kontaktperson for radioundersøkelser, jeg har pratet med han uttallige ganger.

4. Du henviser stadig til din fantastiske kompetanse inen media uten å våge nevne hva den egentlig består i....trenger jeg si mer ?

5. Ingen har heller påstått at Kanal 24 IKKE vil klare seg, men noen har belyst at det kan bli vanskelig... Jeg har sittet på mangt et møte og forhandlet med annonsører...og har den samme oppfatning som "mediaekspertene". Nemlig at det blir VANSKELIG ! for begge kanaler. Kanskje vinner lokalradioene på dette ?

6. Siden du påstår å vite så mye: Kan du fortelle meg hvordan lytterundersøkelsene blir utarbeidet ? Hvordan de blir presentert ? Hvilke segmenter lytterne deles inn i ?

Nå har jeg jo gitt deg et hint når jeg skrev at gallupp utfører undersøkelsene, men kan du svare uten å surfe på nettet ???

Dette er noe "ekspertene" dine vet skjønner du, og som jeg vet, og som er svært relevant for diskusjonen vedr. Kanal4 vs Kanal24 og også hvordan Kanal4/P4 skal jobbe med det faktum at de begge har lovet annonsørene et minimum antall lyttere fra dag1.

Jeg har ingen ekspertkommentarer å komme med. Vil bare si at for meg 'klinger' kanal fire mye bedre enn kanal tjuefire.

Ellers er jeg helt enig i at begge kanalene vil slite fremover. Først og fremst P4 som jeg tror vil miste mange lyttere og derved reklameinntekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brusa,

jeg vet ikke om du er "berusa" eller ikke, men det siste du her presterer, er mildt sagt latterlig :)

Du skriver:

"Nå kopierer jeg fra ett av dine tidligere innlegg:

'å påstå at K4-navnet er noe sterkere varemerke enn K24, er i beste fall morsomt'

Du kan forsøke å vri deg unna så mye du vil, men dette er hva du skrev og som du ikke klarer forsvare...Jeg utfordrer deg nok en gang !"

-- patetisk av deg, brusa!

Forsøk å merke deg følgende forhold:

Jeg har aldri sagt at jeg ikke har hevdet at K24 kan være et like godt varemerke som K4!

...har jeg vel?

Ikke det, nei.

Vel da er spørsmålet: hvilken relevans har dette her? (Utover å illustrere deg som en som kun har tøv å komme med, mener jeg.)

Det er bare tull å hevde at K24 i utgangspunktet skulle være et dårligere varemerke enn K4. Tror du det, foreslår jeg at du holder det for deg selv -- med mindre du vil fremstå til latter for oss andre.

Videre heter det fra deg:

"Forresten...så er min praksis fra 6 år med salg av radioreklame og daglige oppdateringer vedr, kommersiell radiodrift / konkurransen i markedet ett sterkere kort enn TEORI !"

...igjen tar du nok dessverre feil. Det kan godt være at du har en viss praksiskunnskap, såkalt taus kunnskap, på et noe begrenset område. Men det gir deg liten relevant kunnskap om hvordan resepsjon av tv og radio foregår. Med mindre du mener å vite noe som ingen andre vet... kanskje du er "klarsynt"? :)

Jeg konkluderer med at det er din mangel på relevant fagkunnskap som gjør at du i denne debatten fremstår som lettere begrenset i tankeføringene.

Men ikke la det ta mote fra deg til å forsøke å delta i andre debatter!

Jeg skal hjelpe deg så godt jeg kan -- om tiden strekker til! :)

Beste hilsen

Tåpelig innleg, Tristamento. Hvis brusa har 6 års erfaring slik hun sier, så har hun mye sterkere kort på hånd enn det du har. For en gangs skyld er jeg enig med Sør! Svada! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tristamento

ovenfor en som har en selvtillit som overgår alt jeg noen gang har opplevd tidligere men jeg gjør det likevel:

1. Du bruker stadig hersketeknikker i diskusjoner (eks: Kjære lille venn). Forventer du å bli tatt seriøst da ????

2. Hvis du hadde sett lenger enn din egen nesetipp hadde du kanskje lagt merke til at mange faktisk er enig med deg i de fleste av dine standpunkt..og faktisk har skrevet tilsvarende innlegg før deg.

3. Det jeg er uenig med deg i, er når du påstår at Kanal4 ikke er et sterkere navn enn Kanal24...Det beviser at du ret og slett ikke vet noe om merkevarebygging OG ikke minst hvordan lytterundersøkelser blir foretatt. Hvis du vil kan du kontakte Norsk Gallups kontaktperson for radioundersøkelser, jeg har pratet med han uttallige ganger.

4. Du henviser stadig til din fantastiske kompetanse inen media uten å våge nevne hva den egentlig består i....trenger jeg si mer ?

5. Ingen har heller påstått at Kanal 24 IKKE vil klare seg, men noen har belyst at det kan bli vanskelig... Jeg har sittet på mangt et møte og forhandlet med annonsører...og har den samme oppfatning som "mediaekspertene". Nemlig at det blir VANSKELIG ! for begge kanaler. Kanskje vinner lokalradioene på dette ?

6. Siden du påstår å vite så mye: Kan du fortelle meg hvordan lytterundersøkelsene blir utarbeidet ? Hvordan de blir presentert ? Hvilke segmenter lytterne deles inn i ?

Nå har jeg jo gitt deg et hint når jeg skrev at gallupp utfører undersøkelsene, men kan du svare uten å surfe på nettet ???

Dette er noe "ekspertene" dine vet skjønner du, og som jeg vet, og som er svært relevant for diskusjonen vedr. Kanal4 vs Kanal24 og også hvordan Kanal4/P4 skal jobbe med det faktum at de begge har lovet annonsørene et minimum antall lyttere fra dag1.

brusa,

av dine alkoholduftende innlegg kan jeg ikke si annet enn:

a) at jeg henvender meg i vennligsinnede former, som med "kjære", "venn" etc., kan kanskje virke ufint på deg. Men så har jo ikke du ønsket noen vennlig tone oss imellom. Og det har jeg da forsøkt å etterleve.

B) om du egentlig er enig med meg, blir det jo patetisk hele tiden å søke å bortforklare de faktiske forhold jeg har skissert -- særlig ikke når du etter eget utsagn ikke har noen relevant kompetanse til å uttale deg. I lys av dette fremstår du som komisk og/eller tragisk -- take your pick!

c) jeg har ingen intensjon om å bruke tid på en spesialpedagogisk fremstilling av hvorledes lytterundersøleser utferdiges, bare for å opplyse deg.

d) dette handler om resepsjonsvitenskap, ikke om kvantitative seer- og lytterundersøkelser.

e) hadde du gjennom den tiden du var uplassert i praksisorienter arbeid klart å tilegne deg NOE om hva resepsjonsvitenskap dreier seg om, ville du ha forstått at det er svært vanskelig -- i praksis umulig -- å si noe generelt om hvordan seere/lyttere "leser" de ulike medietekster.

Jeg har tidligere henvist til relevant faglitteratur, dvs. fagbøker forfattet av Østbye og Ang. Om du ikke har vilje/evne til å tillegge deg et minimum av faglig relevant kunnskap, er det ikke mulig å føre en meningsfull opplæring av deg.

Om du i fremtiden viser større evne til å forholde deg til det jeg skriver samt "gjøre leksen din", er det ikke umulig at jeg kan spandere litt tid på dine mange spørsmål.

For selv om det hos deg opplagt skorter på kunnskaper, er det ikke noe å si på engasjementet ditt!

Beste hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brusa,

jeg vet ikke om du er "berusa" eller ikke, men det siste du her presterer, er mildt sagt latterlig :)

Du skriver:

"Nå kopierer jeg fra ett av dine tidligere innlegg:

'å påstå at K4-navnet er noe sterkere varemerke enn K24, er i beste fall morsomt'

Du kan forsøke å vri deg unna så mye du vil, men dette er hva du skrev og som du ikke klarer forsvare...Jeg utfordrer deg nok en gang !"

-- patetisk av deg, brusa!

Forsøk å merke deg følgende forhold:

Jeg har aldri sagt at jeg ikke har hevdet at K24 kan være et like godt varemerke som K4!

...har jeg vel?

Ikke det, nei.

Vel da er spørsmålet: hvilken relevans har dette her? (Utover å illustrere deg som en som kun har tøv å komme med, mener jeg.)

Det er bare tull å hevde at K24 i utgangspunktet skulle være et dårligere varemerke enn K4. Tror du det, foreslår jeg at du holder det for deg selv -- med mindre du vil fremstå til latter for oss andre.

Videre heter det fra deg:

"Forresten...så er min praksis fra 6 år med salg av radioreklame og daglige oppdateringer vedr, kommersiell radiodrift / konkurransen i markedet ett sterkere kort enn TEORI !"

...igjen tar du nok dessverre feil. Det kan godt være at du har en viss praksiskunnskap, såkalt taus kunnskap, på et noe begrenset område. Men det gir deg liten relevant kunnskap om hvordan resepsjon av tv og radio foregår. Med mindre du mener å vite noe som ingen andre vet... kanskje du er "klarsynt"? :)

Jeg konkluderer med at det er din mangel på relevant fagkunnskap som gjør at du i denne debatten fremstår som lettere begrenset i tankeføringene.

Men ikke la det ta mote fra deg til å forsøke å delta i andre debatter!

Jeg skal hjelpe deg så godt jeg kan -- om tiden strekker til! :)

Beste hilsen

Hei lille vennevennen !!!!!!!!!

OK, nå er jeg lei av deg. Tenk om du EN gang kunne skrevet et svar uten å rakke ned på noen...Tenk litt på det du...eller forresten...tenk på det lenge...

Det er ikke bare jeg som oppfatter deg slik heller og det vet du.

Du skriver:

Det er bare tull å hevde at K24 i utgangspunktet skulle være et dårligere varemerke enn K4.

Tar du i betraktning hvordan lytterundersøkelser blir gjennomført vil du kanskje forstå at du tar feil...

Noe mer er egentlig unødvendig å si...

Men du kan jo også tenke litt på at konkurransetilsynet ga P4 medhold...og at retten gjorde det...

Ellers kan du jo lese:

http://www.kampanje.com/00/40/38/4.html

http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=134314&cat=103

Ellers kan du oppdatere deg på:

http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=135041&cat=103

Håper hjelpen kommer til nytte :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Tåpelig innleg, Tristamento. Hvis brusa har 6 års erfaring slik hun sier, så har hun mye sterkere kort på hånd enn det du har. For en gangs skyld er jeg enig med Sør! Svada! :-)

stone,

hva du helt privat måtte mene om denne saken, forblir temmelig uinteressant. For nå å si det litt forsiktig, da. Det er jo tross alt så vidt blitt nytt år.

Men har du noe faglig relevant å komme med?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Slikt vås viser jo bare at du er tom for argumenter. Hele innlegget er svada fra ende til annen, og du vet det utmerket godt selv.

Sør,

jeg ser du som vanlig ikke har annet å komme med enn tåpelig "argumentasjon" av typen "men det vet du utmerket godt selv"...

Den dagen du har et minstemål av faglig relevant kunnskap, må du gjerne gi lyd fra deg.

I mellomtiden håper jeg du får det bedre i 2004!

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brusa,

av dine alkoholduftende innlegg kan jeg ikke si annet enn:

a) at jeg henvender meg i vennligsinnede former, som med "kjære", "venn" etc., kan kanskje virke ufint på deg. Men så har jo ikke du ønsket noen vennlig tone oss imellom. Og det har jeg da forsøkt å etterleve.

B) om du egentlig er enig med meg, blir det jo patetisk hele tiden å søke å bortforklare de faktiske forhold jeg har skissert -- særlig ikke når du etter eget utsagn ikke har noen relevant kompetanse til å uttale deg. I lys av dette fremstår du som komisk og/eller tragisk -- take your pick!

c) jeg har ingen intensjon om å bruke tid på en spesialpedagogisk fremstilling av hvorledes lytterundersøleser utferdiges, bare for å opplyse deg.

d) dette handler om resepsjonsvitenskap, ikke om kvantitative seer- og lytterundersøkelser.

e) hadde du gjennom den tiden du var uplassert i praksisorienter arbeid klart å tilegne deg NOE om hva resepsjonsvitenskap dreier seg om, ville du ha forstått at det er svært vanskelig -- i praksis umulig -- å si noe generelt om hvordan seere/lyttere "leser" de ulike medietekster.

Jeg har tidligere henvist til relevant faglitteratur, dvs. fagbøker forfattet av Østbye og Ang. Om du ikke har vilje/evne til å tillegge deg et minimum av faglig relevant kunnskap, er det ikke mulig å føre en meningsfull opplæring av deg.

Om du i fremtiden viser større evne til å forholde deg til det jeg skriver samt "gjøre leksen din", er det ikke umulig at jeg kan spandere litt tid på dine mange spørsmål.

For selv om det hos deg opplagt skorter på kunnskaper, er det ikke noe å si på engasjementet ditt!

Beste hilsen

Kan du ikke prøve å svare på spørsmålet ??? Nå har jeg utfordret deg i flere innlegg utan å få annet enn selvskryt fra deg tilbake..

Du skriver:

"jeg har ingen intensjon om å bruke tid på en spesialpedagogisk fremstilling av hvorledes lytterundersøleser utferdiges, bare for å opplyse deg."

Men jeg VET alt om lytterundersøkelsene jeg skjønner du :o) Poenget er at du tydeligvis ikke vet en drit men prøver å gjemme deg bak fremmedordboken din.

Jada, det som av meg karakteriseres som fremmedord er nok en del av din vanlige tale... Jeg er selger og liker ikke pisspreik. Jeg liker å komme til saken, og den er at du ikke svarer / forsvarer påstandene dine !

Skal vi nå kunne anta at du rett og slett ikke klarer ???

Ja, jeg tror faktisk det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør,

jeg ser du som vanlig ikke har annet å komme med enn tåpelig "argumentasjon" av typen "men det vet du utmerket godt selv"...

Den dagen du har et minstemål av faglig relevant kunnskap, må du gjerne gi lyd fra deg.

I mellomtiden håper jeg du får det bedre i 2004!

Vennlig hilsen

Sør bare gjør som en selger...speiler kunden...eller denne gangen motstanderen.

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Hei lille vennevennen !!!!!!!!!

OK, nå er jeg lei av deg. Tenk om du EN gang kunne skrevet et svar uten å rakke ned på noen...Tenk litt på det du...eller forresten...tenk på det lenge...

Det er ikke bare jeg som oppfatter deg slik heller og det vet du.

Du skriver:

Det er bare tull å hevde at K24 i utgangspunktet skulle være et dårligere varemerke enn K4.

Tar du i betraktning hvordan lytterundersøkelser blir gjennomført vil du kanskje forstå at du tar feil...

Noe mer er egentlig unødvendig å si...

Men du kan jo også tenke litt på at konkurransetilsynet ga P4 medhold...og at retten gjorde det...

Ellers kan du jo lese:

http://www.kampanje.com/00/40/38/4.html

http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=134314&cat=103

Ellers kan du oppdatere deg på:

http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=135041&cat=103

Håper hjelpen kommer til nytte :o)

brusa,

jeg ser at du ikke forholder deg til mine argumenter -- de er knyttet opp til resepsjon. Ikke til seer-/ lytterundersøkelser totalt blottet for validitet.

Kanskje du ikke vet hva resepsjonsvitenskap er? :)

Men for all del -- du er unnskyldt.

Beste hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stone,

hva du helt privat måtte mene om denne saken, forblir temmelig uinteressant. For nå å si det litt forsiktig, da. Det er jo tross alt så vidt blitt nytt år.

Men har du noe faglig relevant å komme med?

Vennlig hilsen

Dette er ikke en plass der kun faglærte uttaler seg, Tristamento. Hvis du har store problemer med å forstå det, bør du finne deg en annen lekeplass å boltre deg i. Slik du turer frem mot 'brusa' virker du ikke annet enn patetisk på meg og på de fleste som leser her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grip,

vi altså ikke spesielt uenige rent faglig? -- selv om du vel mangler mer enn helt allmenne kunnskaper om hhv. media og samfunn. Fint at iallfall noe av det jeg har skrevet, formelig er begynt "'å sige inn".

Men:

Jeg har IKKE inntatt noen som helst form for servil holdning overfor noen. Heller ikke overfor fagkyndige.

Hvor har du d e t fra?

Jeg har heller ikke sagt noe om forrakt overfor "ekspertene", men jeg har gjentatte ganger sett forsøk på å latterliggjøre dem som etterlyser faglig belegg og/eller en viss grad av etterrettelighet, rent metodisk.

At DOL også åpner for "allmuen" mht. å komme med råd, synspunkter etc. betyr IKKE at den gemene mann/kvinne i like stor grad har noe relevant å komme med.

Og som regel er det jo helt subjektive, ofte svært kuriøse, synspunkter som luftes. Ev. påført et sitat fra eller en henvisning til ordliste og/eller Caplex.no.

For meg er slikt intet mindre enn et hån mot den rasjonelle debatt...

Til orientering for deg.

Vennlig hilsen

Triste. Når jeg leser din argumentasjon, får jeg hele tiden sterke assosiasjoner til Erasmus Montanus, denne Ludvig Holbergs skikkelse, du vet.

Han drev jo også et utstrakt, akademisk jåleri, lurte mange, men endte opp med pryl av Niels Corporal i 5. og siste akt.

Jeg føler nå at du vi nærmer oss akt 5, siden din stil svikter og dine "forsøk" på akademiske stringens stadig oftere ender opp i personkarakteristikker og henvisninger til helsevesenet.

Hvor er den blitt av, triste, den saklighet og rasjonalitet som vi begge setter så høyt?

Har du mistet grepet, så og si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør,

jeg ser du som vanlig ikke har annet å komme med enn tåpelig "argumentasjon" av typen "men det vet du utmerket godt selv"...

Den dagen du har et minstemål av faglig relevant kunnskap, må du gjerne gi lyd fra deg.

I mellomtiden håper jeg du får det bedre i 2004!

Vennlig hilsen

Det du presenterer er ikke "faglig relevant", men svada for å forsøke og dekke over manglende argumenter.

Vi har sett det før, og det overbeviser ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Kan du ikke prøve å svare på spørsmålet ??? Nå har jeg utfordret deg i flere innlegg utan å få annet enn selvskryt fra deg tilbake..

Du skriver:

"jeg har ingen intensjon om å bruke tid på en spesialpedagogisk fremstilling av hvorledes lytterundersøleser utferdiges, bare for å opplyse deg."

Men jeg VET alt om lytterundersøkelsene jeg skjønner du :o) Poenget er at du tydeligvis ikke vet en drit men prøver å gjemme deg bak fremmedordboken din.

Jada, det som av meg karakteriseres som fremmedord er nok en del av din vanlige tale... Jeg er selger og liker ikke pisspreik. Jeg liker å komme til saken, og den er at du ikke svarer / forsvarer påstandene dine !

Skal vi nå kunne anta at du rett og slett ikke klarer ???

Ja, jeg tror faktisk det.

Beste "brusa",

jeg har flere ganger forsøkt å forklare deg at disse lytterundersøkelsene du hele tiden maser om (som det var ditt "trufkort"? :) IKKE er relevant. Fordi de mangler validitet.

Dette er allment kjent for dem som har bedrevet resepsjonsforskning. At du mangler fagkunnskap unnskylder din dårskap -- i denne omgang.

Men om du fremdeles ikke har fått med deg dette poenget, er jeg fristet til å oppgi deg som et relativt håpløst "kasus".

Beste hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grip,

jeg har, som jeg har skrevet, ingen faglig kompetanse innen medisin eller humanbiologi generelt.

Jeg har imidlertid faglig sett kompetanse innen bl.a. religionshistorie. Psykologi er en sentral hjelpedisiplin innen de fleste akademiske fag.

Når det gjelder å komme medmennesker til hjelp, forsøker jeg likevel å bruke min alllmennkunnskap -- uten derved å hevde å ha alle svar. Istedenfor henviser jeg til rette faglige instans. I mange tilfeller vil jo det være fastlege. Han/hun vil da sikkert kunne henvise til annen profesjon -- dersom det skulle være behov for det.

(I andre tilfeller har vi jo alltids skolesjefen og/eller det lokale PPT.)

Vennlig hilsen

Er du her igjen? Hmm, interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Sør bare gjør som en selger...speiler kunden...eller denne gangen motstanderen.

:o)

brusa,

føler du at du står overfor en "motstander"?

:)

Men dette er da helt harmløst, brusa. Så jeg håper ikke du føler deg truet. Litt "hjelp" fra andre ufaglærte får du jo -- til glede for oss andre :)

Beste hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brusa,

jeg ser at du ikke forholder deg til mine argumenter -- de er knyttet opp til resepsjon. Ikke til seer-/ lytterundersøkelser totalt blottet for validitet.

Kanskje du ikke vet hva resepsjonsvitenskap er? :)

Men for all del -- du er unnskyldt.

Beste hilsen

Du kan ikke forutsette at resepsjonsvitenskap er et allment kjent begrep. Selv må jeg innrømme min begrensning på området. Jeg ville umiddelbart trodd det berørte respsjonistenes fagområde, hvilket jeg nå skjønner er litt "far out".

Kunne du opplyse oss litt, tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...